V70 2.4 benzine start moeilijk na tanken

Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

V70 2.4 benzine start moeilijk na tanken

· 
Posted: 09.08.2016 - 19:47  ·  #1
Zoalsde titel al zegt start de auto zeer slecht na tanken.
Het maakt daarbij niet uit hoe vol of leeg de tank was. Na het tanken slaat de motor 1 seconde aan en slaat dan af. Dan is hij alleen nog te starten met gas erbij geven. Daarna nog even met het gas spelen ander slaat hij direct weer af.
Dit is echt alleen na het tanken. Onder alle andere omstandigheden is het starten en "lopen". Ook tussendoor even uit zetten en weer starten na enkele minuten, geen probleem.
Kent iemand dit verschijnsel?
DennisSc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: V70 2.4 benzine start moeilijk na tanken

· 
Posted: 09.08.2016 - 20:05  ·  #2
Het lijkt erop dat je motor al benzinedampen uit de tank aanzuigt tijdens starten. Tijdens het tanken komt er behoorlijk veel benzinedamp vrij, wat door het koolstoffilter wordt opgenomen. Dit is om het milieu te sparen. Als de motor loopt, wordt via een elektrisch klepje dit filter leeggezogen door de motor. Hier merk je niets van.
Als bij jou dat klepje open blijft staan, zuigt de motor al tijdens het starten deze dampen aan. Na een tankbeurt zijn er zoveel dampen vrijgekomen dat je motor verzuipt.

Dit klepje kun je links onderaan de ventilator vinden. Hij is bevestigd aan de behuizing hiervan.
Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2016 - 21:22  ·  #3
Dank je! Klinkt heel logisch en past inderdaad bij het gedrag dat de auto dan vertoont. Ik zal het binnenkort eens nakijken en vanzelfsprekend terugmelden!
Hermanb.
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.12.2016 - 16:05  ·  #4
Misschien een rare vraag, maar welke ventilator is dat? Die van de radiateur neem ik aan?
Ik heb dit probleem namelijk ook.

Gr. Herman

Selected quotes for multi-quoting:   0