Uitprogrammeren trekhaak

 
 
 
 
 
adufresne
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: omgeving Arnhem
Leeftijd: 52
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 08:40  ·  #1
Hallo allemaal,

Allereerst vanaf hier een goed 2014 toegewenst. Ik ben een tijdje offline geweest wegens omstandigheden, maar pak nu de draad weer op met betrekking tot het upgraden/verbeteren van mijn geliefde S60.

Gisteren is de schade door de aanrijding met Bambi vakkundig verholpen. De voorkant ziet er weer maagdelijk uit gelukkig! Wilde nog foto's plaatsen van de schade, maar de mobiel waar ik deze mee had gemaakt is helaas overleden, dus jullie moeten me maar geloven dat het er niet mooi uit zag.

Aanstaande zaterdag ga ik naar Volvotech voor de inbouw van een IMIV LE+ en een Bury. Dan ben ik meteen af van het gehannes met kabeltjes en de matige verbinding van de ingebouwde telefoonmodule.

Oliewissel en brandstoffilterwissel vinden over een week plaats.

Maar nu naar het onderwerp van het topic. Ik heb hier een originele Volvo-trekhaak liggen met afneembare kogel en bijbehorende kabelboom en die wil ik door Van der Peijl in Nijmegen in laten bouwen. Nu heb ik echter bij het rondvragen van de prijzen bij verschillende vakgarages te horen gekregen dat de kabelboom alleen te gebruiken is, als deze voor de demontage is uitgeprogrammeerd. Weet iemand van jullie of je dit op een of andere manier vooraf kunt uitlezen? En mocht dit niet gebeurd zijn (die kans lijkt me aannemelijk) dan neem ik aan dat er een nieuwe kabelboom aangeschaft moet worden?
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 09:27  ·  #2
...
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 10:57  ·  #3
Mbt de ttekhaak kan ik je niet helpen, daar weet ik te weinig van, of liever gezegd niets! :(
Wel goed om te lezen dat de schade goed verholpen is en die maagdelijke S60 er weer mooi bij staat. :love:
Succces met de 'to do' lijst.
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 11:28  ·  #4
Quote door kevinwalter

Volgens mij moet je juist nieuwe software inprogrammeren zodat de auto de trekhaak herkent. Correct me if I'm wrong??


Bij de S60 die ik hiervoor had heb ik gewoon een trekhaak kunnen installeren zonder software aanpassingen. Ik heb toen gekozen voor een aftermarket kit van Brink inclusief auto-specifieke 13 polige kabelset. Volgens mij zit er in de bekabeling ook helemaal niets wat ingeleerd zou moeten worden of een software-update vereist. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er voor de eventuele achteruitrijdsensoren wat aangepast dient te worden ivm het constant "zien" van de kogel/aanhanger.
Kingrider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 59
Berichten: 156
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 12:35  ·  #5
Quote door jjeronimus

Quote door kevinwalter

Volgens mij moet je juist nieuwe software inprogrammeren zodat de auto de trekhaak herkent. Correct me if I'm wrong??


Bij de S60 die ik hiervoor had heb ik gewoon een trekhaak kunnen installeren zonder software aanpassingen. Ik heb toen gekozen voor een aftermarket kit van Brink inclusief auto-specifieke 13 polige kabelset. Volgens mij zit er in de bekabeling ook helemaal niets wat ingeleerd zou moeten worden of een software-update vereist. Het enige wat ik kan verzinnen is dat er voor de eventuele achteruitrijdsensoren wat aangepast dient te worden ivm het constant "zien" van de kogel/aanhanger.


Bij mijn V70n van 2000 ook zelf een Thule(=Brink) trekhaak gemonteerd. Inprogrammeren was niet nodig. Volgens mij is dat wel bij een originele Volvo haak nodig. Je kan altijd navraag doen bij dealer. Of een thule e-set monteren.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 12:38  ·  #6
...
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 12:41  ·  #7
Quote door Kingrider

Bij mijn V70n van 2000 ook zelf een Thule(=Brink) trekhaak gemonteerd. Inprogrammeren was niet nodig. Volgens mij is dat wel bij een originele Volvo haak nodig. Je kan altijd navraag doen bij dealer. Of een thule e-set monteren.


Dat laatste vooral!

Wat is het voordeel van een orginele kabelset tegenover een aftermarket?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 12:44  ·  #8
Ik heb originele trekhaak met originele bekabeling...
Totaal geen programmering nodig...
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 09.01.2014 - 13:28  ·  #9
Quote door 1-wiel

Ik heb originele trekhaak met originele bekabeling...
Totaal geen programmering nodig...


Topic closed?
adufresne
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: omgeving Arnhem
Leeftijd: 52
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 13.01.2014 - 08:33  ·  #10
Nog niet echt. Heb van verschillende dealers, verschillende verhalen. Ik zal de uiteindelijke uitkomst hier nog wel even posten.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Uitprogrammeren trekhaak

 · 
Posted: 15.01.2014 - 07:55  ·  #11
Een originele kabel van Volvo met module heeft wel een aantal voordelen.

Vaste spanning
Geschakelde spanning die met 10 min vertraging uit gaat
Op de display kan ik zien of de knipperlichten van de aanhanger werken
Achteruitrij verlichting
Mistlicht geschakeld
 
Selected quotes for multi-quoting:   0