Tolbadge Italie

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 02.07.2018 - 19:56  ·  #16
Quote door R-W

Quote door PvL

Quote door R-W


Tolwegen gewoon helemaal vermijden dan en heerlijk binnendoor over de S-wegen door het fantastische landschap :D


Jij hebt ook wat met Italie, begrijp ik?

:D valt het op?

@tond, je kan die badge ook rechtstreeks in FR kopen, dan heb je die bijdrage niet.


wat kost ie dan? Bij de anwb betaal je eenmalig €12,95 en €3 per maand wanneer je hem gebruikt.
vervalt die €12,95 dan?
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 02.07.2018 - 21:47  ·  #17
Ik zou het je niet precies kunnen zeggen (kom zelden in FR) maar de in FR op wintersport gaande medemens op een ander forum was overtuigd dat in FR kopen voordeliger was.
Je kunt overigens ook een badge voor FR, IT, ES en PT gecombineerd kopen, scheelt weer een kastje achter het raam.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 02.07.2018 - 23:15  ·  #18
We waren er vorig jaar tijdens Italiaanse hoogseizoen. Op het traject Arona - La Spezia welgeteld 90 seconden moeten wachten voor de tolpoortjes. Terug naar Milaan hebben we nog geen 30 seconden stil gestaan voor de tol.
Ik zie het probleem niet, maar als je een volle 2 minuten wil besparen, dan kun je natuurlijk iets regelen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 15:12  ·  #19
Net terug uit Italie en moet zeggen dat de tolbadge wel erg prettig was.
Gewoon lekker doortuffen langs de rij wachtende, even vaart minderen, geen raampje open, slagboom open en hoppa gas er weer op. Heeft me toch wat ergernis aan wachttijd bespaart. Een aantal keer stond er een flinke rij en het is ook gewoon gemakkelijk. Op de hele reis maakt het qua tijd natuurlijk niks uit. Uiteraard hebben we op genoeg andere plekken laaaang in de file gestaan.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 17:34  ·  #20
Het is niet alleen wachten, ook stukje gemak. Geen raam open in de hitte, geen chagrijnige tolbeambte (we hebben nog nooit eentje zien lachen), geen cashgeld zoeken of creditcard.

Ik zit nog bij Rome maar vind de badge super handig.

Hoe is trouwens de snelweg bij Bologna? We moeten over 4 dagen richting Gardameer....
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 17:56  ·  #21
Quote door ohz274

Quote door R-W

Quote door PvL

Quote door R-W


Tolwegen gewoon helemaal vermijden dan en heerlijk binnendoor over de S-wegen door het fantastische landschap :D


Jij hebt ook wat met Italie, begrijp ik?

:D valt het op?

@tond, je kan die badge ook rechtstreeks in FR kopen, dan heb je die bijdrage niet.


wat kost ie dan? Bij de anwb betaal je eenmalig €12,95 en €3 per maand wanneer je hem gebruikt.
vervalt die €12,95 dan?

Tegenwoordig rond de 21 euro eenmalig, met Italië erbij (dus Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië). Ik heb er afgelopen zaterdag een gehaald! Elke maand dat je het gebruikt (per land) kost je 2,50 euro.
Ik ben erg benieuwd. Volgende week vrijdag vertrekken we richting zuid-Frankrijk (Gorges du Verdon, tenminste, als er geen noodweer voorspelt is). Afgelopen paar jaar altijd creditcard gebruikt, maar dit lijkt mij toch net iets makkelijker!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 18:52  ·  #22
Kan het wel aanraden. Het is een stukje gemak inderdaad en de euforie van een hele rij wachtende voorbij rijden (gaf mij een prettig geval althans).
Weet niet hoe de berekening gemaakt wordt. Wij waren eind juli, begin aug in italie en op de terug ook stuk tolweg in frankrijk gepakt. Denk dan 2 x 2,50€ voor it en 1x voor fr. Aanschaf idd 21 €(of 22 weet niet meer precies) .
Wij waren net een dag voorbij bologna, weet niet hoe het daar nu is met de situatie qua verkeer
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 18:55  ·  #23
Mooi trouwens de gorges du verdon. Veel bochten daar ;-)
Jaren geleden geweest met een va vliegveld gehuurde kleinste klasse auto (voor het kinder tijdperk) en werd helemaal lijp van al die bochten toen we naar een bekend dorpje daar gingen (naam is me ontschoten). Zag in het dorp een gele 850 banaan staan, dacht zo hoe is die hier gekomen.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 19:37  ·  #24
Was wel leuk hier, een Italiaan reed achter me en hield voor Italiaanse begrippen heel veel ruimte achter me... die dacht waarschijnlijk stomme toerist door een telepass poort. Maar ging netje open voor me!

Bij Bologna is toch van de week die explosie geweest waardoor een viaduct is weggevaagd/ingestort. Vandaar
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 22:29  ·  #25
Quote door bartv70

Het is niet alleen wachten, ook stukje gemak. Geen raam open in de hitte, geen chagrijnige tolbeambte (we hebben nog nooit eentje zien lachen), geen cashgeld zoeken of creditcard.

Ik zit nog bij Rome maar vind de badge super handig.

Hoe is trouwens de snelweg bij Bologna? We moeten over 4 dagen richting Gardameer....


Ik kom morgen terug van Arezzo, maar de A1 is gewoon vrij, er is alleen een secundaire weg afgesloten.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 09.08.2018 - 22:41  ·  #26
Quote door joriz

Mooi trouwens de gorges du verdon. Veel bochten daar ;-)
Jaren geleden geweest met een va vliegveld gehuurde kleinste klasse auto (voor het kinder tijdperk) en werd helemaal lijp van al die bochten toen we naar een bekend dorpje daar gingen (naam is me ontschoten). Zag in het dorp een gele 850 banaan staan, dacht zo hoe is die hier gekomen.


Ja, ik vind autorijden leuk, zeker als het mooie wegen zijn. En met een S80 is het heerlijk cruisen, maar stiekem zou het toch leuker zijn om daar in de regio met een MX5 o.i.d. op pad te gaan (alleen de 1300 km daar naartoe is niet zo leuk in een MX5 :P)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 10.08.2018 - 08:15  ·  #27
Als je die MX5 nu eens op een aanhanger zet,achter je S80. ;-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 17:21  ·  #28
Voor de mensen met een badge, waar hebben jullie deze geplakt op de voorruit?
Ik zit as we speak in de auto (m'n vriendin rijdt ;)), en bij alle twee de tolpoorten die we hebben gehad, werkte de badge niet, en moesten. We alsnog een ticket trekken.
Ik heb hem nu rechts naast de binnenspiegel geplakt (naast die zwarte plastic kap), tegen de bovenkant van het raam aan.
Kan het zijn dat deze plek niet goed is, omdat de voorruit warmtewerend is?
Herr Willem
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 42
Berichten: 73
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 17:48  ·  #29
hij moet op het zwarte gedeelte hangen achter je achteruitkijk spiegel..
dat is het stuk dat ontspiegeld is
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 17:52  ·  #30
Linksboven in de hoek heb ik m geplakt. Toch ook redelijk dicht tegen de randen dus ter hoogte van de zonneband (zo heet dat toch).
Lijkt me geen verkeerde plek waar jij m hebt geplakt. Als je m nou gewoon even met de hand iuit het raam houdt en kijkt of het dan wel werkt. Misschien is er iets anders aan de hand.
Balen wel, gelukkig kon je nog een kaartje trekken. Bij de poortjes waar ik doorheen had je dan rechtsomkeert moeten maken (of heb je dat ook gedaan?)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0