Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

Vreemde geluiden

 
 
 
 
 
Frodo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

 · 
Posted: 20.01.2010 - 22:54  ·  #1
Ik heb de auto net terug van een grote beurt en heb sindsdien een bijgeluid als ik gas geef. Als ik mijn voet van het gas haal is het weg, maar zodra je gas geeft is het er weer. Heel irritant. De garage weet niet wat het is ook al kunnen ze het wel constateren tijdens het rijden. Iemand een idee of ervaring hiermee?
Volvo XC70 D5 2003
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

 · 
Posted: 21.01.2010 - 10:29  ·  #2
Heb ooit een keer slag lek gehad net na de turbo(was geen volvo) .
Auto reed nog steeds redelijk ik had een paar dagen nodig om te vinden , na verwisselen turbo slang geluid weg en de prestaties van de motor toch een stuk beter .
Was een blazend geluid .
Maar als het na je beurt is gekomen , wat hebben ze gedaan , zit het luchtfilter wel goed ?
Ligt er ergens iets los resonantie ?
Wat voor een geluid is het ? fluiten blazen trillen .

Olaf
Frodo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

 · 
Posted: 21.01.2010 - 10:52  ·  #3
Bedankt Olaf voor je reactie.
Als leek zijnde lijkt het meer een mechanisch geluid dan een blazen of fluiten van de turbo. Het vreemde is dat het wel alleen is als je meer prestatie van de motor vraagt. Als je een laag vermogen vraagt (niet accelereren) dan hoor je het niet. Dus lijkt toch iets met de turbo van doen te hebben maar misschien mis ik een onderdeel die ook dat geluid kan maken. Het is geen afrolgeluid van de banden omdat het onafhankelijk van de snelheid van de auto is. Ook de versnelling maakt niets uit.
Afgezien van het hinderlijke, wil ik niets kapot draaien wat je nu kunt voorkomen.
volvos60cik
 
Avatar
 
Subject:

Re: Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

 · 
Posted: 27.01.2010 - 13:40  ·  #4
ik heb het zelfde geluid gehad bij mijn volvo s60 d5 2003. na zoeken bleek mijn intercooler lek te zijn. na een nieuwe intercooler geplaatst te hebben bleef het geluid nog. na nog langer zoeken bleek dat de pakking tussen me turbo en motor kapot te zijn. Dus misschien even slim om de pakking te laten checken
Frodo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Turbo (?) geluid bij gasgeven D5 2003

 · 
Posted: 27.01.2010 - 20:15  ·  #5
Ga ik zeker even doen, dank je.
Frodo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Gevonden

 · 
Posted: 05.09.2010 - 20:43  ·  #6
Het blijkt een bijgeluid te zijn in de overbrenging naar de achterwielen voor de 4 wheel drive te zijn. Dus zodra ik gas geef en hij meer kracht naar de achterwielen brengt geeft hij dat geluid. Als je gas los laat hoor ik niets. Lijkt dus op een turbo maar is het niet...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0