Toerental probleem (met video)

 
 
 
 
 
Karper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rouveen
Leeftijd: 30
Berichten: 7
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Toerental probleem (met video)

 · 
Posted: 01.12.2016 - 22:56  ·  #1
Hallo,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn S60 - bj2001 - B5244S - Handbak - 208000 KM

- Wanneer ik schakel, stijgt het toerental eerst ± 300 of meer voordat het daalt.
- Wanneer ik bijvoorbeeld naar een stoplicht rijd om de auto uit te laten rollen zakt het toerental eerst naar ± 600 voordat dit naar ± 750 stijgt.
- Als ik dan (stationair) een klein beetje gas geef, zakt dit ook weer naar de 600 toe voordat het weer stijgt.

ik zat al een poosje met dit probleem en dacht dat het iets te maken had met het gasklephuis. Hiervoor heb ik toen een revisie setje besteld, maar dit vertrouwde ik toch niet helemaal en heb er een nieuw gasklephuis in laten zetten door de Volvo dealer.
Het probleem was toen nog niet weg, en heb er een nieuwe luchtmassameter van Denso in gezet omdat ik deze niet vertrouwde. En je kunt het al raden... probleem nog niet weg. :'(

Ik zit nu te denken aan de lambdasondes. En heb daarom een filmpje op internet geüpload waar ik zowat alle waardes van de ECM laat zien d.m.v. Vida.
Link: https://youtu.be/VI5DUaPGxSw

Filmpje is trouwens een film geworden >_<
tot 21 minuten laat ik de auto stationair warm worden en zit ik niet aan het gaspedaal. voor de duidelijkheid; ik rijdt niet met de auto.

Het lijkt mij dat de voorste verwarmde lambdasonde te weinig weerstand geeft, en het signaal van de achterste verwarmde lambdasonde te veel spanning geeft. Alleen weet ik dit niet helemaal zeker.

Als er iemand een idee zou hebben wat dit probleem kan wezen zou dat mooi zijn.
Alvast bedankt!
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Toerental probleem (met video)

 · 
Posted: 02.12.2016 - 13:39  ·  #2
Vacuumslangen?
Karper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rouveen
Leeftijd: 30
Berichten: 7
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Toerental probleem (met video)

 · 
Posted: 02.12.2016 - 15:23  ·  #3
Er is er 1 vervangen naar de map sensor. De rest lekt niet en zien er goed uit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0