V70 2.4 2008

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 14:19  ·  #46
Quote door joriz

De titel van je topic suggereert dat het om een NN gaat. De N is immers in 2008 niet meer gemaakt ;-)
Maar behalve dat ben ik ook benieuwd hoe de auto in het echt was!


Volgens mij is 2008 net een overgangsjaar, de V70N is toen ook geleverd. Bij de S80 had je hetzelfde in 2006, het oude model was toen ook nog verkrijgbaar, en in de loop van het jaar was het nieuwe model leverbaar
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 14:45  ·  #47
Dat zou kunnen, dacht dat 2007 een overgangsjaar was aangezien er ook al NN's in 2007 geleverd zijn.
Deze is in ieder geval aan het kenteken te zien (niet de groene plaat) uit juni 2007, staat trouwens ook op de advertentie van de website waar die te koop staat ;-)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:12  ·  #48
ok.... de update :-)


het gaat idd om een 2007 bouwjaar.

Ik ben er met een forumer heen gegaan die zelf ook sleutelt en de wagen op de brug gezet. Enige wat niet lukte was uitlezen met Vida omdat we die niet ter beschikking hadden... de hamvraag zou zijn... hoe ernstig is dat.

Onderkant was wel ok, geen butsen ed .


-Lichte olie lekkage op de rand van de carterpan achterzijde aan de kant van de D riem. Konden niet goed zien of het nu de lekkende krukaskeerring was of dat de
pan wat lekt.
- Bestuurderszijde ashoes op de kleine klem heeft een scheurtje langs die klem.
- Standkachel start wel op bij direct starten. Dan bromde er eea, je voelde de kvs door de slangen lopen, uit het pijpje onderaan werd wat geblazen en na een
paar minuten stopte het. Er werd iig niks warm....
- airco pomp pakt alleen in koudste stand. Zou afstellen zijn ( stand van magneet oid ?) en dan voel je wel koude lucht
- achterlichten vervangen nodig ( 1 lek ( is toch apk afkeur ?) en 1 chroom weg.
- banden voor 1 mm op de nok achter nok +3 mm
- stadse stoep velgen...

motor loopt netjes, carterventilatie lijkt ok ,maar eerste signalen dat het wel gedaan moet worden.

Stoelen erg mooi,. interieur sowieso erg mooi, het zachte leder zit eraan. Dash keurig met parrot 91/9200. Stoelverwarming geeft lichte twijfel. Word het nu echt warm , lijkt het maar zo ? je billen brand je er niet op en dat ben ik wel gewent bij een s80 en een s60 ...

Koplampen... ja ze werken maar je ziet er geen donder mee.... die moeten dus geswapt worden.

Visueel verder erg nette wagen. Bijrijderskant achter flank lijkt wel een tikje af te wijken qua kleur .



Nu moet er dus een bod komen. verkoper wil 10900 met 6 maanden van hem garantie.,... ( bovag kan maar kost 650)

Ik denk dat een prijs van 7500-8000 beter past met het duidelijke (achterstallige) onderhoud dat te doen is.




Daarnaast ben ik vandaag bij een v70 T5 geweest :-))))))) heeft wel 100k km meer gelopen... oogt wat sleeds, wel schuifdak, maar met automaat...

pffffffffff

das ja, dat is de stand nu... iets met knopen en doorhakken.... en waar wil ik LPG in zetten...
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:30  ·  #49
Klink inderdaad niet als een auto in topconditie wat je voor die prijs naar mijn idee wel mag verwachten.
Stoelverwarming voel je wel als die het goed doet, dus daar is iets mis mee.
Standkachel zou t zeker 30 minuten moeten doen. Als die na een paar minuten uitslaat dan is er iets mis. Had het ook en dat bleek het benzinepompje te zijn. Was op zich een niet al te dure fix trouwens (onderdeel 100 en ik meen montage iets van 50) maar het kan ook iets anders zijn.

Een turbo rijdt wel erg lekker 😋 en zo’n t5 lust wel een slok dus dan loont lpg nog meer ;-) en een automaat ook fijn.

Een 140pk versie met een rustige rijstijl en veel snelweg moet toch wel 1 op 13 gemiddeld kunnen doen op benzine.

Tja keuzes keuzes…
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:38  ·  #50
Voor dat geld lekker laten staan
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:43  ·  #51
Lastig vraagstuk. Ik denk wel dat als je nu al achterstallig onderhoud waarneemt, zodra je gaat sleutelen kom je dan vast nog meer dingen tegen die eigenlijk ook al gemoeten hadden. Ik denk dat als je 7500 zou neerleggen dat zodra je je puntjes hebt afgewerkt ook wel tegen die 10k aanzit.

Persoonlijk zou ik het niet doen, de verkoper vraagt de hoofdprijs voor een wagen die de hoofdprijs bot gezegd niet waard is.
En ervaring leert dat een wagen die bij aankoop al gebreken heeft, zelden tot die gebreken beperkt blijft en dan kan je er lelijk op leeg lopen.

Vind je het niet erg om af en toe wat te sleutelen enzo dan is daar nog wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat je blij word van 10k uitgeven en dan bij elke keer instappen herinnerd worden aan de lijst werk die je nog moet doen/laten doen
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:48  ·  #52
kijk, als de verkoper m voor 7500 tot 8000 wil laten gaan dan heb je een redelijk budget om een wagen met lage km stand netjes te maken.

Die standkachel ZOU de ontstekingsmodule kunnen zijn... ongeveer 350 euro
koplampen bij de forum leverancier 750
4 nieuwe michelin 17" banden 450
nette thor velgen, 250 ?
achterlichten 150 ?
carter ventilatie en oliepomp dinges ding 5-600 ?
airco compressor stellen 100
ashoes vervangen 200?
olie lekkage indien het de krukas keerring is... nieuw distributie verhaal a 5-600?
en anders gaat het automatisch mee met de oliedruk dinges ding.

eigenlijk irriteert die stoelverwarming me nog het meest, hoe raar het ook klinkt. en tsja... hoe pak je dat aan...



Heb ik de turbo nodig? tsja, het knalt wel lekker maar ergens ben ik gewoon een manual persoon... Jarenlang een Citroen Xm met een 2.0 16v gereden dieme prima beviel qua motor. dus, 14 pk met een chippie is ook prima.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:50  ·  #53
Quote door headlight

Lastig vraagstuk. Ik denk wel dat als je nu al achterstallig onderhoud waarneemt, zodra je gaat sleutelen kom je dan vast nog meer dingen tegen die eigenlijk ook al gemoeten hadden. Ik denk dat als je 7500 zou neerleggen dat zodra je je puntjes hebt afgewerkt ook wel tegen die 10k aanzit.

Persoonlijk zou ik het niet doen, de verkoper vraagt de hoofdprijs voor een wagen die de hoofdprijs bot gezegd niet waard is.
En ervaring leert dat een wagen die bij aankoop al gebreken heeft, zelden tot die gebreken beperkt blijft en dan kan je er lelijk op leeg lopen.

Vind je het niet erg om af en toe wat te sleutelen enzo dan is daar nog wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat je blij word van 10k uitgeven en dan bij elke keer instappen herinnerd worden aan de lijst werk die je nog moet doen/laten doen


die 10k is wel ok op zich, zoiets trek je als een pleister er een keer af. Maar wil iets goeds en dat moet best kunnen voor dat bedrag. Ik gruwel eerder van steeds weer iets en weer iets....
en helemaal van garages die roepen ooooooh das zo gedaan... en naderhand zeggen.. tsja, het blijft natuurlijk een oude auto he...
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 21:58  ·  #54
Quote door MTE

Quote door headlight

Lastig vraagstuk. Ik denk wel dat als je nu al achterstallig onderhoud waarneemt, zodra je gaat sleutelen kom je dan vast nog meer dingen tegen die eigenlijk ook al gemoeten hadden. Ik denk dat als je 7500 zou neerleggen dat zodra je je puntjes hebt afgewerkt ook wel tegen die 10k aanzit.

Persoonlijk zou ik het niet doen, de verkoper vraagt de hoofdprijs voor een wagen die de hoofdprijs bot gezegd niet waard is.
En ervaring leert dat een wagen die bij aankoop al gebreken heeft, zelden tot die gebreken beperkt blijft en dan kan je er lelijk op leeg lopen.

Vind je het niet erg om af en toe wat te sleutelen enzo dan is daar nog wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat je blij word van 10k uitgeven en dan bij elke keer instappen herinnerd worden aan de lijst werk die je nog moet doen/laten doen


die 10k is wel ok op zich, zoiets trek je als een pleister er een keer af. Maar wil iets goeds en dat moet best kunnen voor dat bedrag. Ik gruwel eerder van steeds weer iets en weer iets....
en helemaal van garages die roepen ooooooh das zo gedaan... en naderhand zeggen.. tsja, het blijft natuurlijk een oude auto he...


Tsja ieders portemonnee is uiteraard anders, maar ik vind het nogal wat. Zoals je zelf ook stelt is er voor dat geld ook wel beter te krijgen. Het is ook niet de laatste die te koop aangeboden word natuurlijk.

Had je trouwens je bevindingen ook met de verkoper besproken?
Want ik vind het toch wel een beetje wazig. Bovag garantie kost je 650 euro, maar de verkoper kan wel een eigen "garantie" erop geven? Ga je dan met de auto weg en kom je een dag later weer terug met je lijstje aandachtspuntjes?
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 348
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 22:00  ·  #55
Michiel, doe jezelf een plezier en zoek gewoon ff verder.
Als je 10k uit kan en wil geven kom je echt wel iets fatsoenlijks tegen.
Je moet alleen wat tijd nemen...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 22:05  ·  #56
Quote door headlight



Had je trouwens je bevindingen ook met de verkoper besproken?
Want ik vind het toch wel een beetje wazig. Bovag garantie kost je 650 euro, maar de verkoper kan wel een eigen "garantie" erop geven? Ga je dan met de auto weg en kom je een dag later weer terug met je lijstje aandachtspuntjes?


ik had na de eerste rit al aangegeven day ik zeker interresse heb maar dat er wel wat dingen waren. Banden bijna af , velgen gewoon slecht, koplampen echt slecht. en dat was het visuele deel. technisch had ik assistentie nodig.

Dan krijg je een reactie... banden zijn 1 mm boven de nok dus prima en daar kun je nog wel even mee. Lampen zijn apk geldig afgesteld en dus legaal. Ja je ziet er niks mee door die staar lenzen maar legaal dus ok... ( dat is exact overigens wat een dealer ook zegt.) Typisch handelaren gedrag dus.

en ja, het is een bovag bedrijf, ( apart overigens want het is echt alleen handel) maar die bovag 6 maanden moet je dus apart bij kopen. Doe je dat niet krijg je die ook niet en heb je dus 6 maanden garantie van hem.... Daar koop je dus geen gooi voor :-)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 22:07  ·  #57
Quote door Johan XC70

Michiel, doe jezelf een plezier en zoek gewoon ff verder.
Als je 10k uit kan en wil geven kom je echt wel iets fatsoenlijks tegen.
Je moet alleen wat tijd nemen...


dat budget is er idd wel en er komt dan ook nog 2k voor lpg bij. ook al rij ik nu weinig

Ben alleen die achterwiel aandrijving van de gazelle een beetje zat ... <_< :happy:
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 22:27  ·  #58
Wat een geld voor een auto waarmee je na zonsondergang niet eens de weg op kunt.

Voor dit budget mag je een verzorgde auto verwachten zonder gebreken met banden die niet meteen vervangen hoeven te worden.

Snel vergeten en op naar de volgende.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 09.11.2021 - 22:47  ·  #59
Lekker laten staan voor dit geld! Er is genoeg leuks te koop.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: V70 2.4 2008

 · 
Posted: 10.11.2021 - 06:50  ·  #60
 
Selected quotes for multi-quoting:   0