uitlaat stuk

 
 
 
 
 
Uitlaat stuk
 
Avatar
 
Subject:

uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 11:33  ·  #1
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn Volvo V70 staat nu bij de garage voor de APK. Nu belde de garage met de mededeling dat een flexibele slang aan de voorkant van de uitlaat lekt.
Repareren hiervan kost meer dan EUR 1.000,- aangezien het odnerdeel zo duur is.

Kan iemand mij vertellen welk onderdeel dit precies is? en weet iemand of dit onderdeel ergens op de sloop ook te krijgen is voor ' weinig' ?
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 13:42  ·  #2
Haha bijpassende gebruikersnaam :lol:

Waarschijnlijk bedoelt de garage dit onderdeel:



Bij mijn weten kost dit meestal niet meer dan 7 tientjes. Ik zou voor een second opinion gaan bij een universele garage. Ik denk dat een katalysator zoveel geld kost, niet zo'n flexibel pijpje.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 15:11  ·  #3
Hallo,

Welkom op het forum! We vinden het hier wel wenselijk als men even de tijd neemt zichzelf en de auto ook even aan ons voor te stellen alvorens direct het vragenvuur te openen! ;) We zijn een forum en niet alleen maar een help-desk uiteraard. :)

Wat betreft je vraag sluit ik me bij Patrick Koning aan. Dit kost echt geen 1000 euro of moet dat ding bij jou met goud behangen zijn?? :O Ik zou ogenblikkelijk de auto weer ophalen en dit zelf fixen. En bij dat garagebedrijf noooooooit meer terug komen!

Groet,

Tristan
Uitlaat stuk
 
Avatar
 
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 16:10  ·  #4
Ik zal mezel feven vorostellen: absolute leek op gebied van auto's. Ik kan mijn volvo v70 uit 2003 nog net volgooien met diesel. Maar alles onder de motorkap is abracadabra voor mij.


Ik heb weer even contact gehad met de garage,(garage is een vakgarage, kom ik en mijn vrouw vaker en nooit twijfels gehad over de hoogte van de rekening) het gaat inderdaad om de katalysator. Schijnbaar zit daar een flexibele pijp met 1 of 2 dempers voor en deze is lek.
Mijn pijp heef ttwee dempers. Inmiddels contact gehad met Marans in Veldhoven. Hij wist wat ik bedoelde en tweedehands bij hem kost deze pijp circa EUR 350,-.

Mijn garaga gaat nog even verder kijken of ze op de onderdelenlijn nog iets kunnen vinden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 20:30  ·  #5
Hallo Heico,

Welkom hier.
Succes met je auto.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 21:10  ·  #6
Dan zou dat inderdaad een reƫel bedrag kunnen zijn ja. Katalysatoren kosten nou eenmaal veel geld, helaas :(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 14.05.2013 - 21:16  ·  #7
Misschien een idee om de katalysator bij een demontagebedrijf weg te halen? Scheelt toch wel een beetje en het kan nog een autoleven lang mee als het goed is. ;) Het is maar een idee hoor! :)

Groetjes,

Tristan
Uitlaat stuk
 
Avatar
 
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 15.05.2013 - 09:31  ·  #8
Inmiddels weer stap verder.

Schijnbaar heb je flexibele pijpen met 1 demper of met 2 dempers.
Die met 2 dempers is ongeveer dubbel zo duur. In mijn auto zit er 1 met 2 dempers.

Nu wil de garage er 1 met 1 demper inzetten. Geeft geen probleem, enkel een iets ander geluid zeggen ze. Heb het maar gedaan. Vertrouw er maar op.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: uitlaat stuk

 · 
Posted: 15.05.2013 - 15:07  ·  #9
Hahaha, het geluid wordt daar inderdaad lekkerder van hoor! :D Verder hoef je inderdaad geen problemen te verwachten mijns inziens. Ik ben benieuwd wat je ervan vind als je hem op hebt gehaald. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0