V70 2008- mogelijkheden verlaging

 
 
 
 
 
Basil
 
Avatar
 
Subject:

V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 06.09.2012 - 14:37  ·  #1
Heb me net een V70 2.4D 2008 aangeschaft en zou de ophanging-vering willen upgraden.
Ik heb graag een direkt stuurgedrag en zou de wagen ook wat willen verlagen zodat hij nog meer als een blok op de weg ligt.

Heb al verschillende optie's onderzocht, maar blijkbaar is er voor de V70-3 niet veel te vinden.
Het liefst zou ik een schroefkit hebben omdat ik de wagen dan perfect kan leggen hoe ik hem wil,liefst een set met nog enig 'comfort'.
Een vaste set mag eventueel ook,alleen verlagen de meeste maar 3cm.Volgende kits heb ik bekeken :

Bilstein B12-kit : bilstein dempers/eibach vering,verlaging max. 50mm,hoogte nog iets aan te passen.Deze bestaat echter niet voor het laatste model V70 .
KW : hiervan heb ik een voorbeeld gevonden op een buitenlands forum.Het zou een omgebouwde KW variant 3 schroefset zijn voor een Ford Mondeo,prijs vind ik persoonljk ook wat hoog.
Anders goede 'sport'dempers met aparte veren van Heico (-3cm), H&R (-4cm) of Eibach pro kit (-3cm)
.

Heeft er iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn en of er een betaalbare schroefkit bestaat van goede kwaliteit ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 06.09.2012 - 15:09  ·  #2
Het hangt er helemaal vanaf wat je precies wilt.

Bilstein B8 bestaat in ieder geval voor de voorzijde. De achterzijde staat er wel een demper maar of dit B6 of B8 is weet ik niet.

Het rijgedrag gaat er met Bilstein sprint (B8) met sprongen op vooruit, tenminste dat is het geval bij de Volvo S60. En het comfort blijft Als Eibach veren heeft voor de V70 III dan zou dat een mooie combi zijn. De keerzijde is, hij gaat dan niet 50mm naar beneden. Maar komt wel iets van 30 mm naar beneden.

Ik geloof niet dat ik zelf voor wat anders zou gaan dan Bilstein. Misschien dat er wel een alternatief bestaat maar dat gaat waarschijnlijk een veelvoud kosten van wat de Bilstein / Eibach oplossing kost. Het voordeel van de B8 is dat deze zijn afgestemd op kortere veren, dus je dempers blijven gewoon heel ondanks dat je verlagingsveren onder de wagen hebt gestoken.
Basil
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 12.09.2012 - 09:08  ·  #3
Een schroefset gaat het waarschijnlijk niet worden,bestaat niet standaard voor de V70-III,dient dan aangepast te worden (duur!!) en zal waarschijnlijk toch iets te hard zijn.

Ik neig op de moment ook naar Eibach B8-dempers voor verlaagde veren + Eibach PRO-kit veren (-3cm) deze zouden beschikbaar zijn voor dit model.
Een andere optie is Koni-dempers (regelbaar in hardheid) en H&R veren (tot -4cm),dit zou ook een geslaagde kombinatie moeten zijn maar ik denk iets duurder dan de Eibach dempers,Koni dempers zou €250/ stuk zijn..
De H&R veren zouden heel goed moeten zijn onder een V70, volgens de ervaring van een forumlid op het volvoforum.
Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken maar ik denk wel dat het één van bovenstaande kombinatie's gaat worden.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 12.09.2012 - 09:30  ·  #4
Ik zie dat orgineel idd niet bestaat! jammer, voor de s60 bestaan er gewoon orginele verlagings sets!
Basil
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 12.09.2012 - 14:07  ·  #5
@ Arjanmijnster : klopt, voor de V70III bestaat er echt niet veel, voor de V70II is er toch wel meer voor handen..
Ik denk dat jij dezelfde motorisatie hebt in je S60 als mijn V70III, was die van jouw origineel een 2.4D 163/185pk die naar 240pk is getuned ?
Waar heb je hem laten tunen, en tevreden over de tuning?
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 12.09.2012 - 14:28  ·  #6
Ik heb hem laten tunen bij tunex en ben redelijk tevreden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 12.09.2012 - 21:37  ·  #7
Quote door Basil

Een schroefset gaat het waarschijnlijk niet worden,bestaat niet standaard voor de V70-III,dient dan aangepast te worden (duur!!) en zal waarschijnlijk toch iets te hard zijn.

Ik neig op de moment ook naar Eibach B8-dempers voor verlaagde veren + Eibach PRO-kit veren (-3cm) deze zouden beschikbaar zijn voor dit model.
Een andere optie is Koni-dempers (regelbaar in hardheid) en H&R veren (tot -4cm),dit zou ook een geslaagde kombinatie moeten zijn maar ik denk iets duurder dan de Eibach dempers,Koni dempers zou €250/ stuk zijn..
De H&R veren zouden heel goed moeten zijn onder een V70, volgens de ervaring van een forumlid op het volvoforum.
Ik ga het allemaal nog eens rustig bekijken maar ik denk wel dat het één van bovenstaande kombinatie's gaat worden.


Neem anders eens contact op met Paul van ACtuning.
Hij heeft destijds zijn auto ook verlaagd.
Wellicht dat hij je hier enige tips kan geven.
Basil
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 01.10.2012 - 12:02  ·  #8
Ben erachter gekomen dat ik achteraan Nivomat-dempers heb, dus niet elektrisch gestuurd.
Dus indien ik wil verlagen zal ik achteraan de dempers moeten vervangen. (en de Nivomats goed bijhouden want deze zijn redelijk duur en nog in goede staat).

De verlagingsveren zullen waarschijnlijk Eibach pro-kit worden.Verlagen 3cm maar zaken nog iets na (proefondervindelijk kunnen vaststellen op een andere wagen);
Eventueel vooraan de originele dempers houden en achteraan nieuwe oem Volvo-sachs dempers plaatsen,dit zou geen probleem mogen zijn aangezien de veren maar een 3cm verlagen.
Of eventueel Bilstein B4-dempers,deze zouden dan iets strakker-beter rijden volgens een verlagings-deskundige garagist.
Ik twijfel nog of ik rondom nieuwe dempers plaats en of ik dan Sachs (orig. Volvo) of Bilstein B4 zou nemen.

Had eerst prijs gevraagd voor Bilstein B8-dempers, maar deze zijn al redelijk stijf-hard en ook veel duurder.Enkel voor de dempers : € 940/4st.
Zou niet nodig zijn aangezien ik er niet het circuit mee opga..
difrosti
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 50
Berichten: 42
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 02.10.2012 - 22:24  ·  #9
Ik heb mijn andere auto (MX-5) ook laten verlagen met een Eibach-pro kit. Eerlijk is eerlijk: het stuurt echt een stuk strakker en qua looks ziet het er een stuk beter uit. Ook een nadeeltje: omdat die veren progressief zijn, lever je bij normaal gebruik amper comfort in, maar als je veel lading aan boord hebt, dan wordt de auto behoorlijk stuiterig. Ik vond dat heel erg storend op lange vakantieritten. Maar goed, het was wel een heel ander type auto. Ik heb de stock shocks er nog onder. Met een Bilstein demper set is het misschien een stuk beter.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 04.10.2012 - 22:03  ·  #10
Je zou de weblog van Enno eens kunnen doorlezen, hij is hier namelijk ook mee bezig geweest..
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 05.10.2012 - 06:45  ·  #11
Ik wil eigenlijk ook bilstein dempers maar ze zijn nogal duur vind ik.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 05.10.2012 - 18:38  ·  #12
Heb ze in het verleden al een onder een auto gehad, ligt echt strak op de weg.
Comfort vond ik wat minder.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 05.10.2012 - 20:13  ·  #13
Ik zit eigenlijk deze kit te overwegen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 05.10.2012 - 23:11  ·  #14
Zeker niet verkeerd !
Dat lijstje van jou wordt wel steeds langer. ^_^
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 2008- mogelijkheden verlaging

 · 
Posted: 06.10.2012 - 09:17  ·  #15
inderdaad :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0