Transmissie olie wissel went bad

 
 
 
 
 
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 15:12  ·  #16
Exact dit is dus de reden dat onze forumsponsoren van harte aanbevolen worden.
Dan was dit dus nooit voorgevallen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 15:33  ·  #17
En, dan nog even dit.
Ik denk niet dat dat men de bak door dat kleine gaat kan bijvullen ( als de slang er af is )
Dan zie je 2 gele dingen op de bak, het grotere gele ding is de peilstok, en dat kleine gele torentje is de echte ontluchting.
Ik heb het vermoeden dat met die grote moer achterop de bak heeft losgemaakt, en dat is de bout die de remband van de 3e versnelling is.
Dan ben je een versnelling kwijt. Dit is een heel veel voorkomende fout, vooral om dat de 6 traps automaten geen peilstok hebben en je hem echt op de bak moet bijvullen met een soortgelijke bout.

Ik denk eerder dat het losmaken van die verkeerde bout een veel denkbaarder scenario is. En men zal de luchttol er op hebben moeten zetten want hij zit in de regel nogal vast.
Edwins40
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 46
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 16:17  ·  #18
Quote door TPR Powerflush

En, dan nog even dit.
Ik denk niet dat dat men de bak door dat kleine gaat kan bijvullen ( als de slang er af is )
Dan zie je 2 gele dingen op de bak, het grotere gele ding is de peilstok, en dat kleine gele torentje is de echte ontluchting.
Ik heb het vermoeden dat met die grote moer achterop de bak heeft losgemaakt, en dat is de bout die de remband van de 3e versnelling is.
Dan ben je een versnelling kwijt. Dit is een heel veel voorkomende fout, vooral om dat de 6 traps automaten geen peilstok hebben en je hem echt op de bak moet bijvullen met een soortgelijke bout.

Ik denk eerder dat het losmaken van die verkeerde bout een veel denkbaarder scenario is. En men zal de luchttol er op hebben moeten zetten want hij zit in de regel nogal vast.


[img][/img]

Hebben we het dan over de moer met de rode cirkel?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 16:33  ·  #19
@TPR: dat is inderdaad een goeie. Wellicht gedacht dat dit de vulplug was :) Bij de TF80SC lijken die bouten idd op elkaar: allebei Torx 55.
Hoe dan ook: eerst idd keurig laten oplossen, en dan verder kijken.

Ik denk dat deze garage nooit meer aanbiedt om ATF te wisselen, denken jullie wel?
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 656
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 17:55  ·  #20
De verklaring van TPR klinkt mij ook uitermate geloofwaardig in de oren.
Één ding is zeker: er is iets goed fout gegaan bij die oliewissel, en daar ben jij nu de dupe van.

Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar heb er op voorhand geen goed gevoel over. Iets met "gelijk hebben en gelijk krijgen.....".
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 18:11  ·  #21
Iets gaat er hier goed fout.
Ik zou de rechtsbijstand inschakelen en kijken wat je rechten zijn.
Zij breken de boel af en jij krijgt daar een rekening voor ?
Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
EricXC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 18:49  ·  #22
Je kunt toch zelfs de automaat-olie er uit krijgen via de ingang waar de peilstok in gaat? Zo heb ik er een keer 3 liter uitgehaald en bijgevuld en dat 3 keer.

Dan ben je voor de prijs van 20 liter JWS 3309 klaar. Nu ben je nota bene, als je het niet terugkrijgt, € 1300 kwijt voor alleen nog maar preventief onderhoud met het idee / gevoel dat je auto er minder van is geworden. Is toch niet de bedoeling dat die bak er twee keer onderuit gaat?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 19:42  ·  #23
wat een prutsers !! inderdaad rechtsbijstand erop verhaal voorleggen en zeggen dat de fout bij die garage ligt desnoods geef je het hele verhaal en de reacties van het forum erbij als bewijsvoering van wat er fout is gedaan
flushen inderdaad via de slangen op de radiateur en aftappen is 24 los onder bij het subframe en dan zou je via de peilstok kunnen vullen

iets aftappen is 99% van de gevallen altijd onder aan de auto te doen ....
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 30.10.2019 - 19:59  ·  #24
Ik heb onlangs een zelfde situatie gehad.

Krukaskeerring bakzijde zou vervangen worden, €40 materiaal, en een hoop arbeid, totaal €500.

De koppelomvormer was niet goed vast gezet, en de bak liep stuk.

Garage balen, maar is hun fout, ze hebben gratis een nieuwe bak gemonteerd, deze heb ik zelf nog aangeleverd en hier hebben ze mij €500 voor gegeven.

Eindrekening; de nieuwe bak hebben zij gemonteerd en de keerring die vervangen moest worden is ook vervangen, €0,- op de eind-factuur na verrekenen.


Ik ga er vanuit dat jij ook enkel hoeft te betalen voor die paar liter ATF olie, en de rest is voor hun rekening.
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 07:48  ·  #25
Arme stakker, kan me goed voorstellen dat je hier buikpijn van krijgt.

Het is eerder al gemeld, ik zou dit ZEKER melden bij je rechtsbijstand. Iig melden en wellicht dat de garage zelf in gaat zien dat het eigenlijk gepruts is en de kosten gewoon zelf slikt. Het is voor hen ook leuker dat jij hier straks heel trots post het is garage "Pietje Puk" die perongeluk een foutje had gemaakt maar het prima hersteld heeft etc etc etc.

Mijn bak is gespoeld in Oldenzaal (weet ik weet ik andere motor en andere bak) en het leek alsof die monteur het kon doen met één vinger in zijn neus haha...
Heb je niets aan weet ik sorry.

Sterkte kerel.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 13:26  ·  #26
Ja. Die bout...
Daar kan je beter niet aankomen.
Maar bij sommige merken zit er ook zoiets als vulopening.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 14:30  ·  #27
Niet iedereen heeft een rechtsbijstandverzekering natuurlijk. IK heb er bijvoorbeeld wel een bij de autoverzekering maar niet voor andere algemene zaken.
De rechtsbijstand auto kan je hier niet voor aanwenden denk ik. Dat wordt dan zelf gaan leuren met juridische stappen. Maar misschien heb je wel een rechtsbijstand die je hiervoor kan aanwenden, dat zou mooi zijn. Scheelt je een hoop gedoe.
Hopelijk wordt het snel en goed opgelost zonder extra kosten voor jou.
V70Rene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 16:19  ·  #28
Is er al iets verder bekend ? Je hebt ook gewone rechtswinkels die je kan bellen voor juridisch advies. Ik heb het ook eens gedaan voor mijn ouders - en ze hebben mij toen goed geholpen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 18:50  ·  #29
En het mooie, eerste consult is gratis.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Transmissie olie wissel went bad

 · 
Posted: 31.10.2019 - 19:12  ·  #30
Maar voor dat je gaat leuren met rechtzaken zou ik eerst gewoon rustig het gesprek aangaan met de garagist.
Kijken hoe hij er in staat. Zorg wel dat je beslagen ten ijs komt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0