Toeren blijven hangen na gas los V70

 
 
 
 
 
Mattijs
 
Avatar
 
Subject:

Toeren blijven hangen na gas los V70

 · 
Posted: 20.09.2013 - 22:03  ·  #1
Allen, ik ben nieuw op dit forum en heb al eea gelezen waar ik veel aan heb gehad. Mijn naam is Mattijs en ik heb een Ocean Race uit 2002. Ik ben erg tevreden met de auto maar de laatste tijd moet ik wel bekennen dat ik de nodige problemen heb. Inmiddels al koppelingsplaten, aircopomp, dynamo, ruitenwissermechaniek, deurmechaniek, LPG gaspomp, etc. vervangen. Moet wel bekennen dat ik er al 170k mee heb gereden en de teller inmiddels op de 300k staat. Beetje respect moet ik dus wel hebben :-)

Ik heb sinds kort echter weer een nieuw vaag probleem. Als ik gas geef en los laat dan blijft hij hangen en loopt het toerental pas na een tijdje terug. Ik heb er voor de duidelijkheid een filmpje van gemaakt. Daarnaast loopt hij ook onregelmatig in de cruise control (bokkend). Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

http://www.youtube.com/watch?v…e=youtu.be
Edwin1966
 
Avatar
 
Subject:

Re: Toeren blijven hangen na gas los V70

 · 
Posted: 20.09.2013 - 22:56  ·  #2
zoiezo? een motorprobleem want je motormanagement lampje brand ;-) .Ik zou hem eens uit laten lezen maar ik denk de stationair regelaar.
Mattijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Toeren blijven hangen na gas los V70

 · 
Posted: 20.09.2013 - 23:03  ·  #3
Hi Edwin, toen ik het filmpje zag heb ik dat ook gezien. Alleen is het zo dat dat lampje al 7 jaar brand. Waarschijnlijk omdat ik achteraf gas heb ingebouwd oid. Vanuit dealer hebben ze dat al een paar keer gereset maar advies gegeven om het gewoon te laten branden of uit te laten zetten. Sindsdien niets meer aan gedaan.

Zelf denk ik ook aan het gasklephuis wellicht maar ik ben niet heel erg technisch.
Edwin1966
 
Avatar
 
Subject:

Re: Toeren blijven hangen na gas los V70

 · 
Posted: 20.09.2013 - 23:33  ·  #4
Ik ben ook niet heel technisch maar bij mijn huidige auto,ford focus,had ik dat ook.nadat ik het gasklephuis schoon had gemaakt EN alle (vacuum)slangen na had gekeken was het over.Valse lucht geeft dit probleem namelijk ook.

Bij mij was het trouwens een slangetje van de carterontluchting die kompleet aan gort was.
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Toeren blijven hangen na gas los V70

 · 
Posted: 21.09.2013 - 16:51  ·  #5
Quote door Mattijs

Allen, ik ben nieuw op dit forum en heb al eea gelezen waar ik veel aan heb gehad. Mijn naam is Mattijs en ik heb een Ocean Race uit 2002. Ik ben erg tevreden met de auto maar de laatste tijd moet ik wel bekennen dat ik de nodige problemen heb. Inmiddels al koppelingsplaten, aircopomp, dynamo, ruitenwissermechaniek, deurmechaniek, LPG gaspomp, etc. vervangen. Moet wel bekennen dat ik er al 170k mee heb gereden en de teller inmiddels op de 300k staat. Beetje respect moet ik dus wel hebben :-)

Ik heb sinds kort echter weer een nieuw vaag probleem. Als ik gas geef en los laat dan blijft hij hangen en loopt het toerental pas na een tijdje terug. Ik heb er voor de duidelijkheid een filmpje van gemaakt. Daarnaast loopt hij ook onregelmatig in de cruise control (bokkend). Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

http://www.youtube.com/watch?v…e=youtu.be


vacuumlekkage door ergens een poreuze slang kan dit veroorzaken
 
Selected quotes for multi-quoting:   0