Toeren op en neer. S60 aut

Zenuwachtig getril.

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 15.03.2020 - 13:41  ·  #61
Is jouw stuurbekrachtigingsreservoir al eens vernieuwd? Staat deze bol?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 15.03.2020 - 13:41  ·  #62
Quote door ravado

Is jouw stuurbekrachtigingsreservoir al eens vernieuwd? Staat deze bol?


Nooit vernieuwd. Staat ook niet bol.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 15.03.2020 - 14:46  ·  #63
Gashuisklep ook gecontroleerd. Gewenste waarde en actuele waarde lagen vrijwel gelijk.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 22.03.2020 - 12:42  ·  #64
Kan iemand mij vertellen waar dit stuk leiding zin in de S60 non turbo. Schijnt ergens temoeten zitten maar kan hem niet vinden. Vanwaar de vraag, rembooster houd netjes druk. Dus die lekt niet...... nu opzoek naar de klepjes die er schijnbaar wel zitten.

Reeds al contact gehad met een magazijn meester er over. Die zei ook, ze moeten er zitten en die kwam op de proppen met een plaatje en tekst dat ze ergens bij de radiateur moeten zitten....... maar die kan ik totaal niet plaatsen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 22.03.2020 - 12:53  ·  #65
Wie wordt hier wijs uit?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 22.03.2020 - 13:27  ·  #66
Dit ziet er uit als het EVAP systeem, nummer 10 is de EVAP klep die gemonteerd zit aan het blok dmv een beugel (onder het inlaat spruitstuk).

Aan de EVAP klep zitten bij mij 2 slangen, 1 harde plastic slang met koppeling die naar achteren loopt (brandstoftank waarschijnlijk) en 1 rubber slang die rechtstreeks naar de inlaat op het blok gaat. Bij mij zitten die klepjes dus niet in het systeem en mogelijk is dit voor bijv andere landen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 22.03.2020 - 14:47  ·  #67
Ben ook gaan kijken naar jij het omschreef. En dat komt overeen met de mijne. Dankje.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 22.03.2020 - 14:53  ·  #68
Nu verder kijken. Connectie met de rembooster isnuitgeslotena. Heb gemerkt bij stilstand in parkeervak dat als ik me gas licht aanraak en laat hem terug vallen dat me hele stuur trilt. Dat is dus het genen wat ik voel. Je hoort hem ook terug vallen. Op de Cfe geeft die aan dat die terug valt na 650r/pm. Dat is dus teweinig. Hij nijgt naar uitvallen maar stelt hem gauw genoeg bij om dat tevoorkomen.

Wie kan mij nog een kant opwijzen waar ik niet aan gedacht heb?
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 24.03.2020 - 15:19  ·  #69
ik was afgelopen weekend bij Dennis in Elst. Heb hem mijn probleem uitgelegd (lijkt erg veel op het jouwe). Ik rijdt op LPG, maar heb het probleem bij zowel benzine als LPG. Hij vertelde mij dat de vacuum leiding van de MAP sensor is afgetapt naar het LPG systeem en dat daar wel eens de oorzaak zou kunnen zitten.
Hij vertelde dat de ECU het mengsel probeert te regelen, maar als daar dus een verkeerd signaal van bijvoorbeeld een LMM, MAP of lambda sensor binnenkomt, dit kan resulteren in onregelmatige loop.

Je kan natuurlijk gaan experimenteren met allerlei sensoren, maar ik zou je adviseren je auto naar één van de experts te brengen en fatsoenlijk diagnose te stellen.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 25.04.2020 - 09:49  ·  #70
Ben je inmiddels verder met je probleem?
Ik heb gisteren alle vacuüm slangen geïnspecteerd en ontdekte dat het rubberen knietje van de vacuüm slang tussen het gasklephuis en de airbox was uitgedroogd. Er zat een miniscuul scheurtje in, alleen zichtbaar toen ik hem loshaalde.
Ik heb dat knietje vervangen voor een goed stuk benzineslang bij wijze van test.
Twee stukken gereden van 25 km en heb de toerenteller niet kunnen betrappen op naar beneden slaan.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 25.04.2020 - 10:18  ·  #71
Quote door koennie

Ben je inmiddels verder met je probleem?
Ik heb gisteren alle vacuüm slangen geïnspecteerd en ontdekte dat het rubberen knietje van de vacuüm slang tussen het gasklephuis en de airbox was uitgedroogd. Er zat een miniscuul scheurtje in, alleen zichtbaar toen ik hem loshaalde.
Ik heb dat knietje vervangen voor een goed stuk benzineslang bij wijze van test.
Twee stukken gereden van 25 km en heb de toerenteller niet kunnen betrappen op naar beneden slaan.


Ik ben er niet meer mee verder gegaan. Tedruk met andere dingen. Ga het wel weer oppakken. Klinkt wel een goede mogenlijkheid. Ga er straks eens naar kijken hoe of wat 👍
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 15.12.2020 - 08:19  ·  #72
Even ter afsluiting van dit vraag stuk, na opening van een ander topic de tip gekregen om de gashuisklep tewisselen. Tot nu toe lijkt dat de truc tezijn geweest. Bedankt manne voor het meedenken.
Beerta1992
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 90
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Toeren op en neer. S60 aut

 · 
Posted: 15.12.2020 - 12:43  ·  #73
Mooi werk. Hopen dat het opgelost is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0