Tolbadge Italie

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 18:11  ·  #31
Quote door Herr Willem

hij moet op het zwarte gedeelte hangen achter je achteruitkijk spiegel..
dat is het stuk dat ontspiegeld is


Dat kan dus niet bij mijn S80, daar zit een plastic kap overheen :p

Quote door joriz

Linksboven in de hoek heb ik m geplakt. Toch ook redelijk dicht tegen de randen dus ter hoogte van de zonneband (zo heet dat toch).
Lijkt me geen verkeerde plek waar jij m hebt geplakt. Als je m nou gewoon even met de hand iuit het raam houdt en kijkt of het dan wel werkt. Misschien is er iets anders aan de hand.
Balen wel, gelukkig kon je nog een kaartje trekken. Bij de poortjes waar ik doorheen had je dan rechtsomkeert moeten maken (of heb je dat ook gedaan?)

Ja, mijn plan was om m anders uit het raam te houden om te testen. Sowieso ga ik dalijk eens goed kijken of er plekken zijn waar die warmtewerende folie misschien niet aanwezig is.

Ik kon gelukkig gewoon kaartjes trekken :p dus geen toeterende Fransozen achter ons
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 18:48  ·  #32
Bij mijn XC90 zit ie rechts boven. Werkt perfect.
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 19:51  ·  #33
Vorig jaar via internet voor Frankrijk een Bip&Go aangeschaft. Je betaalt € 1,70 voor de maand dat je m gebruikt.Werkt perfect. https://www.bipandgo.com/nl/

joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2060
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 19:57  ·  #34
Zijn geen grote bedragen, maar deze is toch bijna 50% goedkoper dan die ik bij de anwb heb gehaald. Maar die is ook voor italie en portugal, deze alleen frankrijk spanje zo te zien
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 20:43  ·  #35
Ik had hem niet geplakt. Gewoon bij tolpoort omhoog houden tegen ruit was voldoende.
Superrelaxt!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2060
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 21:45  ·  #36
Dat kan natuurlijk ook.
Voor je het weet is je halve ruit volgeplakt.
Heb een vignet voor zwitserland, oostenrijk, een nikszeggende bovag apk sticker, tolbadge. Gelukkig is de parkeervergunning tegenwoordig op kenteken.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 17.08.2018 - 23:55  ·  #37
Ik had ‘m in de zonnebrilhouder liggen, deed ‘t prima. En anders gewoon vasthouden achter het raam, werkt ook.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3770
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 19.08.2018 - 17:02  ·  #38
Inmiddels heb ik de badge nu een aantal keer uit het raam gehouden, dat werkt prima. Ik zit nu alleen met een lelijke badge houder tegen het raam opgescheept :(
De S80 doet het overigens perfect hier in de Gorges du Verdon. Alleen hij is wel errug breed voor de kleine Franse bergpassen :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 90
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 05.11.2023 - 00:17  ·  #39
Dit topic even wat leven inblazen maar.

Ik heb een tolbadge en daar geniet ik elke keer weer van als ik al die toeristen bij de tolpoortjes in Italië zie staan.
Nu had ik hem in de 850 midden achter de binnenspiegel zitten en was mijn idee om dat in de V70 (van 2000) ook te doen, maar daar zit een soort zwarte coating op de ruit.
Mijn vraag is nu: Kan ik de tolbqadge hier netjes (en uit het zicht) bevestigen of houd die coating het signaal tegen?

Groet,
The Demon (Walter).
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1533
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 05.11.2023 - 04:18  ·  #40
Bedoel je dat zwart hij de spiegel ?

Ik heb afgelopen jaren ook de badge in Italië gebruikt in een v70 ‘07. Dat ging probleemloos.

Echter stoppen wij de badge in het vakje vooraan bij de zitting. Bij een tolpoort houden we m dan even net onder de spiegel bij de voorruit op de rand van blank glas en de zonneband. Dat werkt perfect.

We plakken m niet tegen de ruit. Non-stop in de volle zon trekken die dingen tegenwoordig erg slecht. ( en het vermijd diefstal).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 05.11.2023 - 09:04  ·  #41
Zowel mijn frankrijk- als mijn scandinaviëbadge heb ik daar zitten, links en rechts van de spiegel. Geen problemen mee.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 873
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 05.11.2023 - 15:24  ·  #42
Quote door The Demon

Dit topic even wat leven inblazen maar.

Ik heb een tolbadge en daar geniet ik elke keer weer van als ik al die toeristen bij de tolpoortjes in Italië zie staan.
Nu had ik hem in de 850 midden achter de binnenspiegel zitten en was mijn idee om dat in de V70 (van 2000) ook te doen, maar daar zit een soort zwarte coating op de ruit.
Mijn vraag is nu: Kan ik de tolbqadge hier netjes (en uit het zicht) bevestigen of houd die coating het signaal tegen?

Groet,
The Demon (Walter).


Juist op die plek 👍
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 90
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 05.11.2023 - 22:47  ·  #43
Daar komt hij dus ook te zitten vanaf nu.
Je ziet hem niet zitten (dus vermindering van diefstalgevoeligheid) en hij hangt niet de hele dag in de volle zon.
Overigens heb ik hem er alleen maar inzitten als we naar Italië gaan, de rest van de tijd ligt hij in het bekende zakje in een la.
De dashcam zit net onder de rand van dat deel en valt ook niet op want net op de rand van de zonneband.

Dank allen voor de reacties.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2401
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 06.11.2023 - 13:26  ·  #44
Wat diefstal gevoeligheid vraag ik me af of dat vaak voor komt.
De tolbadge staat toch op kenteken geregistreerd, dus vraag me af of diefstal hierbij loont.
Daarnaast kun je bij geen gebruik deze van de houder op de ruit er af halen.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 663
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Tolbadge Italie

 · 
Posted: 07.11.2023 - 08:49  ·  #45
Scandinavië is niet op kenteken, gewoon op naam. Maar als die gestolen is blokkeer je hem gewoon direct. Overigens kan je ook kentekens opgeven dan scant die gewoon het kenteken zonder kastje (als je bezoek krijgt bijvoorbeeld handig).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0