Af en toe moeilijk/niet starten

V70 T5 MY2000

 
 
 
 
 
Volvo-fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 72
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Af en toe moeilijk/niet starten

 · 
Posted: 13.02.2015 - 11:43  ·  #1
De laatste dagen start onze V70 T5 MY2000 moeilijk of niet.
Ik zet hem op contact, wil starten, dan hoor ik een aantal klikken onderin het dashboard en hij start dan niet.
Dan draai ik de sleutel weer terug, probeer het opnieuw, dan lukt het meestal wel.
Gekke bijkomstigheid is dat na het niet starten de klok in het dashboard op streepjes springt. Die moet ik dan weer handmatig opnieuw instellen.
Wat kan de oorzaak zijn?
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Af en toe moeilijk/niet starten

 · 
Posted: 13.02.2015 - 12:01  ·  #2
Moet bijna een relais zijn als je accu verder ok is. Of de ring van je contactslot
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Af en toe moeilijk/niet starten

 · 
Posted: 13.02.2015 - 14:46  ·  #3
Als ie klikt is het geen relais. Een defect relais klikt niet meer. Ik denk eerder aan een accu inderdaad (gezien de verloren instellingen) of de startsolenoid die op is en/of de kabelschoen naar de startsolenoid. Die geeft wel vaker problemen.

Dus: check je accu; en probeer eens een tik op de startermotor te geven als je het weer hebt? En maak het kabelschoentje even los en schoon met contactcleaner, kijken wat ie doet.

De mijne doet dit ook af en toe. Meestal is een tik op de starter voldoende. Heb voor het geval hij het helemaal niet meer doet een getest sloopexemplaar liggen van Avoldem. Als ik zin heb zet ik die er wel een keer in.

Contactslotring heb ik zelf niet mee te maken gehad, maar die geeft ook wel vaker problemen, ja.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0