V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

geen stekkers onder de stoel

 
 
 
 
 
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 27.07.2022 - 14:58  ·  #1
Van een mede forumlid heb ik de mogelijkheid een interieur over te nemen (ook model 2007) waar de bestuurdersstoel elektrisch bediend is en stoelverwarming heeft, Mijn huidige interieur heeft geen stoelverwarming en is handbediend.

Nu heb ik al vernomen dat de stekkers hiervoor mogelijk gewoon onder de stoel zouden moeten zitten, maar bij mij is er maar één connector te vinden. Deze zal van de gordelverklikker en van de airbag zijn.

horen de losse stekkers gewoon op de vloerbedekking te liggen, of moet ik de vloerbedekking verwijderen om ze te kunnen vinden?

Mochten er geen kabels aanwezig zijn, is een dergelijke transitie dan überhaupt wel kansvol?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 27.07.2022 - 15:14  ·  #2
Onder je stoel hangt een ‘blok’ gevuld met stekkers en contrastekkers. De kabels naar de stoel toe komen als 1 kabelboom uit het tapijt naar boven. Er liggen er niet meer onder het tapijt. Redelijke kans dat de juiste kabels er al bijzitten. Software laden en het werkt.

Maar, elektrisch bediende stoel heeft geheugen. Dat geldt voor de stoel, maar ook voor de spiegels. Immers, andere houding is ook andere afstelling van de spiegels. Je hebt dus spiegels behorend bij een handmatig bediend interieur (die heb je nu) en je hebt spiegels behorend bij een elektrisch bediend interieur. Die heb je dan ook nog nodig in van MY07 en jonger zijn die lastig te vinden (met knipperlicht dus).

Als je de huidige spiegels behoudt zullen deze elke keer bij het starten/auto op contact zetten ‘wegdraaien’ naar een hoek. Ze krijgen namelijk het verkeerde signaal aangeboden. Hoewel je het zelf waarschijnlijk prima vindt om spiegels zonder geheugen te gebruiken wordt dat elke keer wegdraaien wel een irritatie ;)
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 27.07.2022 - 16:22  ·  #3
Ah dat zou top zijn als dat gewoon zou werken!
Ik heb elektrische spiegels van my2007 met de knipperlichten er in. Zijn die elektrisch anders dan spiegels voor een elektrisch bediend interieur?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 27.07.2022 - 19:18  ·  #4
Ja, het motortje van de spiegel verstelling is anders. En niet alleen het binnenwerk, ook de aansluitingen op het motortje zijn anders. Je kunt dus niet zomaar een ander motortje gebruiken, want de kabelboom door de spiegel behuizing heen is ook verschillend.

Er is nog een topic gaande hier, over dat de stoel verstelling maar 45 seconden werkt. Als je de stoelen zou plaatsen zonder software zou je dit dus ook krijgen. Als je je stoel nooit versteld is dat natuurlijk een optie. Dan hoef je de spiegels ook niet aan te passen.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 09.10.2022 - 18:47  ·  #5
Nou de bestuurdersstoel zit er in!
Aansluiten en alles werkt, behalve de memory functie dan. In tegenstelling tot de verwachting blijft de bediening gewoon werken, niet 40 seconden, maar gewoon altijd als het contact aan staat.

Later meer
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 09.10.2022 - 19:30  ·  #6
Niet verkeerd! Toch best prima als ie blijft werken. Die memory stand gebruik ik zelf echt zelden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 09.10.2022 - 23:04  ·  #7
Quote door Doeke Dobma

Niet verkeerd! Toch best prima als ie blijft werken. Die memory stand gebruik ik zelf echt zelden.

Ben benieuwd of de laatste stoelinstelling als je gebruikt maakt van verschillende sleutels wel werkt.
Aan die functie heb je meer dan de memory functie zelf
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 10.10.2022 - 07:02  ·  #8
Klopt, gevoelsmatig zou dat uitgaan van memory. Mijn vrouw rijdt echt zeer zelden in de V, dus in ons geval zou dat geen probleem zijn.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 10.10.2022 - 10:11  ·  #9
Quote door [-Tom-]

Quote door Doeke Dobma

Niet verkeerd! Toch best prima als ie blijft werken. Die memory stand gebruik ik zelf echt zelden.

Ben benieuwd of de laatste stoelinstelling als je gebruikt maakt van verschillende sleutels wel werkt.
Aan die functie heb je meer dan de memory functie zelf


Volgens mij maakt TS gebruik van slechts 1 sleutel, dus dat probleem is er niet.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 01.11.2022 - 22:20  ·  #10
Goed nieuws! Het geheugen werkt wel! Ik had het gewoon nooit goed begrepen hoe het werkt. Als ik nu mem + 1 indruk wordt gewoon de stand opgeslagen. Idem voor de 2 en 3. Het wordt alleen niet gekoppeld aan de sleutels. De spiegels doen ook niet mee, maar blijven mooi staan en draaien dus niet weg.

Ik maak wel gebruik van 2 sleutels, alleen de tweede gebruiken we zelden.

Het hele interieur zit er inmiddels in, ben er blij mee! Alleen nog even stoelverwarming knopjes regelen, zou toch fijn zijn als dat ook werkt.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 02.11.2022 - 19:39  ·  #11
Hoe zou dat toch kunnen, dat andere V70N’s wel ‘problemen’ hebben in de zin van ‘werkt maar 45 seconden’ en ‘geen geheugen’, ‘spiegels draaien weg’? Vraag ik me serieus af. Enige wat ik kan bedenken is dat MY07 al wel heel veel FoMoCo onderdelen heeft. Wellicht dat canbus/modules in dat modeljaar al anders zijn waardoor het wel werkt?
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: V70 2007 voorzien van elektrisch bediende stoelen

 · 
Posted: 03.11.2022 - 01:26  ·  #12
Ergens wel logisch dat de spiegels gewoon blijven staan.
Het enige wat anders is, zijn de stoelen. Die hebben elektrische
verstelling ........ en meer niet. Waarschijnlijk zal het geheugen gedeelte
in de stoelen zelf zitten (?)

De spiegels weten niet dat er stoelen met geheugen geplaatst zijn,
tenzij je software gaat laden, dan zal het verhaal anders zijn.

Mooi dat je tevreden met de set bent!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0