Goedemorgen allemaal:-)
Iemand een tip om het blok iets te kunnen lichten om de nieuwe turbo slang te monteren...?
Op de terug weg van de vakantie hadden we de pakkingen van de "turbo resonator" ervan tussen geblazen...
Zeer goed geholpen door mede forummers en toen we thuis waren de pakkingen vervangen.
Nu twee maanden verder.. op de terug weg van het werk, weer een plof onder de kap... jahoor, weer los en pakking kapot..
Gelijk een vervangend exemplaar gekocht van silicone en deze gelijk met een nieuwe onderste turbo slang willen vervangen, dat ging dus niet zo soepel..
Had de brug maar een uurtje tot mijn beschikking, onderplaat eraf, en gelijk olie zichtbaar.. Alles schoongemaakt, en de slangen losgemaakt.. maar kreeg de slang onder de bak (waren de ophang oogjes van afgebroken) niet los:-(
Alles maar even teruggeplaatst, en afspraak voor maandag gemaakt, dan kan ik de heel dag op de brug.
Naar huis gereden en bleek de bovenste slang niet goed vast te zitten, kap open en vast gezet.
Loop een uurtje later langs de auto, zie ik een klein plasje olie liggen:-( Rechtsvoor onder de intercooler denk ik..
Iemand enig idee hoe en wat?
Ga vandaag googlen en joetoepen en kijken hoe het systeem werkt en wat het zou kunnen zijn.. Ben niet zo heel technisch en ga maar een lijstje maken met waar ik op moet letten en wat het zou kunnen veroorzaken.
Iemand ervaring met het vervangen van de slangen en hoe het blok iets omhoog te krijgen?
De olie, is dat normaal? Het is niet overmatig, maar kan er olie vrijkomen door het systeem bij losgeschoten slangen?
Ik zal proberen wat foto's te maken, had ik al willen doen maar dan loop je met vette en vieze handen en dan schiet het erbij in:-(
Bvd en goed weekend allemaal
Iemand een tip om het blok iets te kunnen lichten om de nieuwe turbo slang te monteren...?
Op de terug weg van de vakantie hadden we de pakkingen van de "turbo resonator" ervan tussen geblazen...
Zeer goed geholpen door mede forummers en toen we thuis waren de pakkingen vervangen.
Nu twee maanden verder.. op de terug weg van het werk, weer een plof onder de kap... jahoor, weer los en pakking kapot..
Gelijk een vervangend exemplaar gekocht van silicone en deze gelijk met een nieuwe onderste turbo slang willen vervangen, dat ging dus niet zo soepel..
Had de brug maar een uurtje tot mijn beschikking, onderplaat eraf, en gelijk olie zichtbaar.. Alles schoongemaakt, en de slangen losgemaakt.. maar kreeg de slang onder de bak (waren de ophang oogjes van afgebroken) niet los:-(
Alles maar even teruggeplaatst, en afspraak voor maandag gemaakt, dan kan ik de heel dag op de brug.
Naar huis gereden en bleek de bovenste slang niet goed vast te zitten, kap open en vast gezet.
Loop een uurtje later langs de auto, zie ik een klein plasje olie liggen:-( Rechtsvoor onder de intercooler denk ik..
Iemand enig idee hoe en wat?
Ga vandaag googlen en joetoepen en kijken hoe het systeem werkt en wat het zou kunnen zijn.. Ben niet zo heel technisch en ga maar een lijstje maken met waar ik op moet letten en wat het zou kunnen veroorzaken.
Iemand ervaring met het vervangen van de slangen en hoe het blok iets omhoog te krijgen?
De olie, is dat normaal? Het is niet overmatig, maar kan er olie vrijkomen door het systeem bij losgeschoten slangen?
Ik zal proberen wat foto's te maken, had ik al willen doen maar dan loop je met vette en vieze handen en dan schiet het erbij in:-(
Bvd en goed weekend allemaal