uitval diverse electrische functie w.o. afstandbediening

Reset dmv accu

 
 
 
 
 
Simonron
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 66
Berichten: 85
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

uitval diverse electrische functie w.o. afstandbediening

 · 
Posted: 16.08.2012 - 13:01  ·  #1
Sinds afgelopen zaterdag in bezit van de Volvo.
Vanmiddag voor de tweede maal naar de garage <_<
Eerste maal storing haperende motor en motorblok signaal.
Gelukkig zit er wel garantie op de auto maar het wordt vervelend.

Gisteren deed plotsklap de afstandbediening het niet meer. Na openen via de sleutel had ik verwacht dat het alarm zou gaan, maar nee.
Bleek dat de richtingaanwijzers, dashbord en versnellingsbak (automatisch) ook niet oplichten.
Zekeringen gecontroleerd maar alles ok.

Toen wegenwacht gebeld. Deze heeft via de motorkap de electrische toevoer onderbroken en voila.. Het alarm ging af en alles deed het weer. Hij zei dat een reset vaak hielp bij dit soort zaken. Schijnt een communicatieprobleem tussen verschillende modules te zijn.

Nu naar de dealer om een src airbag-melding te laten resetten. Volgens de wegenwacht ontstaan door de communicatie-onderbreking.

Heeft iemand ervaring met dit probleem want ik ben natuurlijk zeer benieuwd waardoor dit ontstaan is. Ergens toch een defect of gewoon domme pech.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: uitval diverse electrische functie w.o. afstandbediening

 · 
Posted: 16.08.2012 - 18:11  ·  #2
Quote door Simonron

Nu naar de dealer om een src airbag-melding te laten resetten. Volgens de wegenwacht ontstaan door de communicatie-onderbreking.

Heeft iemand ervaring met dit probleem want ik ben natuurlijk zeer benieuwd waardoor dit ontstaan is. Ergens toch een defect of gewoon domme pech.

Alvast bedankt voor jullie reactie


Heb jij ook vreemde afwijkingen met je boordcomputer ?
Zoals b.v. wegvallende tekst ?
Hoeft niet speciaal, maar kan duiden op het bekende Dimprobleem.
Ook kan het zijn dat je gewoon de pech hebt dat alles gelijktijdig komt.
In eerste instantie zou ik me niet al te druk maken.
Aan de andere kant lijkt het me niet verkeerd de auto eens te laten uitlezen op eventuele foutcodes.
Dit kan een hoop, wellicht overbodige twijvel weghalen.
Is er wel iets aan de hand, dan ben je er in iedergeval op tijd bij.
Je hebt immers garantie.
Succes.
Simonron
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 66
Berichten: 85
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: uitval diverse electrische functie w.o. afstandbediening

 · 
Posted: 16.08.2012 - 20:32  ·  #3
Dank voor de reactie.
Vanmiddag in de garage geweest. De aanwezige foutcode aangaande de src airbag gereset. Is zoals wegenwacht ook aangaf veroorzaakt door communicatieprobleem. Dat is ontstaan doordat de stroom eraf is geweest. Een eventuele foutcode die de storing vd uitval veroorzaakt kan hebben was hierdoor ook niet meer aanwezig.

Ik heb geen andere problemen met teksten op het dashbord. Afgelopen dinsdag heeft er ivm een uitlaatgasmelding al een diagnose plaats gevonden en zijn er geen foutcodes aangetroffen.
Laten we het maar houden op domme pech. Maar ik blijf natuurlijk alert. Niet in de laatste plaats vanwege de garantie.

En het rijden is nog steeds genieten!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: uitval diverse electrische functie w.o. afstandbediening

 · 
Posted: 16.08.2012 - 21:56  ·  #4
Quote door Simonron


Ik heb geen andere problemen met teksten op het dashbord. Afgelopen dinsdag heeft er ivm een uitlaatgasmelding al een diagnose plaats gevonden en zijn er geen foutcodes aangetroffen.
Laten we het maar houden op domme pech. Maar ik blijf natuurlijk alert. Niet in de laatste plaats vanwege de garantie.

En het rijden is nog steeds genieten!


Als het domme pech is en daar ga ik wel van uit, dan zul je deze problemen hoogstwaarschijnlijk ook niet meer tegenkomen.
Dus, zoals je zelf al aangeeft, genieten. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0