Tol Frankrijk

Schatting...

 
 
 
 
 
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:34  ·  #1
Amigo's,

Wij zijn onze zomervacantie aan het plannen, bergwandelen in de spaanse Pyrineen.

Heeft iemand van jullie weet/schatting van de tolkosten als je van noord to zuid door "La Douce France" tourt? Zijn die tolwegen wat of moet ik alvast mijn dempers vervangen :D

Ik heb bij ANWB wel wat gevonden maar vond dat niet geheel verhelderend.

Is het E100 enkele reis of heel veel meer?

groet
steven
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:38  ·  #2
Wij rijden altijd route du soleil (tol wegen) ons bevalt dit zeer goed. We hebben een tolbadge zodat we rustig door de tolpoortjes kunnen rijden zonder te moeten stoppen. Volgens mij zijn wij iets van 200 euro kwijt (retour) maar dit is met caravan (duurder)

Misschien heb je hier wat aan: http://www.tolberekenen.nl/frankrijk/
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:38  ·  #3
http://www.viamichelin.nl/

Deze rekent dat fijn voor je uit :)
Driven2Shine
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huissen (Arnhem)
Leeftijd: 51
Homepage: driven2shine.eu
Berichten: 481
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:39  ·  #4
Ik was van luxemburg tot aan zuid frankrijk Montpellier) ongeveer 90 euro kwijt dacht ik.
Ligt er aan welke route je neemt want je kunt ook om de tol heen.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:42  ·  #5
Hoeveel je aan tol moet betalen zal zeker ergens te vinden zijn. De tolwegen an sich zijn prima. Geen nieuwe dempers oid nodig, mooie wegen.

Zo'n tolbadge van de anwb is ook een aanrader. Ik heb afgelooen zomer in mijn vuistje gelachen toen ik iedereen in de file zag staan voor de tolpoort en ik zo door kon rijden... episch!
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 22:46  ·  #6
In vond het wel spannend of hij zou werken de eerste keer anders heb je allemaal boze Fransen achter je staan :bandit: Maar inderdaad als het werkt is het een genot bijna of geen wachtrij en niet moeilijk uit het raam hoeven hangen voor de ticket en te betalen. Ik raad het je ook aan om zo'n badge te kopen als je via de tolwegen rijdt.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 28.12.2014 - 23:19  ·  #7
heel gemakkelijk...

neem de routeplanner van Michelin: http://www.viamichelin.com/

even jouw route invullen. Nog wat instellingen zetten zoals type auto, brandstof. wil je alleen snelwegen, of net tol vermijden...dat soort dingen, en de routeplanner zegt je precies wat je de rit gaat kosten... geweldige routeplanner voor de Frankrijkgangers...

OH...en als je een inlogaccount aanmaakt, kun je ook nog "jouw" adressen opslaan voor een volgende keer als je een berekening wil doorvoeren...

Goede reis alvast..
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 29.12.2014 - 08:38  ·  #8
Welke zijde van de Pyreneeën word het? Volgend mij zit er niet heel veel verschil in tolprijs via oost (Lux - La Jonquera) of west (Lille - Biaritz).

Als je aan de Middellandse zee kant blijft en de route via Luxemburg (Route du Soleil) pakt, zou je kunnen overwegen om bij Chalon sur Saone-sud binnendoor te rijden naar Clermont-Ferrand. Bij Clermont dan weer de snelweg op die, op het Viaduct de Millau na, volledig tolvrij is tot Montpellier. T kost je wel een uur extra... En de winst in Tolkosten weet ik ook niet helemaal meer... Met caravan wordt die besparing sowieso interessanter.

De route via Millau is naar mijn mening wel veel mooier rijden dan de Route du Soleil. :) Zonder caravan...
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Tol Frankrijk

 · 
Posted: 29.12.2014 - 09:20  ·  #9
Stond 2 maanden geleden dat de Franse overheid mogelijk gaat ingrijpen bij de tolbedrijven omdat ze te veel winst maken en de tarieven te veel zijn gestegen.

Door de weeks goedkoper en weekend mogelijk zelfs gratis.
Gaat het wel wat drukker worden in het weekend.

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Au…laag.dhtml
 
Selected quotes for multi-quoting:   0