trillen met remmen

XC70 2003

 
 
 
 
 
fpetry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino (Zwolle)
Leeftijd: 69
Homepage: frans-petrij.nl/vo…
Berichten: 108
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: trillen met remmen

 · 
Posted: 12.04.2021 - 17:54  ·  #16
Quote door Tenck

Quote door Vogel

Eigenlijk kan ik maar een paar opties verzinnen:
1. frictie materiaal gestempeld op je schijf
2. kromme schijven
3. draagarm rubbers gaar

2 lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien het dan altijd wel zou optreden (tenzij ze alleen krom worden indien warm ofzo iets, maar dat heb ik niet eerder gehoord)


Optie 1 kan je het goedkoopst controleren/oplossen: topic.php?p=235066#real235066

Quote door kjiratsiekoedel

Voor zitten ate schijven, achter Bosch.
Hard remmen: tsja, komt weleens voor (volle auto bergaf...) Maar meestal rustig.

Speling kan wel op alle onderdelen zitten inmiddels... Genoeg kilometers op de klok...


En zou zomaar het probleem kunnen zijn omdat je aangeeft dat je altijd heel rustig remt. Remmen moet je af en toe wel ff goed gebruiken.


Bij mij waren het de bovenste veerschotels die aan vervanging toe waren. Na het vernieuwen was het trillen zo goed als over.
Overigens was het trillen echt erg als je van een hele hoge snelheid fors terug moest naar "normaal". Dan werd het echt ernstig. Nu geen last meer
BVE
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Roosendaal
Leeftijd: 32
Berichten: 13
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: trillen met remmen

 · 
Posted: 12.04.2021 - 23:18  ·  #17
Ik heb een tijdje terug ditzelfde symptoom gehad, soms wel en soms niet. vooral bij wat langere ritte leek het wat makkelijer naar voren te komen. ik ben toen ik dit trillen merkte onder het rijden gewoon ergens gestopt zodra hier gelegenheid voor was en gevoeld of er eventueel een wiel was waar extra warmte vanaf kwam.

dit bleek bij mij van links voor te komen. Remklauwzuiger ging erg moeiljk op en neer. ik heb gelijk rondom nieuwe klauwen/schijven/blokken gezet. maar al mijn schijven waren dan ook wel ver verseleten.

als je het met het voelen van warmte verschil kan lokaliseren weetje je gelijk waar het zit en dat het met je remmen te maken heeft. Kun je het niet vinden met voelen van warmte verschil kun je allicht " voorzichtig" uitsliuiten dat het niet direct met je remmen van doen heeft?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0