uitschakelen dagrijverlichting

 
 
 
 
 
Dirkjan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Berichten: 41
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 11.03.2014 - 15:52  ·  #1
Onlangs heb ik kort na elkaar de lampen van mijn dimlichten moeten vervangen. Aan de bestuurders zijde van de auto was het nog wel te doen maar aan de passagierszijde van de auto was het voor mij met geen mogelijkheid te doen. Uiteindelijk heb ik de bumper maar gedemonteerd en alle lampen in het voorfront vervangen. Om de lampen in de toekomst te besparen wil ik de dagrijverlichting uitschakelen. Ook vind ik het onzinnig om in de zomer met de lampen aan te rijden. Heeft iemand een idee hoe ik de lampen zelf kan uitschakelen of moet hiervoor de auto aan de computer bij de dealer?
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 11.03.2014 - 16:21  ·  #2
Wat betreft de Zweedse stand van de verlichting vind ik dat het eigenlijk op alle auto's standaard zou moeten zijn! Je komt zo vaak mensen tegen zonder licht terwijl dat uitermate onverstandig is. Ook met automatisch schakelende lampen gebeurt het vaak dat ze uit zijn terwijl ze beter aan hadden kunnen zijn. Mijn ervaring is ook dat het niet bijzonder veel uitmaakt of je de lampen altijd aan hebt of dat ze het grootste deel van de tijd uit zijn. Ik weet dat lampen een beperkte levensduur hebben, maar niet gebruiken slijten ze ook van.
Los daarvan, volgens mij kun je de Zweedse stand niet zelf uitschakelen, maar moet dit bij de dealer gebeuren, tenzij je uiteraard Vida en een Dice hebt. ;-)
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 11.03.2014 - 17:48  ·  #3
als je te vaak deze verschijnsel hebt dan ik denk dat jij ergen een probleempje hebt met je stroom toevoer.
chris89
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ninove
Leeftijd: 35
Berichten: 37
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 14:38  ·  #4
hey,

ik had net hetzelfde voor met mijne V70. Vond het nadien zelf irritant dat ze branden in de volle zon enzo.
Ben dan even naar volvo dealer gegaan, heeft me 10 minuutjes tijd en 19.90€ gekost .
Hiervoor moeten ze enkel nieuwe software inladen voor de verlichting.
bij sommige modellen kan je simpelweg een knopje omdraaien met een schroevendraaier heb ik al horen zeggen.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 17:42  ·  #5
De "mechanische" manier werkt alleen op de Classic en de 850 :) En vast nog wel andere modellen. Vanaf de N iig niet meer. :( Wat is er toch mis met eenvoud :(
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 17:51  ·  #6
Dat laatste heeft te maken met de opkomst van ICT en het overal en het altijd willen inzetten daarvan.... dat is niet altijd een oplossing van een 'probleem', voor zover het probleem al bestaat.
bluefreefun
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grathem
Leeftijd: 55
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 18:32  ·  #7
Hoi,

volgens mij kun je bij de N met Vida kiezen of je de verlichting aan of uit wil zetten. Heb bij die van mij met vida de verlichting ook standaard uit geschakeld. Was zo gebeurd.

Weet je niemand in de buurt met vida?
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 19:26  ·  #8
ik hoorde ooit van een monteur dat er bij het starten te veel spanning op de lampjes komt. daardoor gaan ze stuk. zou dat kunnen? Ik zelf heb me helemaal aangewend de knop v h licht eerst uit te zetten en dan te starten. ik houd me zelf maar voor de gek dat het helpt en bij de classic haalde ik laatste tijd lampjes van de action een hele hoop tegelijk, branden wel langer dan de duurdere tiepes.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: uitschakelen dagrijverlichting

 · 
Posted: 14.03.2014 - 19:42  ·  #9
Volgens mij maakt het voor halogeen niks uit. Voor Xenon wel, maar daar zit dan ook een startvertraging op. Halogeen gaat gewoon goed, bij de V40 doen we jaren met de lampen en die branden altijd en dimmen tijdens het starten alleen even. Maar gaan gewoon aan bij stand 2. Ook Action lampen geloof ik.

Bij een N is het uit te schakelen middels Vida en een Dice.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0