V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

altijd gaan voor hoogste aantal pk's...of niet

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 13:57  ·  #31
Dit zegt toch wel wat Arthur! ;)
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:00  ·  #32
Obbe van Volvotune is ook in het bezit van de Polestar files.

Hij kan je precies laten zien wat voor aanfluiting zo`n tuning is, terwijl je er een enorme bak geld voor neer moet tellen.

Obbe heeft voor mij ook maatwerk geleverd en ik ben daar uitermate tevreden over.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:15  ·  #33
Sorry hoor maar als ik Obbe destijds belde voor een probleem aan mijn auto en ik daar onderdelen voor nodig had omdat ik dit zelf had gevonden vroeg hij letterlijk: "hoe ben je hier achter gekomen? Ik ben altijd benieuwd hoe klanten dit doen." Klinkt mij in de oren als... Ben ik dan minder kundig?? Daarom dat ik dus mijn twijfels heb bij de betrouwbaarheid van Volvotune. :lol: Ook de manier van verkapte reclame, door anderen gepost, vind ik er wel erg dik bovenop liggen. :) Verder moet iedereen voor zichzelf weten waar hij/zij naartoe gaat maar wilde dit toch even gezegd hebben! :)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:21  ·  #34
Ik doel hier overigens op het hele Ecotune verhaal van Turbodesk. Ik kan er naast zitten maar het lijkt verdacht veel op een reclamestunt. ;)
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:32  ·  #35
Tja, ik ga ergens heen waar ik een goed gevoel bij krijg. En dat krijg ik beslist niet van Rica.

Mijn auto is ook getuned geweest bij Rica, en deze heb ik er weer uit laten halen en heb gelukkig mijn geld terug gekregen. Wat ze beloofden konden ze niet waar maken.

Heb bijvoorbeeld ook mijn Egr bij hun dicht laten zetten, nog geen twee jaar geleden. Dat kostte toen 45 euro incl. btw.
Ze vragen nu 150 euro euro voor precies hetzelfde. Alleen maar omdat er meer vraag naar is.

Obbe weet heel veel van Tunen. Dat heeft hij jaren gedaan bij een ander bedrijf. Hij heeft dit heel langzaam opgebouwd met Volvo`s en d.m.v. mondelinge reclame gaat het steeds beter.

Hij wil heel graag leren van anderen en vraagt dus gewoon aan je hoe je achter een storing bent gekomen. Dat is alleen maar interesse en niets anders.

Als je volledige inspraak wilt hebben in je tuning en ook precies wilt zien wat er dan allemaal in je mappen word veranderd dan Volvotune het juiste adres.

Als ik tevreden ben over een bedrijf en zijn service en dienstverlening dan vertel ik dat door.
Daar lijkt mij niets mis mee.
Als jullie uitermate tevreden zijn over een bepaalde garage dan zet je dat toch ook hier op het forum?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:35  ·  #36
Quote door Turbodesk

Obbe van Volvotune is ook in het bezit van de Polestar files.

Hij kan je precies laten zien wat voor aanfluiting zo`n tuning is, terwijl je er een enorme bak geld voor neer moet tellen.


Iedere tuner die een reeds getunede auto aangeboden krijgt kan in het bezit komen van de files van een conculega dus dit is niets bijzonders. Om die reden is er ook zoveel jat/kopieer werk dat door vele, veelal goedkope, tuners wordt misbruikt.

Wel ben ik benieuwd waarom de polestar tuning dan zo'n aanfluiting is. Ben het overigens wel met je eens dat je er bij Volvo een enorme bak geld voor moet neertellen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:40  ·  #37
Quote door Turbodesk

Tja, ik ga ergens heen waar ik een goed gevoel bij krijg. En dat krijg ik beslist niet van Rica.

Mijn auto is ook getuned geweest bij Rica, en deze heb ik er weer uit laten halen en heb gelukkig mijn geld terug gekregen. Wat ze beloofden konden ze niet waar maken.

Heb bijvoorbeeld ook mijn Egr bij hun dicht laten zetten, nog geen twee jaar geleden. Dat kostte toen 45 euro incl. btw.
Ze vragen nu 150 euro euro voor precies hetzelfde. Alleen maar omdat er meer vraag naar is.

Obbe weet heel veel van Tunen. Dat heeft hij jaren gedaan bij een ander bedrijf. Hij heeft dit heel langzaam opgebouwd met Volvo`s en d.m.v. mondelinge reclame gaat het steeds beter.

Hij wil heel graag leren van anderen en vraagt dus gewoon aan je hoe je achter een storing bent gekomen. Dat is alleen maar interesse en niets anders.

Als je volledige inspraak wilt hebben in je tuning en ook precies wilt zien wat er dan allemaal in je mappen word veranderd dan Volvotune het juiste adres.

Als ik tevreden ben over een bedrijf en zijn service en dienstverlening dan vertel ik dat door.
Daar lijkt mij niets mis mee.
Als jullie uitermate tevreden zijn over een bepaalde garage dan zet je dat toch ook hier op het forum?


Ik wist niet dat auto Paashuis aan tuning deed? :O Ik dacht eigenlijk dat die alleen maar handel dreven in veelal de verhandeling van importauto's, schadeherstel (overigens kundig) en simpel onderhoud. Een koppelingsplaat vervangen? Dan wordt de auto naar een klein garage-bedrijfje in Zieuwent gebracht. Dus van Volvo-kennis kan volgens mij niet veel sprake zijn. ;)

En ja, tunenen is belachelijk duur bij Volvo. Maar goedkoop lijdt meer dan eens tot duurkoop. Zeker op de langere termijn!
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:50  ·  #38
Quote door Arthur30

Quote door Turbodesk

Obbe van Volvotune is ook in het bezit van de Polestar files.

Hij kan je precies laten zien wat voor aanfluiting zo`n tuning is, terwijl je er een enorme bak geld voor neer moet tellen.


Iedere tuner die een reeds getunede auto aangeboden krijgt kan in het bezit komen van de files van een conculega dus dit is niets bijzonders. Om die reden is er ook zoveel jat/kopieer werk dat door vele goedkope tuners wordt misbruikt.

Wel ben ik benieuwd waarom de polestar tuning dan zo'n aanfluiting is. Ben het overigens wel met je eens dat je er bij Volvo een enorme bak geld voor moet neertellen.


Obbe is met zijn V70 naar de dealer gegaan en heeft een Polestar tuning gekocht. Daarvoor heeft hij zijn originele file gekopieerd en heeft naderhand de twee files in het software pakket naast elkaar gelegd en kon precies zien wat Polestar had aangepast. Dit bleken maar twee mapjes te zijn. Komt er op neer dat alleen de turbodruk wat verhoogd is. Iets wat Obbe in een half uur kan doen. Kortom een hele simpele tuning dus.

Ik heb nu ook een tuning erin zitten, daar zijn 24 mappen in aangepast. Uren werk.
Dat is dus niet te vergelijken met een dure Polestar tuning.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:53  ·  #39
Nogmaals moet iedereen zelf weten waar hij/zij naartoe gaat. :) Ik wilde alleen even mijn ervaringen rondom Obbe van Volvotune delen. ;) Verder ben ik niet zo van het reclame-makende type! Dus ik distantieer hier verder van. :lol: :love:
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:56  ·  #40
Ik zie dit niet als reclame maken. Ik probeer mijn ervaringen te delen.

En een ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij daar mee doet. :-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:58  ·  #41
Quote door Turbodesk

Ik zie dit niet als reclame maken. Ik probeer mijn ervaringen te delen.

En een ieder moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij daar mee doet. :-)


Mee eens. Dat is wat ik net ook zei inderdaad. ;) En ja, ik deel ook alleen maar mijn ervaringen. Niet geheel ongegrond overigens. :)
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 42
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 15:58  ·  #42
Om op basis van een vergelijk van hoeveel mappen er zijn aangepast te stellen dat het een aanfluiting is vind ik ietwat ver gaan. Immers, als met het aanpassen van die twee mappen de auto vele malen beter presteerd is daar volgens mij niets mis mee. Met het aanpassen van 24 mappen kan er immers ook een boel verprutst worden. Ik wil hier overigens niet mee beweren dat Volvotune niet kundig is en dat jouw tuning kwalitatief minder zou zijn maar ik vind de redenering niet helemaal fair.

Om eerlijk te zijn was ik bij Rica ook binnen 50 minuten weer weg (waarschijnlijk omdat dit voor de heren dagelijkse kost is). En wellicht zijn er bij mij ook maar een paar mappen aangepast. Maar dat zouden voor mij geen redenen zijn om het een aanfluiting te noemen. Sterker nog, ik ben reuze tevreden met de auto die ik heb terug gekregen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 16:02  ·  #43
Puntje gemaakt Arthur! ;)
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 17:58  ·  #44
Chiptuning: Veel onduidelijheid, grijze zone, veel meningen, veel afgunst tov elkaar in de sector, indianenverhalen, ..... ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4D (163)pk, tunen naar 218 of 240, wat is wijsheid?

 · 
Posted: 23.05.2013 - 18:04  ·  #45
Neenee Typhoon! Het gaat me niet om de sector maar zal wel willen dat ze staan voor hun product. Rica herprogrammeert je auto kosteloos als het spul zich per ongeluk reset bijvoorbeeld. Dus daar zitten wel verschillen zeg maar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0