Trillingen tussen de 1500 en 2500 toeren.

 
 
 
 
 
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Trillingen tussen de 1500 en 2500 toeren.

 · 
Posted: 09.02.2014 - 18:42  ·  #16
Ik heb gisteren tijdens de demontage van het carter(o-ringen vervangen) ook het flexibele deel van de uitlaat gefixeerd met een strip metaal en twee slangklemmen > geeft wel enige verbetering maar het is nog niet weg. Tevens heb ik de inserts welke ik vorige week in de subframerubbers heb geplaatst proberen te verwijderen > ging helaas niet helemaal(ringen breken af en de opstaande kanten blijven in het rubber achter. Ik ga het toch meer in het motormanagement zoeken (zie antwoorden van EnnoE34)

M.v.g.Frans
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 52
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Trillingen tussen de 1500 en 2500 toeren.

 · 
Posted: 13.02.2014 - 09:30  ·  #17
Voordat je het in allerlei dure en ingewikkelde zaken gaat zoeken kun je volgens mij beter beginnen bij de basis, dus uitlaat en ophangrubbers.

Heb je al naar de ophanging van de tussendemper gekeken?
Zodra deze los zit of ingescheurd is, krijg je ook resonanties bij deze toerentallen.

Verder is het ook mogelijk dat het bovenste motorrubber/steun (indien nog in orde, anders direct vervangen voor het nieuwe model) niet goed staat afgesteld, dit kun je doen door bij lopende motor de as door het rubber los te draaien en vervolgens de as ietsje op te schuiven. Dit herhalen tot de resonanties/trillingen tijdens het rijden minder worden.

Ook het torsierubber aan de versnellingsbak/automaat wil wel eens de boosdoener zijn, deze is namelijk behoorlijk snel versleten en zorgt dan voor veel speling in de ophanging vooral bij het accelereren en decelereren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0