V70 2.4t awd

wil een 2.4t awd kopen waar op te letten

 
 
 
 
 
Panadas
 
Avatar
 
Subject:

V70 2.4t awd

 · 
Posted: 08.03.2011 - 08:37  ·  #1
Dag allemaal,

Ben nu in het bezit van een 850 "95 met 460.000 km op de teller, en wil naar de v70 over stappen.

Ik heb een 2.4t awd summum gezien met 239.000 op de teller (Benzine, automaat, 2002). voor net geen €10.000

Waar moet ik op letten bij de aanschaf, Ook heb ik gehoord dat een awd zeer onderhoud gevoelig is en dat de 200 pk te krachtig is voor de automatische versnellingsbak.

kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en hoe het zit met awd.. rij het merendeel in de stad en ga twee keer per jaar op vakantie met de auto, waarvan 1 keer naar de wintersport

Alvast bedankt
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: V70 2.4t awd

 · 
Posted: 08.03.2011 - 09:57  ·  #2
Ik neem aan dat de XC70 die je op het oog hebt de geartronic versnellingsbak heeft.
Ik heb de 'gewone' V70 2.4T met 200 pk met ´oude grieplen´ automaat en dit is geen probleem.
De bak kan de 200 pk gewoon aan.
De V70R met 300 pk met automaat, heeft ook dezelfde, niet aangepaste automaatbak (geartronic), zij het met een 350 nm restrictie.
Wat wel waar is, is dat alle automaatbakken van Volvo wat gevoelig zijn en je, ongeacht de motorisering, er altijd problemen mee zou kunnen krijgen. i.i.g. sneller als met een handbak. Maar er zijn er ook legio die dit niet hebben.

Gewoon goed onderhoud plegen (flushen) ook al schrijft de fabriek dit niet voor, doet al wonderen vaak.
Panadas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4t awd

 · 
Posted: 08.03.2011 - 10:18  ·  #3
Volvo V70 2.4 T AWD Summum...Het is geen XC70..

Weet niet of het geartronic versnellingsbak heeft.
Quote
Opties:
elektrische ramen voor en achter, getint glas, boordcomputer, cruise control, niveauregeling automatisch, stuurbekrachtiging, airco, airbag(s) side voor, mistlampen voor, achterbank in delen neerklapbaar, hoofdsteunen voor en achter, airbag bestuurder en passagier, buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar, sportonderstel, voorstoelen in hoogte verstelbaar, traction control, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, stuur verstelbaar, lendesteunen (verstelbaar), airbag(s) gordijn, armsteun voor, dimlichten automatisch, ABS en EBD, binnenspiegel aut.dimmend, Stability en Traction Control, autotelefoon, electronic climate controle, metaalkleur parelmoer, navigatie-systeem, lederen bekleding, lederen stuurwiel, lichtmetalen velgen 16", lederen versnellingspook, dakrails, niveauregeling automatisch, bagagedek, bagage-scheidingsnet, buitenspiegels elektrisch verstelbaar, elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen, buitenspiegels elektrisch inklapbaar, wis-/was installatie voor koplampen, voorstoelen verwarmd, Trekhaak
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4t awd

 · 
Posted: 09.03.2011 - 10:35  ·  #4
Automaat bak levert zowiezo geen problemen voor wat betreft de 200pk dat redt ie met gemak.
Awd is wel wat gevoeliger, gewoon elke 6000 km de velgen van voor naar achter leggen en anders om voor gelijkmatige slijtage, dit en altijd bij vernieuwen van de banden alle 4 tegelijk verwisselen.

Eventuele optie is om de aandrijfas van voor naar achter er onderuit te halen maar dan kun je net zo goed een gewone 2.4 turbo kopen.
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70 2.4t awd

 · 
Posted: 26.06.2011 - 22:08  ·  #5
HEb je m al gekocht? tis al even geleden dat je dit topic maakte. Ik heb een v70 2.4t awd met 288.000km op de klok, in april, en inmiddels 310.000 op de teller, lpg ingebouwd en wat dingen gedaan, zoals het carter gereinigd, nieuwe banden en zo nog wat.. Geen problemen, en ook niet op korte termijn te verwachten. Even goed laten nakijken en daar kwam niks uit. Wel gaat de AWD een keer kapot, maar je weet nooit wanneer.. Wel verbruikt de AWD versie meer dan de 2 wiel aangedreven..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0