T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

Geeft 'pulserend' gas

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 02.08.2015 - 19:02  ·  #16
Wastegate zou het bij mij niet mogen zijn, aangezien die wel opnieuw afgesteld is. TCV zou kunnen, maar ik ga maar eens beginnen bij de bougies en de ene bobine die wel z'n beste tijd gehad heeft.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 05.08.2015 - 21:16  ·  #17
Inmiddels bougies en bobine vervangen en een kleine check gedaan of alle slangen e.d. nog goed zitten, maar niks gevonden. Ondertussen bieden nieuwe bougies en bobine geen resultaat voor het soepel doortrekken. Sterker nog, ik heb het idee dat het nog iets eerder begint nu. Morgen of vrijdag nog maar eens contact leggen met Kuba en kijken of we binnenkort een live-uitleessessie kunnen plannen. Wellicht toch de turbo die aan het hemelen is...?
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 05.08.2015 - 21:31  ·  #18
Zou inderdaad best kunnen. De mijne heeft ook last gehad van ernstige schokbewegingen bij optrekken. Na een lange zoektocht heeft Dennis gelukkig gevonden dat het rubber membraan (blow-off-valve heet dat geloof ik) op de turbo (inlaatluchtzijdig) stond te klapperen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 05.08.2015 - 22:47  ·  #19
het zou ook nog een lekkende intercooler kunnen zijn, als er veel vermogen nodig is, wordt er maximaal druk opgebouwd en bij een klein lekje loopt de lucht weg en zal er ook minder brandstof ingespoten worden.
testen: brommer binnenband door knippen beide open einden op de intercooler aansluiten en met een slangklem vastzetten, en dan oppompen tot zo'n 2 bar. eventueel met afwassop inspuiten en kijken of hij lekt. als de onderkant vd intercooler niet recht is maar rond staat is het zeker al verdacht.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 06.08.2015 - 00:12  ·  #20
Ik ga het allemaal meenemen in de overwegingen, thanks :thumb: Maar eens kijken wanneer er een gaatje is in de agenda om weer richting Elst te gaan.
Turbo-AAP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 46
Berichten: 14
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 07.08.2015 - 00:34  ·  #21
even melden ik heb bougies vervangen temp sensor vervangen olie ververst fuel reiniger in de tank, en het banjo boutje onder inlaat spruitstuk schoon gemaakt en hij trekt alweer stukken beter ook vloeiender
dus gaat de goede kant op
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 07.08.2015 - 09:18  ·  #22
Banjo boutje zegt me niets. De rest is hier dus ook allemaal al gebeurd. Bij jou tot nu toe dus met meer resultaat dan bij mij ;)
Turbo-AAP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 46
Berichten: 14
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 07.08.2015 - 09:41  ·  #23
Onder het inlaatspruit stuk bij de dynamo zie je een slangetje daar zit die bout is wel veel werk om te reinigen
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: T5 trekt niet soepel door op hoge snelheid

 · 
Posted: 07.08.2015 - 16:52  ·  #24
even wat info betreffende de turbo; de genoemde symptomen lijke niet op een defecte turbo. Het toerental is zo hoog dat je niet een schokkend effect krijgt door de turbo zelf. hooguit door de wastegate klep die mogelijk staat te klapperen (wat ik erg onwaarschijnlijk vind).
een defecte turbo merk je door veel bijgeluiden, en roken bij gasgeven (met bijbehorend olie verbruik).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0