Uitgeschakeld alarm?

 
 
 
 
 
T-5
 
Avatar
 
Subject:

Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 13.01.2012 - 16:51  ·  #1
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat het alarm van mijn '01 v70 t5 (2e gen) niet werkt. Bij vergrendelen en ontgrendelen van de portieren geven de knipperlichten wel de juiste signalen. Echter de led op het dashboard knippert niet. Iemand tips om het alarm weer te laten werken?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 13.01.2012 - 17:43  ·  #2
...
T-5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 13.01.2012 - 18:08  ·  #3
Bedankt voor je tip, zal eens kijken, zou wel vreemd opkijken als er geen alarm in zit, de auto is voorzien van bijna alle opties en accessoires.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 13.01.2012 - 19:10  ·  #4
...
T-5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 14.01.2012 - 12:11  ·  #5
Zojuist de auto gesloten met kastje en vervolgens geopend met sleutel, echter geen alarm. Als ik de auto open met de sleutel geven de knipperlichten dezelfde signalen af als bij het openen met kastje. Zou hier de genoemde sensor op te zien moeten zijn?

...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 14.01.2012 - 12:47  ·  #6
...
S60_driver
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 14.01.2012 - 13:10  ·  #7
Niet helemaal waar, denk ik. Ik heb wel een kapje, maar geen alarm, voor zover ik weet...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 14.01.2012 - 13:27  ·  #8
...
T-5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 16.01.2012 - 18:29  ·  #9
Ik heb niet het kapje wat afgebeeld staat op je foto. Echter wel twee kleinere kapjes, zou het kunnen dat er wel alarm in zit maar geen bewegingssensor? Ik heb wel een knopje om het alarm tijdelijk uit te schakelen voor als er bijv. iemand in de auto achter blijft terwijl deze op slot is. Lijkt me dat dat er alleen in zit als er ook alarm op zit?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 16.01.2012 - 18:53  ·  #10
...
oty
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 38
Berichten: 31
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 16.01.2012 - 20:14  ·  #11
Quote

Ik heb wel een kapje, maar geen alarm, voor zover ik weet...


Ik heb géén kapje, maar wél alarm voor zover ik weet.

Het alarm treedt bij mijn weten 30 seconden na het vergrendelen van de auto in werking (dan staat het "op scherp"). Je zou het kunnen testen door een tas op de stoel te zetten, de ruiten te openen en dan de wagen te vergrendelen. Haal na ruim 30 seconden de tas via het raam uit de auto. Als de auto een alarmsysteem heeft, moet het alarm af gaan ten gevolge van het pakken van de tas uit de vergrendelde auto.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 16.01.2012 - 20:27  ·  #12
...
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 17.01.2012 - 22:37  ·  #13
Een Nederlandse volvo met alarm heeft, ivm met de klasse 3 certificering, een bewegingssensor onder het voormelde kapje.
Echter, een Duitse al weer niet. Daar zit het kapje al niet eens in dat in een NL-versie wel standaard is.
Hoe het b.v. in Belgie of andere EU landen zit weet ik niet allemaal, maar het is dus maar even een voorbeeld om aan te geven dat het niet allemaal vanzelfsprekend is.

Als er wel een alarm op zit en het niet werkt, is een lekkende noodaccu in de sirene vaak het euvel. Het accuzuur lekt dan op de print en bijt dit uit waardoor dese defect gaat. een nieuwe sirene is dan de oplossing (150,- Euro ongeveer).

Het knopje op de middenconsole is, zoals Laguna ook al zegt, tevens voor het uitschakelen van de deadlock functie (30 seconden na afsluiten auto, is deze niet meer te openen, ook niet van binnen uit, tenzij, middels de knop, uitgeschakeld).
Echter, het ledje bovenop de zonlichtsensor op je dashboard is wel een indicatie dat het erop zou moeten zitten. Tenzij deze sensor eens vervangen is en men geen versie zonder led op voorraad had.
De dealer kan wel uitlezen of er een alarm op zit.
teletubbie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 26.01.2012 - 20:03  ·  #14
Ik heb hetzelfde dilemma, dacht dat onze V70 edition sport (2007) was uitgerust met alarm,
de guard switch zit in de console, kapje in plafond is aanwezig en op dash het rode hoedje.
Bij afsluiten van de auto gaat er geen ledje op het dash knipperen.
verschillende tests uitgevoerd maar alarm wil niet afgaan.
Heb het kapje van de bewegingsdetector in het plafond eens losgetrokken, en daar alleen een groene stekker aangetroffen en geen beweginsmelder.
dussss geen alarm aanwezig denk ik.
Hij rijd er niet minder om maar ben wel een beetje teleurgesteld!

groet Michel
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

 · 
Posted: 26.01.2012 - 21:36  ·  #15
Ik ben er bang voor dat er inderdaad geen alarm in de auto aanwezig is. De voorbereidingen, stekkers en bedrading, dan weer wel! Maar dat is ook zo met bijvoorbeeld mistlampen aan de voorzijde. De schakelaar en lampen hoeven op de auto niet aanwezig te zijn echter ligt de voorbereiding er dan wel! Echter wel jammer dat een dergelijke dikke auto afgeleverd wordt zonder deugdelijk alarm. Misschien toch een idee om er zelf 1 te installeren??

Wat betreft de knipperlichten... Die geven alleen maar aan of de sloten van de auto open of dicht zijn. Dit heeft volgens mij niks met het alarm te maken.

@ Oty: Heb jij wel de 2e generatie V70? Als je de Classic (eerste generatie) hebt, net als ik, dan heb je inderdaad niet dat bewuste kapje maar inderdaad wel alarm!

Groeten,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0