TRACS en ABS

lampjes blijven branden

 
 
 
 
 
Senor
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

TRACS en ABS

 · 
Posted: 14.11.2012 - 23:04  ·  #1
De waarschuwingslampjes van TRACS en ABS van mijn V70 5T bj. 1998 blijven branden
Wat kan de oorzaak zijn? En wat kan ik doen? Ik kan de schakelaar van TRACS indrukken wat ik wil maar TRACS blijft ontkoppelt.
groet,
Senor
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: TRACS en ABS

 · 
Posted: 29.11.2012 - 22:34  ·  #2
Senor,

Ik vermoedt dat dit te wijten is aan een ABS-sensor. Wanneer deze defect is kan je van dit soort dingen krijgen. 1 voor 1 een sensor loskoppelen en kijken of de lampjes dan uitgaan. Wel bij elke keer dat je een sensor loskoppelt de pluskabel van je accu loskoppelen en later even tegen de minpool aanhouden. Dan weet je zeker dat er geen "oude" opgeslagen data in je classic meer aanwezig is.
Ik zit nu mobiel op de site dus is een beetje moeilijk tikken. Ik ben vanaf morgenavond weer thuis en dan weer actief op het forum.

Hou me op de hoogte.

Groetjes,

Tristan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: TRACS en ABS

 · 
Posted: 30.11.2012 - 08:29  ·  #3
Meestal is het niet een sensor, maar de ABS computer zelf. Die zit tegen het ABS blok aan geschroefd, en op de printplaat ontstaan scheurtjes.

Er zijn bedrijfjes die deze controllers kunnen repareren.

Bekend probleem bij de classics x70 en de late 850 modellen.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: TRACS en ABS

 · 
Posted: 30.11.2012 - 09:14  ·  #4
Ja, meestal ABS-computer of ABS-controller. Even googelen op "volvo abs controller". Dan vind je behalve bedrijfjes ook handleidingen om de reparatie zelf uit te voeren. Bij youtube zijn zelfs filmpjes te vinden.
Welkom op het forum trouwens. Zou je jezelf en je auto nog even kunnen voorstellen, en laten weten wat het probleem uiteindelijk was en hoe je het hebt opgelost? Daar zijn we hier heel blij mee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0