V70 aankoop tips en auto links

 
 
 
 
 
ernst__
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 02.02.2015 - 17:12  ·  #1
Beste forum-lezers,

zoals ik in mijn introductie al kort beschreef ben ik opzoek naar een tweedhands V70 ter vervanging van onze Opel Hatchback. De Opel bleef als tweede auto nadat bij een wisseling van baan ik mijn V50 moest achterlaten. De V70 lijkt ons na de recente uitbreiding van ons gezin naar vier een goede keuze.

Het aanbod is echter groot en mijn kennis van auto's helaas veel kleiner. Daarom zou ik graag eerst even met jullie, de kenners, van gedachten willen wisselen alvorens tot aanschaf over te gaan.

In het kort mijn wensen; een nette V70 met leren bekleding in benzine uitvoering. De auto gaat niet voor dagelijks woon/werk verkeer gebruikt worden en mijn vermoede is dat we er per jaar minder dan 15.000 mee zullen afleggen. Gezien de kosten van de motorrijtuigenbelasting is het zonde van het geld om een diesel voor de deur stil te laten staan. Een automaat heeft de voorkeur vanwege het rijcomfort. Verder zou ik graag wat specifieke opties willen hebben zoals cruise control en stoelverwarming. Zoals ik al eerder aangaf ben ik niet enorm thuis in het aanschaffen van auto's dus een betrouwbare dealer en een Nationale AutoPas lijken mij verstandig.

Het budget wat wij tot onze beschikking hebben is €10.000,--. Hier gaat echter zeer waarschijnlijk nog het één en ander vanaf zoals een nieuwe APK, een afleverpakket, aankoopkeuring en wellicht de aanschaf van een set winterbanden. Als ik dat zo even grofweg uitreken kom ik op een bedrag van rond de €8500 à €9000,-- als zoek limiet.

Gegeven deze voorwaarden en mijn persoonlijke interieur voorkeur lijkt een V70 2nd edition realistisch. Qua kilometerstand kom ik via diverse autosites zo tussen de 160.000km en 280.000km uit.

Goed, tot zover de wensen en introductie... nu de vragen!

Ten eerste, zijn de wensen en het bedrag wat ik tot mijn beschikking heb in overeenstemming? Ik zie een groot aanbod op de verschillende sites maar kan dit zelf moeilijk op waarde schatten omdat ik de markt niet goed ken. Is het te veel voor deze wensen of juist te weinig?

Verder lees ik wisselende verhalen over automaten en handbakken. Een automaat zou iets duurder in gebruik zijn en meer onderhoud vergen dan manueel. Gezien het geringe aantal kilometers is verbruik niet echt een probleem. Als reparaties erg duur zijn speelt dat natuurlijk wel een rol. Wat zou jullie advies zijn? Stel dat ik voor een automaat ga op een correct onderhouden wagen, is het flushen van dit systeem dan aan te raden?

Daarnaast weet ik niet zo goed welke motoruitvoering geschikt is voor ons. Een 2.5 Turbo zal ongetwijfeld bijzonder lekker rijden maar wellicht meer / duurdere problemen geven. Is het verstandiger om voor een turbo-loze uitvoering te gaan of kloppen de berichten dat er meestal niet zo veel mis mee is.

Als laatste, het heeft mijn sterke voorkeur om een auto te kopen die door een dealer is onderhouden. Is het laten uitvoeren van een aankoopkeuring in zo'n geval noodzakelijk? En zo ja, hoe regel je dit? Is het gebruikelijk om dit na een eerste proefrit in gezamenlijk overleg te laten uitvoeren? Het lijkt me dat het uitvoeren van zo'n keuring even tijd kost en je dat niet tijdens je eerste proefritje tussendoor geregeld krijgt. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal en jullie tijd. Ik hoop dat het niet alleen maar vragen zijn die al 100 keer gesteld zijn en waar geen ander antwoord dan 'het ligt er een beetje aan' op te geven valt.... :)

Hier een aantal links naar auto's die ik tot nu toe gevonden heb;

http://selekt.volvocars.nl/zoekresultaten/Volvo-V70-5318124/
http://www.autotrader.nl/auto/…er-onderh/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/

groet!
Ernst
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 02.02.2015 - 17:27  ·  #2
Met jou bedrag moet je zeker een goede v70 kunnen vinden. Aan de bovenkant van je budget zit het facelift model. Vind ik veel mooier (persoonlijke voorkeur). Een automaat rijdt inderdaad heel fijn. De problemen met de automaat vallen opzich wel mee. Preventief spoelen zorgt wel voor een langere levensduur van je automaat. Dus dit is wel aan te raden. Hier een enquete over de automaten topic.php?t=10439. De kosten van een motor met turbo zijn niet duurder in onderhoud. Verbruik is wel iets hoger. Ga vooral proefrijden met verschillende motoriseringen. Ze zijn heel verschillend.

Ander leden hebben vast nog meer info voor je :yes:
martinV70T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Reek
Leeftijd: 53
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 02.02.2015 - 22:27  ·  #3
Hallo

Zie dat er ook een 140pk versie tussen staat.
Laat die links liggen.
Sorry maar veel te weinig pk voor het gewicht.
Het komt wel vooruit maar als je in wilt voegen of inhalen kom je gewoon te kort.
Heb dit ervaren met een S70.
Later heb ik een type II model T5 gekocht. (bouwjaar 2000) met 250PK
Dit was een enorme sprong vooruit. het rijd echt als een gek maar je kunt er ook rustig mee rijden.
Let ook goed op met proefrijden op horten en stoten.
Heb zelf bij die type II meegemaakt dat het gasklephuis kapot is gegaan.
Het is een duur grapje en ze zijn zwak die gasklephuizen.
Verder goed letten op de bandenslijtage (gelijkmatig) en ophanging en wiellagers.
Het is nou eenmaal een grote zware auto en Nederland ligt vol met drempels
Suc6
Martin
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 03.02.2015 - 07:57  ·  #4
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 03.02.2015 - 13:46  ·  #5
Inderdaad. En dan heeft hij een hele fijne motorloop. Ik had er een enorm verslag van gemaakt maar die thread is gewist. Ben het verhaal aan t herschrijven. In ieder geval kun je bij Obbe de 140 pk voor een paarhonderd euro opwaarderen naar standaard software 170 pk of meer. Dus links laten liggen? Neuh.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 03.02.2015 - 18:05  ·  #6
Volledig met Martin eens.
Lijkt me dat de staat van onderhoud de doorslag zou moeten geven.
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 03.02.2015 - 22:40  ·  #7
Ik rij zelf in een 140 PK versie. Daar is prima mee te rijden en kan goed mee op de autosnelweg. Het is natuurlijk naar eigen inzicht hoe snel je wilt inhalen/invoegen.
Rij er zelfs met een 1100kg zware caravan zonder problemen mee naar Italië.
Het lijkt me zoals al vermeldt verstandig om meerdere versies te proberen. Veel succes.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 03.02.2015 - 23:16  ·  #8
Van tijd tot tijd zijn er van die speciale occasions bij Volvo te koop met lange garantie, weinig kilometers en een onberispelijke staat. Misschien staat er daar iets voor je?

Of bij Smeekens in Ulvenhout, hij haalt ze bij Belgische dealers weg.
ernst__
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 04.02.2015 - 21:46  ·  #9
Dank allemaal voor de reacties tot zo ver! Ik ga maar gewoon eens een paar van dit soort wagens rijen en dan kijken hoe ze aanvoelen in het verkeer. Goede tip om te kijken naar het chiptunen.

Hoe denken jullie over een aankoopkeuring van een auto die bij een dealer staat? Altijd doen of is dat in de meeste gevallen overbodig?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 aankoop tips en auto links

 · 
Posted: 04.02.2015 - 22:25  ·  #10
en ga ook eens rijden met een auto die te duur en te nieuw is, maar waarvan je weet dat hij wel voor 200% goed is. Dan heb je een referentie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0