Trillingen

Weer z'n bibberende V70!

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 17.10.2015 - 22:29  ·  #16
Zo te lezen gaat het wel goedkomen. :thumb:
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 22.10.2015 - 21:27  ·  #17
Hallo,

Hier een up-date: niet gelukt!

Linker naaf vervangen. Geen resultaat.

Zal naaf naar rechter kant laten overzetten. Ik vermoed dat dit geen oplossing is, maar wil alles uitsluiten.

Als het ook de rechter naaf niet is, dan zit het in de differentieel.

Diff vervangen (2e hands, 350 Euro) + koppeling meteen meenemen kost 1500 Euro. Ga ik niet doen.

Wordt vervolgd.
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 388
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 22.10.2015 - 21:57  ·  #18
Zijn je velgen recht? Met balanceren wordt weliswaar de massa gecompenseerd tegen resonantie van het wiel zelf. Met uitlijnen wordt dit ook gecompenseerd door het wiel met reflector 1x rond te draaien zodat de apparatuur de middenstand kan bepalen. Als een velg scheef is dan slingert hij nog steeds en moet de de hele voorkant mee heen en weer als het te erg is en niet meer door de band kan worden opgevangen. Vergelijk het met een slag in je fietswiel.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 22.10.2015 - 22:05  ·  #19
We hebben ongeveer 4 sets banden op verschillende velgen geprobeerd. Telkens gebalanceerd en uitgelijnd. Telkens hetzelfde resultaat. Ook bij andere uitlijnbedrijven geen afnamen van trillingen kunnen krijgen. Helaas.

Heeft iemand idee hoe ik speling in differentieel kan checken?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 25.10.2015 - 21:16  ·  #20
als het in het vliegwiel/koppeling zit dan moet het bij een bepaald toerental merken, dus onafhankelijk van de snelheid. als het een wiellager of aandrijfas is dan is het puur snelheidsafhankelijk.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Trillingen

 · 
Posted: 26.10.2015 - 17:33  ·  #21
Dat is precies een bevestiging van wat er aan de hand moet zijn. Deze trilling is afhankelijk van de snelheid. Als ik in z'n 3 120 km/h rij, dan heb ik exact dezelfde trillingen als dat ik in z'n 5 120 km/h rij.
Omdat we nu de naaf, de aandrijfassen en de wielen hebben gehad, blijft er niks anders over dan de differentieel.

Mee eens?

Heb ondertussen trouwens wel een V70 T AWD BJ 2000 met 182 dKM, automaat, gekocht.
Mijn auto met trillingen gaat de verkoop in voor de klusser of voor iemand die zich niet zo stoort aan een beetje bibberen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0