Ultrasoon reinigen

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Ultrasoon reinigen

· 
Posted: Gisteren om 12:48  ·  #1
Wie heeft er ervaring met ultrasoon reinigen? Ik zie het wel eens op youtube voorbijkomen en het lijkt mij best wel wat. Onderdelen komen er als nieuw uit.
En zo duur zijn ze ook niet, tenminste de kleinere varianten:
https://www.vevor.nl/ultrasone…0844498084
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Ultrasoon reinigen

· 
Posted: Gisteren om 14:55  ·  #2
Ik heb een tijdje bij NedTrain gewerkt. Draaistellen onder de treinen gingen uit elkaar en sommige delen werden vervangen, andere gingen in zo'n ultrasoon frituurpan en kwamen er inderdaad weer bruikbaar uit.
Makkelijk ook vooral, onderdelen er in, ding aan zetten, verder met de klus en een tijdje later de onderdelen weer ophalen.
Geen idee of er gewoon water in zit, of een speciaal goedje. Maar daar zijn we zo achter natuurlijk.

Vevor ken ik wel. Ik heb een water distilleerder, en mijn zwager kocht later ook eentje. De mijne was een stuk duurder en is wat stiller.
Zijn Vevor heeft meer vermogen en de 4 liter water is eerder gezuiverd. Doet het verder wel goed. Vevor maakt meer van dit soort apparatuur.

Al op marktplaats gekeken naar een ultrasoon reiniger? Staan er vast genoeg op van impuls mensen die zo'n ding 1 keer gebruikt hebben.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 14:59  ·  #3
Even gekeken, marktplaats staat er aardig vol mee. Van 2 tot 50 liter zag ik al wat.
Vloeistof is kant en klaar te koop, maar gedistilleerd water met een druppie afwasmiddel of azijn werkt ook prima.

Wat ben je van plan er in te stoppen Hans?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:13  ·  #4
Quote door Jeroen

Even gekeken, marktplaats staat er aardig vol mee. Van 2 tot 50 liter zag ik al wat.
Vloeistof is kant en klaar te koop, maar gedistilleerd water met een druppie afwasmiddel of azijn werkt ook prima.

Wat ben je van plan er in te stoppen Hans?

Marktplaats nog niet gekeken, maar een nieuwe is niet duur.
Je kunt er van alles instoppen heb ik gelezen, tot aan horloges en printplaatjes toe. Maar ik dacht meer aan auto-onderdelen. Misschien dat iemand hier er een ook hiervoor gebruikte.
Alfadragon
Supporting Member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 18:09  ·  #5
Ik heb er eentje. Gekocht voor carburateurs te reinigen. Daar nig niet voor gebruikt maar mijn achoonvader wel voor zijn brommer carburateurs. Dingen komen er goed schoon uit. Op het moment heeft mijn broer hem in bruikleen. 😁
Veldweg
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 18:41  ·  #6
Werkt ook prima om injectoren te reinigen, maar dan moet je die wel aansturen; mijn LPG injectoren kwam een behoorlijke laag prut uit.
Ik heb diverse dingen geprobeerd en wat het beste werkt: warm water en een scheut......komttie: Dasty!
Serieus waar; werkt beter dan wat dan ook (en ik heb bizarre dingen uitgeprobeerd hoor) ;)
Selected quotes for multi-quoting:   0