V70 Achterklep gaat niet open

 
 
 
 
 
Egbert
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: West Brabant
Leeftijd: 61
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

V70 Achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 23.04.2016 - 13:47  ·  #1
Beste allemaal,

Ik zit sinds vanmorgen met het probleem dat de achterklep van mijn V70 D5 uit 2001, die normaal van slot zou moeten gaan met de afstandbediening, niet meer reageert. Ik hoor niets klikken als ik op de AB druk. De sloten van de overige deuren reageren wel.

Ik heb het forum al even doorgespit op hetzelfde probleem en ik kwam diverse oplossingen tegen. Of de oplossingen die ik vond op het forum voor mij zouden kunnen werken, moet ik wel eerst die achterklep open zien te krijgen. De zekering van het slot van de achterklep zit nl. in de kofferbak..... :shame: En kijken of de bedrading (die in het linker scharnier zit) beschadigd is, ook dat gaat alleen als de klep open is.

Ik heb van alles geprobeerd maar niets werkt. Ik kan ook helaas niet iets met een sleutel uitrichten; er is nl. geen sleutelgat in de achterklep.

Kan ik vanuit de cabine iets doen? Of vanuit de binnenkant van de kofferbak?

Hartelijk dank voor een spoedige reactie. Ik zit er erg mee omhoog.

Groeten,
Egbert
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: V70 Achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 23.04.2016 - 14:13  ·  #2
nee omlaag. de klep zit omlaag ....
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 Achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 23.04.2016 - 15:03  ·  #3
topic.php?p=171229#real171229

Hier staat hoe je de kofferbak kan openen. Je zal denk ik over je achterbank heeft moeten klimmen. Hoop dat je geen metalen hondenrek achter je bank hebt. Heb eigenlijk nooit goed gekeken. Ik heb een V70n uit 2001 modeljaar 2002 als je van onder naar je kentekenplaat verlichting kijkt zit er bij mij iets verder naar rechts een rubber dop met sleutel er op. Misschien zit daar wel een slot achter?
Egbert
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: West Brabant
Leeftijd: 61
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70 Achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 25.04.2016 - 08:31  ·  #4
Zo, even een update.

Allereerst dank voor de aangedragen oplossingen, ook in de andere draad. :thumb:

Ik ben inderdaad vanuit het achterportier in de kofferbak geklommen en heb de bekleding van de achterklep enigszins losgetrokken. Daardoor kon ik met mijn hand bij het gedeelte wat normaal beweegt bij openen. Na een beetje morrelen werkte alles gewoon weer.
Toen de klep open was, heb ik gelijk maar even de hele bekleding van de klep losgemaakt om goed te kijken waar het euvel nu precies in zat. Ik heb echter niets kunnen ontdekken, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan mijn beperkte technische kennis. Ook heb ik gelijk de zekering en de bekabeling in het linkerportier van de achterklep gecontroleerd, maar dat zag allemaal er prima uit.

Helaas weet ik nu niet wat precies het probleem is geweest, dus het zou zich zo maar weer kunnen voordoen. Maar dat is van latere zorg. Ik moet toch echt eerst die 15 zakken potgrond halen die ik mijn vrouw had beloofd.... >_<
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: V70 Achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 05.05.2016 - 21:37  ·  #5
Bij mij bleek de stekker van de slotmotor losgetrild te zijn. Goed aandrukken en klaar!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0