V70 2.4 2008

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 13:00  ·  #16
Zit even te kijken maar dit is een model uit 2005, dus nog niet een van de laatste modellen met zo'n mooi stuur en knippers in de spiegels.
Is een mooie auto hoor daar niet van. Maar naar mijn bescheiden mening zou ik hier never nooit 11k voor neerleggen, ook geen 10. Zo een auto is misschien als die in heel goede staat is de helft waard. Het is al vaak gezegd, zo een lage km stand is niet heilig.
Voor dat geld koop je ook een mooie NN of voor wat minder het laatste model v70 uit 2007...

#UPDATE
Laat maar, volgens mij brengt de post mij wat in verwarring en zie ik dat je voor de V70 op de onderste foto gaat.
Ik heb niks gezegd!

Heb nu wel de juiste link gevonden overigens ;-) nog steeds een smak geld maar idd wel het laatste bomvolle model!
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 15:31  ·  #17
Quote door Leon_Steyns

Als je op jouw eerste foto klikt, staat bovenaan vandertang.nl ;-)


Faut :yellowcard:

Dat is niet de V70 waar MTE voor gaat kijken maar een voorbeeldfoto ;-)
Hij gaat kijken voor een grijze.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 16:05  ·  #18
Psiessss deusjevo, jij wint de koelkast.


Goed en dus. Wat nu want…. Dit is een lastige

Vandaag proef gaan rijden in de grijze v70 2.4 manual 2008 met 165 K op de klok..

De koude start leek mij prima te gaan. Even hoog en daarna omlaag in rpm. Leek gedachte was wel ; watvtikken die kleppen. Stationair iig lekker regelmatig.

APK was wel afkeur geweest obv 1 stuurkogel mar dat werd in orde gemaakt.

Rijden;
Super soepel, koppeling ook keurig. Remmen zonder gebrom of getrek. Rechtsvoor had ik wel het idee dat er iets trilde soms maar zou stuurkogel kunnen zijn… technisch niet genoeg onderlegt hiervoor.
Sturen ging iig heerlijk, stir stond wel tikkie scheef maar kreeg een trek idee


Interieur; helemaal TOP! Prachtig zacht soepel leer zo uit een mans club😀 echte prachtige zetels!!
Uitermate netjes verzorgt. Rti werkt keurig. Parrot 9200 aanwezig. HU 650 maar wel vol leder premium deurpanelen.
Schuifdak ok, met spoiler.

Kleur is echt mooi, dacht eerst zilver , lelijk maar dit leek met ff een tikje donkerder, vond het iig mooi.


De minpunten …..
Velgen hebben het zwaar gehad.
Koplampen flink bekrast en doffe lenzen.
Airco op Max gezet maar voelde echt niet koud.
Stoelverwarming werd ik niet echt warm van terwijl Volvo blaren kan trekken…
Voor banden 3-4 mm..


Maar….. echt probleem punt… roest….
Op de A stijl onderaan, blazen, op het dak bij de rail een aantal blazen. Bij het tankklepje heb ik het ook wel eens gladder gevoelt..
Onder de auto viel me zo snel op dat er er wit uitzag , alsof er zout aanslag was…


Baal eigenlijk , even afgezien van een technische keuring door een wizzard …

Die roest is een ding want waar zit het wat ik niet gezien heb..


Reactie verkoper;
Daar hoef je pas over een jaar of 2 wat aan te doen…
Banden zijn APK goed en lampen ook. Je ziet er niets mee maar wettelijk in orde…
Je krijgt 6 maanden van mij maar als je Bovag wilt kost dat 695 erbij….
Vraagprijs van 10950 kan naar 10500 maar thats It…..



10500
Bovag 695???
Nieuwe banden 500
Nieuwe koplampen 750
(Niet gezien dingen 1000)
Roest …?????



Zeggen jullie het maar… 🤔🤔

Rijden en zittenwas iig erg lekker
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 657
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 16:17  ·  #19
De "roest" zoals jij het noemt, en wat op de foto's te zien is, is corrosie onder de coating o.i.d. van de dakstrips. Dit hebben (of krijgen) ze allemaal, helaas.
Niet echt fraai, maar kwaad kan het niet.

Wat de koplampglazen betreft; ook dat hebben (of krijgen) ze allemaal als ze op deze leeftijd komen.
Een forumlid (ik dacht 1-wiel) kan je koplampen weer als nieuw maken, en dan zijn ze weer klaar voor de 2e ronde.

Wat ook kan, is de koplampglazen polijsten. Daarmee kan je ze ook weer keurig netjes krijgen, maar je moet er wel de spullen voor hebben (polijstmachine) en je moet dat toch wel om het jaar herhalen (ondanks coaten). Of je zou ze na het polijsten in de blanke 2K-lank moeten (laten) spuiten, dan blijven ze ook weer voor lange tijd netjes.

Zijn natuurlijk wel extra kosten waar je rekening mee moet houden.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 16:21  ·  #20
Opties zijn inderdaad van belang. Ik heb lang moeten zoeken naar een V70 met een aitomatische neuspeuteraar. dat is pas een schaarse optie!

Alle gekheid, een schuifdak is inderdaad een prettige optie die ook niet later aan te brengen is.
Jammer genoeg zijn weinig eerste eigenaren zo verstandig geweest die optie aan te vinken. Ik kom hem zelden tegen bij een V70.

Goed licht is belangrijk. Nog geen ervaring met Xenon of LED verlichting. LED schijnt verbluffend veel licht te geven en niet te verblinden.
Tegenliggers met Xenon zijn voor mij vaak hinderlijk, vooral wanneer je niet recht in het Xenon licht kijkt maar van opzij.

Standkachel is fijn, scheelt krabben in de winter voor de buitenslapers en je komt in een warme auto.

Mijn lijstje in volgorde van belangrijkheid: automaat, leer, goede audio, schuifdak.
De rest zoals airco en CV zit meestal standaard op een V70.

Ervaring is goed maar km standen boven 300.000 voor een diesel of 200.000 benzine zie ik liever niet.
De keus is groot, een goed exemplaar vinden is de kunst.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 16:24  ·  #21
Die "roest" op de daklijst van voor naar achter is geen roest maar aluminium oxidatie. Krijgen ze allemaal last van. Is ook een los onderdeel, hier zou ik mij niet druk overmaken.

Vind het erg veel geld voor een V70N die niet in topstaat is. Distributieriem ook al vervangen? Is 160.000 km of 10 jaar. En hoe zit het met de motorsteunen, draagarmen en veerpootrubbers? Allemaal potentiele onderdelen die er binnenkort aan kunnen komen. Airco kan een kwestie van bijvullen zijn maar vaak is het de condensor en misschien ook nog de aircopomp.

Toevoeging:
Heb even vergelijkbare auto's gezocht en blijkbaar is de prijs nog wel redelijk marktconform. Opvallend om te zien dat deze auto's ruim 3 jaar terug net zo duur waren..
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 16:28  ·  #22
Het is een roest op de dakdail maar blazen op de lak. Ook bij de A stijl.

Steunen ed heb ik niet naar gekeken maar kan ook komen.

De D riem is vervangen maar er kon niet duidelijk worden gemaakt of dat alleen een riem is of ook rollen en pomp. Zou vast wel het geval zijn…. Aannames enzo

Als het corrosie op aluminium is lig ik daar niet zo wakker van maar blazen onder de lak lijkt mij gewoon roest en dat verbaast me.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 17:17  ·  #23
Quote door volvo355

Die "roest" op de daklijst van voor naar achter is geen roest maar aluminium oxidatie. Krijgen ze allemaal last van. Is ook een los onderdeel, hier zou ik mij niet druk overmaken.



Veel voorkomend misverstand: oxidatie is ook roest. Iedere verbinding van zuurstof met een metaal leidt tot roest.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 17:19  ·  #24
Kreeg net een opmerking binnen..

Zijn dat gewoon losse strips waar de blaasjes op zitten ? Ook bij de A stijl ?

Dan zou dat via Rima te vervangen zijn ?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 17:30  ·  #25
Quote door MTE


Zijn dat gewoon losse strips waar de blaasjes op zitten ? Ook bij de A stijl ?



Precies dat.
Dat probeerden de mede leden ook duidelijk te maken.
Absoluut niet spannend.
Zou de carrosserie zelf roesten, dan was het een heel ander verhaal…..
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 18:30  ·  #26
Excuus, dat begreep ik niet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 19:27  ·  #27
Die blaasjes heeft volgens mij iedere P2 chassis Volvo, zo gek is dat niet. En velgen, tja, het blijft een 2e hands auto, die krassen kunnen er ook bij 500 km door de vrouw eigenaar per ongeluk er op gereden zijn...
Koplampen is jammer, maar ook dat is volgens mij een kwaaltje van deze bouwjaren. De facelift S60/V70's hebben kunststof glazen, dat is allemaal een stuk gevoeliger voor krassen (en UV licht, daardoor worden ze dof). Je kunt ze laten polijsten, dan zijn ze (haast) weer als nieuw, en kost de wereld niet (paar tientjes per lamp).
Stoelverwarming; als de zitting en onderrug warm worden, dan werkt het in ieder geval. Met behulp van VIDA is de temperatuur nog wel op te krikken (ik heb ze nu op bijna oncomfortabel warm staan op stand 2 :lol:).
Airco, dat is net jammer maar misschien een kwestie van afvullen. En de banden, tja, voor de handelaar is natuurlijk goed=goed. Die gaat er geen nieuwe sloffen onder leggen terwijl ze nog ruim door de APK komen.

Maar, de prijs is nog steeds wel stevig (het is ook nog eens geen turbo model). Ik zou zeggen iets van 9000/9500 euro incl. het afvullen van de airco?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 19:32  ·  #28
Prijs is idd stevig, de vraag is, zijn ze er voor minder…… ik zie ze niet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 04.11.2021 - 19:34  ·  #29
Quote door MTE

Prijs is idd stevig, de vraag is, zijn ze er voor minder…… ik zie ze niet.

Dat is ook waar.. Volgens mij zijn occasions de laatst tijd ook weer in prijs gestegen. Het is er wel eentje met zo'n beetje alle opties (dat zou voor mij echt een pluspunt zijn)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 05.11.2021 - 12:06  ·  #30
Quote door Wakkerewilly

een schuifdak is inderdaad een prettige optie die ook niet later aan te brengen is.
Jammer genoeg zijn weinig eerste eigenaren zo verstandig geweest die optie aan te vinken. Ik kom hem zelden tegen bij een V70.
Standkachel is fijn, scheelt krabben in de winter voor de buitenslapers en je komt in een warme

Schuifdak kan wel degelijk alsnog ingebouwd worden. Bij de V70N die ik had had de vorige eigenaar dit later alsnog laten inbouwen inclusief een regensensor die bij de geringste druppels het geopend dak sloot. Maar persoonlijk snap ik niet waarom dat zo populair is, ik gebruikte het zelden: herrie / windgeruis bij snelheid vanaf 80 km/u of die brandende zon op je hoofd.
Standkachel is idd een fijne optie, dat had die V70N ook.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0