Hallo,
Ik heb mijn pas aangeschafte v70 d5 uit 2001 deze week naar huis gestuurd. Vakantie in de nederlandse enclave Munkfors.
Helaas komt er veel uitlaatgas het interieur binnen en zijn lange ritten gevaarlijk. Ik ben bij een aantal garages in de buurt geweest maar deze hebben het allen te druk om mij te helpen.
Ik heb daarom zelf visueel en met zeepwater gezocht naar een lekkage.
De kat, uitlaat en slangen lijken in orde. De slang naar de carterventilatie ook.
De egr pijp van het uitlaatspruitstuk naar de egr klep lekte behoorlijk op de flens. Deze kreeg ik niet luchtdicht. Een nieuw onderdeel kan volgende week geleverd worden. Om tot die tijd nog iets te kunnen rijden hebben we getracht met wat uitlaatcement de lekkage tijdelijk te verhelpen maar het interieur vult zich nog steeds met gas.
Verder zoeken leerde dat de flens nog licht gas lekt maar dat de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo ook lekt. De turbo zelf lekt eveneens tussen het slakkenhuis en het deel er naast. Ik kan niet precies zien waar.
Mijn hoop is dat de volvo dealer in de buurt volgende week tijd heeft. Zo naar huis rijden is totaal onverantwoord en mogelijk fataal.
Zou het kunnen dat een onderliggend probleem voor een te hoge turbodruk zorgt en de pakkingen deze druk niet aankunnen? (Verstopte kat?) Heeft de turbo een overdruk ventiel dat mogelijk opent?
Ik heb zelf het idee dat de vorige eigenaar gesleuteld heeft aan de turbo en zijn pakkingen hergebruikt heeft. Het hitteschild om de turbo mistte namelijk.
Ik zal proberen een paar foto's te plaatsen van het zeepwater oo de nog koude onderdelen. Mocht iemand een goed adres rond Munkfors kennen of een tip hebben dan hoor ik dat heel graag. Het zou mijn vakantie en terugreis redden.
Groet
Ik heb mijn pas aangeschafte v70 d5 uit 2001 deze week naar huis gestuurd. Vakantie in de nederlandse enclave Munkfors.
Helaas komt er veel uitlaatgas het interieur binnen en zijn lange ritten gevaarlijk. Ik ben bij een aantal garages in de buurt geweest maar deze hebben het allen te druk om mij te helpen.
Ik heb daarom zelf visueel en met zeepwater gezocht naar een lekkage.
De kat, uitlaat en slangen lijken in orde. De slang naar de carterventilatie ook.
De egr pijp van het uitlaatspruitstuk naar de egr klep lekte behoorlijk op de flens. Deze kreeg ik niet luchtdicht. Een nieuw onderdeel kan volgende week geleverd worden. Om tot die tijd nog iets te kunnen rijden hebben we getracht met wat uitlaatcement de lekkage tijdelijk te verhelpen maar het interieur vult zich nog steeds met gas.
Verder zoeken leerde dat de flens nog licht gas lekt maar dat de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo ook lekt. De turbo zelf lekt eveneens tussen het slakkenhuis en het deel er naast. Ik kan niet precies zien waar.
Mijn hoop is dat de volvo dealer in de buurt volgende week tijd heeft. Zo naar huis rijden is totaal onverantwoord en mogelijk fataal.
Zou het kunnen dat een onderliggend probleem voor een te hoge turbodruk zorgt en de pakkingen deze druk niet aankunnen? (Verstopte kat?) Heeft de turbo een overdruk ventiel dat mogelijk opent?
Ik heb zelf het idee dat de vorige eigenaar gesleuteld heeft aan de turbo en zijn pakkingen hergebruikt heeft. Het hitteschild om de turbo mistte namelijk.
Ik zal proberen een paar foto's te plaatsen van het zeepwater oo de nog koude onderdelen. Mocht iemand een goed adres rond Munkfors kennen of een tip hebben dan hoor ik dat heel graag. Het zou mijn vakantie en terugreis redden.
Groet
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).