V70 AWD of XC70?

trekauto met 4x4 capaciteit

 
 
 
 
 
shackle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doha, Qatar
Leeftijd: 48
Berichten: 65
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 12:51  ·  #1
Goedendag,

Ik ben nog nieuw op dit forum en geen volvo in het bezit maar dit gaat misschien veranderen. Op dit moment heeft mijn echtgenoe een grote 4x4 in haar bezit die elke paardetrailer met het grootste gemak door de ergste bagger heen sleurt. Helaas is de wegenbelasting skyhigh en de benzineprijzen ook niet leuk meer. Ze rijd gemiddeld 1 op 5 á 6 en d's echt te gek.

Nu ben ik geintereseerd in:

- Degelijke, veilige auto
- ruim, 4 personen en hond
- aandrijving op alle wielen
- bouwjaar vanaf 2002 - 2003
- Max 150.000km
- Benzine of lpg g3

Mijn vraag is, hoe geschikt is een V70 AWD op benzine om een trailer van 1500kg te trekken? Hoe zijn de "modderige weiland" capaciteiten indien de juiste banden gemonteerd? Is een V70 AWD of een XC70 een goed alternatief voor een "echte 4x4" in acht genomen dat de 4x4 capaciteiten alleen gebruikt wordt voor natte weilanden, modder ?

Wat zijn de preciese verschillen tusen een V70 AWD en de XC70? Bodemspeling is minder interssant voor ons.

Bedankt voor de reacties.

Mvrgr. Shackle
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 12:57  ·  #2
Quote door shackle
Nu ben ik geintereseerd in:

- Degelijke, veilige auto
- ruim, 4 personen en hond
- aandrijving op alle wielen
- bouwjaar vanaf 2002 - 2003
- Max 150.000km
- Benzine of lpg g3

Mijn vraag is, hoe geschikt is een V70 AWD op benzine om een trailer van 1500kg te trekken? Hoe zijn de "modderige weiland" capaciteiten indien de juiste banden gemonteerd? Is een V70 AWD of een XC70 een goed alternatief voor een "echte 4x4" in acht genomen dat de 4x4 capaciteiten alleen gebruikt wordt voor natte weilanden, modder ?


... tja, ik heb de (bijna) ideale Volvo voor je in de verkoop staan, zie onder.
Hij voldoet aan al jouw eisen hierboven m.u.v. AWD.
Maar een trailer van 1500 Kg is met deze auto geen enkel probleem die voelt hij nauwelijks aan de haak. Met zijn 245 pK en 385 Nm sleurt hij onze zwaardere caravan overal doorheen, ook op de weilanden van de campings. Modderige weilanden is een ruim begrip, dat zou je zelf even moeten beoordelen.
Suc6.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 14:09  ·  #3
Ik zou zeker voor een awd gaan in drassige weilanden.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 14:13  ·  #4
Ik rijd een S60 awd en woon op het platteland en daar zijn weilanden :)

Mijn auto rijd met gemak(wel normaal rijden) door de bagger en zaken, eventueel is een hogere(xcx70) wel aan te raden vanwege de lage ligging van de auto.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 16:45  ·  #5
Welkom op het forum. XC70 of AWD? Allebei 4 wiel-aangedreven, de XC heeft iets meer bodemspeling en ziet er mss wat stoerder uit. Sommige dames vinden dit stoere uiterlijk wel wat hebben. Daardoor zijn ze ook meestal iets hoger geprijsd. Zowel de XC70 als de V70awd zijn ook fijne auto's op de snelweg itt de meeste 4x4's. Het verbruik is iets gunstiger dan die 4x4 van je vrouw, gemiddeld 1:8 is haalbaar. Succes met de zoektocht.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 01.05.2012 - 21:05  ·  #6
Quote door shackle

Goedendag,

Ik ben nog nieuw op dit forum en geen volvo in het bezit maar dit gaat misschien veranderen. Op dit moment heeft mijn echtgenoe een grote 4x4 in haar bezit die elke paardetrailer met het grootste gemak door de ergste bagger heen sleurt. Helaas is de wegenbelasting skyhigh en de benzineprijzen ook niet leuk meer. Ze rijd gemiddeld 1 op 5 á 6 en d's echt te gek.

Nu ben ik geintereseerd in:

- Degelijke, veilige auto
- ruim, 4 personen en hond
- aandrijving op alle wielen
- bouwjaar vanaf 2002 - 2003
- Max 150.000km
- Benzine of lpg g3

Mijn vraag is, hoe geschikt is een V70 AWD op benzine om een trailer van 1500kg te trekken? Hoe zijn de "modderige weiland" capaciteiten indien de juiste banden gemonteerd? Is een V70 AWD of een XC70 een goed alternatief voor een "echte 4x4" in acht genomen dat de 4x4 capaciteiten alleen gebruikt wordt voor natte weilanden, modder ?

Wat zijn de preciese verschillen tusen een V70 AWD en de XC70? Bodemspeling is minder interssant voor ons.

Bedankt voor de reacties.

Mvrgr. Shackle


Welkom hier en veel succes met je zoektocht.
shackle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doha, Qatar
Leeftijd: 48
Berichten: 65
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 30.12.2012 - 15:53  ·  #7
Goedemiddag,

Het plan is helemaal veranderd inmiddels. We zijn expats, ikzelf 2 maanden per jaar in NL en mijn echtgenote 2 maanden extra en wilden eventueel deze kerstperiode wat gaan kopen. Helaas had mevrouw N. andere plannen en ging het huis voor... <_< Maar de het is nu definitief. 1e week Juni als we weer in NL zijn gaat de Musso weg en komt er hoe dan ook een V70 en dat moet in korte tijd. Ik heb dan max 1 week om een auto te kopen want met deze auto wil ik dan gelijk naar een geboekte vakantie in Kroatie rijden dus het moet wel gelijk een goede en betrouwbare zijn :-)

Mijn dilemma en zou graag jullie mening horen:

- Totaal budget: € 15.000 incl. inruil van de Musso (€1500 á 2000).
- V70, zo nieuw mogelijk en geen AWD meer. Zuinigheid(voor zover dit kan) gaat voor.
- Benzine
- Max +/- 150.000km gelopen, komt niet op de km aan
- Xenon verlichting is een pré
- Dakrails
- Cruiscontrol
- Halfleder of leder
- Trekhaak is pré
- Navigatie is pré
- LM velgen, 17" is een pré
- Moet absoluut betrouwbaar zijn, mijn vrouw rijd er enige maanden mee als ik in het buitenland ben en dan zijn de handige handjes niet beschikbaar.

Ik ben wezen kijken en rijden in deze:

http://www.autowereld.nl/volvo…tails.html

Eigenlijk geen op of aanmerkingen, goede auto, alles wat m'n hartje begeert, zit heerlijk en rijd goed. Auto Benschop staat geloof ik erg goed te boek wat prettig is aangezien er gelijk 3500km mee gereden gaat worden als vuurproef.

Maar:

Als ik door blijf zoeken is dit ook te koop:

http://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=333928 of http://www.autoscout24.nl/Deta…9370000000

Past in het plaatje, redelijk compleet en nieuwe type met andere motor maar bij ander soort bedrijven te koop.

Tot slot deze:

http://www.autoscout24.nl/Deta…src=st%7cs

Ik raak de weg even kwijt nu........... Voor dit budget is dus gewoon echt wat moois te koop!

- 2.4 sport edition, vorige type
- 2.5T, nieuwe type
- 2.0, nieuwe type

De keuze is reuze zeg maar o.O

1/ Als we eerst puur naar motoren kijken, welke is het betrouwbaarst en zuinigst bij normaal gebruik?

2/ Als we met het totaal plaatje bekijken, wat is wijsheid?

Bedankt voor jullie hulp!

Groet, Shackle
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 30.12.2012 - 17:04  ·  #8
Qua motor moet je kijken of je een 4- of 5 cilinder aanschaft. Bij een 5 cilinder zit er een gast meer aan tafel die ook moet eten O-) En dat kost dus meer.

Je schrijft dat je een betrouwbare Volvo wil waarmee je direct een flinke afstand gaat afleggen en waar moeders de vrouw altijd van op aan moet kunnen. Ik zou dan niet voor aankoop bij Milano gaan. Heb hier vaak mooie wagens zien staan voor een prijs waar je erg blij van wordt.
Zover ik weet:
- geen slecht bedrijf als je in acht neemt dat zij gaan voor de snelle handel. Poetsen kunnen ze aardig maar volgens mij doen ze ook niets meer dan dat.
- Zijn veelal auto's die uit de lease komen of die ingeruild zijn. Als die net toe is aan groot onderhoud mag je dat zelf regelen. Schade wordt niet bijgewerkt. Vandaar die leuke prijzen.
- Prijzen zijn echt netto, ook zonder inruil geen extra korting.
- Als je dit alles in acht neemt kun je daar beslist leuke auto's kopen, maar verwacht geen groots onthaal als je als koper komt.
Lees ook eens de reviews op interent over dit bedrijf.
shackle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doha, Qatar
Leeftijd: 48
Berichten: 65
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 30.12.2012 - 17:55  ·  #9
Heb de reviews bekeken en idd gewoon kopen zonder opsmuk. Als ik daar zou kopen zou ik dus een buurman automonteur moeten meenemen en de historie/laatste beurt meten opvragen voor ik de reis waag.

Ik heb de types op autoweek naast elkaar gezet : http://www.autoweek.nl/carbase…&id4=46435

Idd de 2 liters zijn iets zuiniger. 1 geluk heb ik, de musso doet 1 op 5 á 6 dus alles is zuinig vergeleken bij wat ik nu heb!

IK was vergeten te melden dat er zo nu en dan ook een paardetrailer achter moet met zo'n 1500kg. Lijkt mij geen probleem met alle 4 waarbij de turbo motoren wel meer koppel hebben bij een laag toerental.

Maar betrouwbaarheid, welke motor is beter? Wat zegt jullie gevoel?

Op de één of andere manier blijf ik neigen naar de 2.4 liefst in edition sport...

Gelukkig heb ik nog even om te blijven zoeken en kijken.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
shackle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doha, Qatar
Leeftijd: 48
Berichten: 65
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70 AWD of XC70?

 · 
Posted: 30.12.2012 - 18:36  ·  #10
Moderator,

Heb deze post geopend in nieuw topic met correcte titel in "te koop gevraagd".

Hier kan een slotje op.

ProVolvo, bedankt voor je reactie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0