Uitlezen vida

Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Uitlezen vida

· 
Posted: 22.05.2020 - 11:04  ·  #16
Ik reken niks voor uitlezen, tot nu toe is het een kleine moeite geweest. Als je geld gaat vragen vind ik dat je ook verwachtingen gaat creëren om mee te helpen het op te lossen. Aangezien ik een Youtube Certified Engineer ben laat ik dat liever aan de degene over waar ik de auto van uitlees.

Uiteraard mag er iets tegenover staan in de vorm van een paar biertjes, een reep Tony Chocolony (volgens mij de ongeschreven marktplaats currency als je iets gratis weggeeft) of iets anders attents, maar dat kwartje is nog geen één keer gevallen. Ik ga daar ook niet om vragen, maar zou het wel zelf doen als ik naar iemand toe zou gaan die voor mij mijn auto zou uitlezen.

Wellicht ga ik er wel heel anders over nadenken als ik veel vaker het verzoek krijg, maar je hoeft het natuurlijk ook niet aan te bieden om iemand zijn auto uit te lezen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 22.05.2020 - 20:57  ·  #17
Het stadium dat iemand zn auto bij mij kon inleveren en m later weer op kon halen en dan idd verbaasd zijn als ik niet eens alle onderdelen voor niks kon leveren ben ik ook al lang voorbij. Daarom is het motto je doet zelf mee. en soms doe ik nog wel wat als ik echt denk dat het wel een sneu geval is. echt geen geld heeft etc. maar de vraag begon over uitlezen en dat doe ik sowieso gratis met daarbij het gegeven dat het moet uitkomen. en geen verplichtingen. Mijn ervaring is dat het meestal iets lekkers opleverd bij de koffie of zo en dat kan ik dan wel weer waarderen. Het moet allemaal een beetje leuk blijven. En Dirk Jan ik denk idd dat het lastig wordt ivm risico dragen etc. maar vragen staat vrij en ondertussen weet jij al veeeeel meer dan de eerste keer Amsterdam denk ik?
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.05.2020 - 16:36  ·  #18
Quote door GRUNNS60

Het stadium dat iemand zn auto bij mij kon inleveren en m later weer op kon halen en dan idd verbaasd zijn als ik niet eens alle onderdelen voor niks kon leveren ben ik ook al lang voorbij. Daarom is het motto je doet zelf mee. en soms doe ik nog wel wat als ik echt denk dat het wel een sneu geval is. echt geen geld heeft etc. maar de vraag begon over uitlezen en dat doe ik sowieso gratis met daarbij het gegeven dat het moet uitkomen. en geen verplichtingen. Mijn ervaring is dat het meestal iets lekkers opleverd bij de koffie of zo en dat kan ik dan wel weer waarderen. Het moet allemaal een beetje leuk blijven. En Dirk Jan ik denk idd dat het lastig wordt ivm risico dragen etc. maar vragen staat vrij en ondertussen weet jij al veeeeel meer dan de eerste keer Amsterdam denk ik?

Haha.. Ja iets meer, maar nou ook niet zo woest veel vind ik zelf.🤔
Ik bedoel : ik heb bereveel mogen leren. Van jou, Richard, Tom, Poika en anderen. Maar het blijft voornamelijk klein onderhoud wat ik doe, olie, remmen en wat andere slijtagedelen vervangen, maar ik heb daar wel plezier in en daar gaat het me om. O ja: het bespaart je ook aardig wat. Dat is voor een eenverdiener wel fijn.
Ik pak nu kleine klussen gewoon aan mits de auto de volgende dag weer bruikbaar is.
De staat van mijn auto is goed te noemen, geen klachten, iedereen blij.😜

Mijn volgende wordt toch een Japanse auto, een hybride; dan hoef ik waarschijnlijk alleen nog maar olie te wisselen! Dat is dan meer een economische keuze en die extra vrije tijd kan ik dan weer aan andere zaken besteden, studie en huishouden bijvoorbeeld... Daar besteed ik nu te weinig aan.
Fust850
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 23.05.2020 - 23:04  ·  #19
Ik ben vanavond geweldig geholpen door Arturo, die geheel belangeloos en gratis naar mijn huis kwam om mijn SRS storing* te wissen. Vriendelijke top service!

Ik heb besloten om zelf ook maar eens op jacht te gaan naar een Vida/Dice combo, zodat ik ook kan gaan uitlezen, en fellow Volvo Freaks wellicht kan helpen.

Thanks Arturo, het was me een genoegen!

(*SRS storing door mijzelf veroorzaakt toen ik, in mijn enthousiasme, vergat de accu los te halen en het AC panel losmaakte bij het monteren van een Yatour gisteren).
ikbat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 23.05.2020 - 23:17  ·  #20
Ik ben wel heel blij om te horen dat ik niet gek ben, en dat de rest hier ook als hobbyisten elkaar wil helpen,
Helemaal die kleine dingen als een srs storing, door een foutje er in, en alleen met vida er uit.

En idd een koekje bij de koffie oid, dat is altijd welkom, maar gewoon elkaar helpen, dat is al een beloning op zich.

Ik blijf het iig zeker gewoon zo doen.
De €60.- voor de dice heb ik er zelf al lang uit gehaald. En de software is mij ook geschonken op het forum.
Dus kosten heb ik er niet aan.
(Oke €0,00001 cnt aan stroom voor de laptop 🤣)

En ja, met dat oude systeem, als je er ruim €400.- in hebt gestoken. Dan zou ik het ook een ander verhaal vinden als ze bijna in de rij staan voor hulp.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 23.05.2020 - 23:43  ·  #21
Ik lees met alle liefde uit.
Wil zelfs meedenken.

Maar wil helemaal niks hebben om een storing ofzo te resetten.
Kan hooguit proberen om met wat logica iemand te helpen en dan houd het op.

Selected quotes for multi-quoting:   0