Hoi,
Mijn broertje heeft een S80 D3 GT met 165K op de teller.
Hij heeft er nu een 40K mee gereden in ruim een jaar.
Nu doet zich het volgende voor.........
Hij had de indruk had dat er minder koelvloeistof in het reservoir zat (lekkage?). Dit heeft hij afgelopen week ook gemeld bij de onderhoudsbeurt. Hij kreeg daarna een mailtje met de volgende mededeling: "Er is een cilinderkop/pakking/blok lekkage aanwezig!!!! Er is namelijk hoge druk in het koelsysteem. Vandaar lekkage/verlies koelvloeistof."
Vanmorgen heeft hij bij koude motor e.e.a. gecontroleerd. Het viel op dat het niveau nu hoger stond. Toen hij de dop van het reservoir losdraaide siste deze (kennelijk stond er na een nacht nog steeds druk op...).
Ik zelf heb zo mijn twijfels bij de analyse van de garage. Heb hem geadviseerd om tenminste een second opinion aan te vragen. Wat denken jullie?
Dop koelvloeistof reservoir? Thermostaat? Iets anders?
Hoor graag.
Gouwe
Mijn broertje heeft een S80 D3 GT met 165K op de teller.
Hij heeft er nu een 40K mee gereden in ruim een jaar.
Nu doet zich het volgende voor.........
Hij had de indruk had dat er minder koelvloeistof in het reservoir zat (lekkage?). Dit heeft hij afgelopen week ook gemeld bij de onderhoudsbeurt. Hij kreeg daarna een mailtje met de volgende mededeling: "Er is een cilinderkop/pakking/blok lekkage aanwezig!!!! Er is namelijk hoge druk in het koelsysteem. Vandaar lekkage/verlies koelvloeistof."
Vanmorgen heeft hij bij koude motor e.e.a. gecontroleerd. Het viel op dat het niveau nu hoger stond. Toen hij de dop van het reservoir losdraaide siste deze (kennelijk stond er na een nacht nog steeds druk op...).
Ik zelf heb zo mijn twijfels bij de analyse van de garage. Heb hem geadviseerd om tenminste een second opinion aan te vragen. Wat denken jullie?
Dop koelvloeistof reservoir? Thermostaat? Iets anders?
Hoor graag.
Gouwe