nu we toch geen winter krijgen

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 17:27  ·  #1
Onze 2.4d werd in augustus geleverd op winterbanden. Zo vlak voor de winter nog nieuwe zomerbanden kopen vonden we onzin. Dus ze zitten er nu al wat maandjes onder.

Maar de winter kwam niet en hoge temperaturen zijn killing voor winterbanden, dus de voorste exemplaren zijn zo'n beetje aan vervanging toe. Dat gaan geen winterbanden worden kan ik je melden. Tegen oktober laten we wel weer nieuwe winterbanden aanrukken.

Maar nu, wat googlend kwam ik op Dunlop Sportmaxx RT. Iemand ervaring met die banden?

Gert
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:08  ·  #2
Ik heb de sportmaxx onder mn v40 gehad, icm het sportonderstel was het lekker sturen. Na ca. 25/30 d km waren ze echter op. En dit met 105 pk/ 240 nm vond ik wel vlot. De eerdere michelins gingen 10 d km langer mee.

En ik zit er ook aan te denken om de zomerbanden er weer om te gooien. Dit omdat ik constant wielspin heb en een knipperend geel lampje op het dashboard.
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:16  ·  #3
Als alternatief all weathers van uniroyal of hancooks
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:25  ·  #4
Quote door John uit Drenthe

Als alternatief all weathers van uniroyal of hancooks


Ik heb daar wel eens naar gekeken. Ik denk alleen dat je hier spijt van krijgt. Als t echt glad is mis je de winterband, en als t warm is rij ik er de blaren op. En sowieso zal er bij mij geen hancook onder komen. Naar mijn mening een beetje mickey mouse banden.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:35  ·  #5
Quote door J.W.

Quote door John uit Drenthe

Als alternatief all weathers van uniroyal of hancooks


Ik heb daar wel eens naar gekeken. Ik denk alleen dat je hier spijt van krijgt. Als t echt glad is mis je de winterband, en als t warm is rij ik er de blaren op. En sowieso zal er bij mij geen hancook onder komen. Naar mijn mening een beetje mickey mouse banden.


Inderdaad... Hankooks zijn niet echt goede banden.
plakken wel aan de weg (zomerbanden: Hankook Ventus Prime) maar geven veel te veel rolweerstand.
Zelfs mijn geartronic vond ze niet fijn :sick:

dus komende zomer heb ik een stel goede banden liggen voor de liefhebber: 225/45 R 17 (maar dat wordt weer een ander topic)
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:43  ·  #6
Op de vorige Volvo's met Pirelli Scorpion's en Vredestein Snowtrac's veilig de winters getrotseerd zitten er nu Good Years Ultragrip8 een erg fijne band, redelijk stil en supergrip...ook op ijs. Zit met smart te wachten op de winter want dit schiet niet op zo 8-)
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:44  ·  #7
Heb nu vredestein eronder liggen winterbanden, maar straks weer gewoon all weather e denk toch aan hancook, minder brandstof verbruik dan de uniroyal
geeft beter comfort dan de herrie van Michelin.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 19:55  ·  #8
@Willemf58: inderdaad, de Goodyears zijn super. Ik had de Ultragrip 7 die intussen door de 8 vervangen zijn. Waren geweldige winterbanden onder mijn classic. (vraag maar eens aan Tienklepper :D )

En, "John uit Drenthe"... Hancook is een band met goede grip en acceptabel geluid maar het verbruik.... :'(

Mijn geartronic schakelde beduidend slechter vanwege de hogere rolweerstand waardoor opschakelen later verliep dan zou moeten zijn. Ook de lockup werkte minder goed hierdoor.
Dat was direct weg, na wisseling van band.

e.e.a. werd ook al bevestigd door Varioclean in Varsseveld waar ik onlangs nog een flush het laten uitvoeren.

Dus bij keuze van banden ook letten op rolweerstand, lijkt me.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 21:12  ·  #9
Ik ga geen al season banden kopen. Ze zeggen al season, maar eigenlijk komen ze voor elk zeisoen net te kort. Het is geen echte winterband en voor zomerband mis je teveel. Onder de auto van de vrouw hebben we ze omdat we daar weinig kilometers mee rijden Te weinig om 2 sets banden er op na te houden. Voor de V70 komen netjes 2 sets. Echte winterbanden (die nu op zijn, althans voor) en echte zomerbanden. Ik wil best een paar maanden comfort inleveren, maar het liefst rij ik zoveel mogelijk op zomerbanden, qua geluid en rolweerstand.

Overigens heb ik nu Wintrac Xtreme van Vredestein. Onder de Alfa 156 V6 was dat de beste band die ik ooit had, nu onder de V70 vind ik ze ronduit ontoereikend. Volgend jaar Michelins, die ik ook onder de Laguna had.

Maar dus tips over Dunlop Sportmaxx RT... ze lijken er heel goed uit te komen in tests.

:)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 21:28  ·  #10
Het ligt er maar net aan hoeveel KM's per jaar je rijdt. M'n pa rijdt nog geen 10.000 per jaar, en gaat ook regelmatig naar Duitsland. Dan zijn all-weathers eigenlijk prima.
Verder hebben de pool-auto's op m'n werk ook allemaal all-weathers erop liggen, en ik heb nooit echt iets gehad dat ik echt grip mistte ofzo. Zelfs niet in een aantal bijna kop-staartjes >_<
Ja, natuurlijk zijn goede normale banden (zomerbanden bestaan niet) en goede winterbanden beter als all-weathers, maar het is maar net wat je kilometrage is, en je rijstijl.
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 21:36  ·  #11
Ik heb eigenlijk onder al mijn auto's all weather banden gehad. Voor mijn rijstijl nooit het idee gehad dat ze niet voldeden. Ik heb voor de Volvo een setje klaarliggen met Nexen Npriz 4s klaar liggen. Als de kou niet komt voor het eind van deze maand gaan ze eronder.

Zo een beetje browsend op het web lijkt de Dunlop goede kritieken te krijgen. Lijkt met dat je daar niet echt fout mee kan gaan. Tenzij de Volvo ze niet moet... :P
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 22:26  ·  #12
Hier in de winter vredestein quattrac er op al seasons goed zat voor de meestal kwakkelwinters hier

zomers had ik op mijn v40 kumho ecsta sport geloof ik

zomervelgen voor de v70 zitten nu continental premiumcontact 2
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 15.01.2014 - 22:27  ·  #13
Quote door Roffeltje

@Willemf58: inderdaad, de Goodyears zijn super. Ik had de Ultragrip 7 die intussen door de 8 vervangen zijn. Waren geweldige winterbanden onder mijn classic. (vraag maar eens aan Tienklepper :D )

En, "John uit Drenthe"... Hancook is een band met goede grip en acceptabel geluid maar het verbruik.... :'(

Mijn geartronic schakelde beduidend slechter vanwege de hogere rolweerstand waardoor opschakelen later verliep dan zou moeten zijn. Ook de lockup werkte minder goed hierdoor.
Dat was direct weg, na wisseling van band.

e.e.a. werd ook al bevestigd door Varioclean in Varsseveld waar ik onlangs nog een flush het laten uitvoeren.

Dus bij keuze van banden ook letten op rolweerstand, lijkt me.


Idd die Goodyear ultragrip is een bijzonder fijne (voor een winterband ook een stille) en veilige band die mij al een paar keer in een hachelijke situatie heeft gered.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 16.01.2014 - 12:34  ·  #14
Allseasons zijn altijd een compromis en dus verre van ideaal voor auto's die iets meer rijden dan af en toe.
Afhankelijk van welke 'smaak' kunnen Hankooks prima banden zijn, kan me niet voorstellen dat je automaat daarvan van streek raakt. En ja, zomerbanden bestaan juist steeds meer omdat we steeds meer ook winterbanden hebben.

Vwb de Dunlopbanden, ik ben niet kapot van het merk. Heb onder verschillende auto's verschillende uitvoeringen gehad en was er niet van onder de indruk. Michelin HP wordt gezien als een van de betere banden voor een V70 en persoonlijk heb ik wel wat met Nokian en de nieuwe Line. ( http://www.nokiantyres.com/fil…Global.doc )
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: nu we toch geen winter krijgen

 · 
Posted: 16.01.2014 - 15:35  ·  #15
Sorry hoor, maar waar de commentaren over 4-seizoensbanden op gebaseerd zijn weet ik niet...

Heb 't al eerder in een topic geplempt, maar ik rijdt al geruime tijd op Vredestein Quattrac 3, zowel op de Peug als met de Volvo. In de Volvo krijgen die banden dik 200 pk en 300 nm voor de kiezen, weer of geen weer. Ik ervaar bij beide auto's in alle omstandigheden een betrouwbaar weggedrag en heb nagenoeg altijd grip, ook bij temperaturen ver onder nul en met een dikke laag sneeuw. Ik ben ermee de Nurburgring op geweest, kortom: ik weet aardig wat ze wel en niet kunnen.

Als je een Lotus Elise of een Caterham rijdt: niet doen, daar heb je Toyo 888 e.d. voor. Rijdt je een normale gezinsauto waarmee je af en toe gewoon 'lekker' wilt sturen: uitstekend alternatief voor hebben van 2 sets banden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0