Update T-5

Hankook banden, of toch Michelin?

 
 
 
 
 
T5-Rudi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo Ov.
Leeftijd: 70
Homepage: RudiGeeftLes.nl
Berichten: 22
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Update T-5

 · 
Posted: 22.11.2012 - 18:49  ·  #1
Zo, even een kleine update.
We zijn inmiddels zo'n heerlijk anderhalf jaar verder en mijn T5 loopt als een tierelier. Hij is pasgeleden een beetje gekieteld bij Tunex, die er in een uurtje tijd 1 pk per minuut bij in hebben getankt... Brengt het totaal op 310 pk en 440 NM. Dus dat wil wel weer even.

Verder is hij inmiddels voorzien van 18" R-velgen met winterbanden, en Tucana 17" zomervelgen. Voor die laatste heb ik 2 nieuwe banden nodig. Michelin erop doen? Of, zoals laatst iemand tegen mij zei: Hankook Ventus. Wat raden jullie aan? Iemand ervaring met die Hankooks?


Mods break; Onderwerp verplaatst.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Update T-5

 · 
Posted: 22.11.2012 - 19:25  ·  #2
Voor een Volvo zou ik voor de Michelin Premacy3 gaan, of de Pilot Sport.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Update T-5

 · 
Posted: 24.06.2013 - 00:25  ·  #3
Ik heb Hankook Ventus Prime (225/45 R17) zomerbanden gisteren er van af gegooid!!

Ze plakken aan de weg dat is het goede, ik kon best wel hard door de bocht. (95 tot 100 in de bocht op een klaverblad)...maarrrrr.....

nadat ik ze begin mei er op gelegd had (4 stuks) leek mijn V70 D5 (met geartronic 6-bak) een andere wagen.
De geartronic schakelde zeer laat op, bleef dus relatief lang hangen in een te lage versnelling. Het leek dat de lock-up haast niet meer werkte. verbruik nam toe met een gemiddelde van 1,5 liter per 100.

Naar de garage. computer er aan, geen fouten te ontdekken :'(
Tja...wat dan?

Het probleem deed zich voor vanaf ongeveer de tijd dat ik de Hankooks er op gelegd had....
Voor ik weer naar de garage ga, toch maar eens de winterbanden terug er op gelegd en wat denk je.......GEEN PROBLEMEN meer.

Afgelopen weekend ongeveer 200 km gereden (snelweg / binnendoor) en de bak schakelt weer zoals het "moet". tik amper nog 2200 rpm aan (bij rustig rijden).
De lock-up schakelt weer vroeg in, motor loopt rustiger omdat hij geen hoge rpm's meer draaid.

en last-but-not-least....op de snelweg bij 105km/h loopt ie weer ca. 1:16 tot 18.

Dus voor mij geen Hankooks meer. Je kunt ze overnemen :devil: hebben nog geen 10.000 km gelopen en voldoende profiel.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Update T-5

 · 
Posted: 24.06.2013 - 18:15  ·  #4
Ik had een set wielen gekocht met die hankooks erop, zijn best aardige banden, maar nu met alleen de voorbanden vervangen door michelins premacy is het duidelijk dat de michelin een betere band is.
Minder herrie, meer rust in de auto, ook in het onderstel, en qua grip merk ik geen verschil. Ondanks dat er nog twee goede hankooks op zitten wil ik die wel kwijt, maar dat is dan weer een beetje zonde van het geld. En volgens mij is het verbruik ook gunstiger, maar daar is het nog te kort voor om echt iets gefundeerds te zeggen.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Update T-5

 · 
Posted: 24.06.2013 - 18:51  ·  #5
Quote door Waltersan

Ik had een set wielen gekocht met die hankooks erop, zijn best aardige banden, maar nu met alleen de voorbanden vervangen door michelins premacy is het duidelijk dat de michelin een betere band is.
Minder herrie, meer rust in de auto, ook in het onderstel, en qua grip merk ik geen verschil. Ondanks dat er nog twee goede hankooks op zitten wil ik die wel kwijt, maar dat is dan weer een beetje zonde van het geld. En volgens mij is het verbruik ook gunstiger, maar daar is het nog te kort voor om echt iets gefundeerds te zeggen.



Ik weet niet hoeveel dat jij rijdt per jaar maar, wat ik nu al zie op een kleine 300 km, is dat het gemiddelde verbruik weer terug gedaald is met 1-1,5 liter per 100km.

Dus op jaarbasis, voor mij ca. 21000 km, scheelt dat dus, zeg eens, 250 liter diesel á 1,34 per liter. Dat is dus 335 euro.... of wel bijna een complete nieuwe set Michelins op 1,5 jaar tijd.

Nou dan is het inderdaad zonde van het geld, maar het wordt nog erger als ik ze op wil rijden om te "besparen".
Tel maar uit op ca. 50000-60000km op een bandenleven.

Maar ik denk dat de "besparing" minder is als je maar 2 banden van dit type hebt.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Update T-5

 · 
Posted: 01.08.2013 - 16:16  ·  #6
Quote door Roffeltje

Ik heb Hankook Ventus Prime (225/45 R17) zomerbanden gisteren er van af gegooid!!


was dat wel de correcte bandenmaat???
moest dat misschien niet 225/50 R17 zijn ??? (dus een iets grotere afrol omtrek, dus ook een ander schakelgedrag van de automaat)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0