Quote door Bigdog
Als de schade slecht gerepareerd is, dan zouden de waarden ook buiten het bereik moeten liggen lijkt me.
Dat was ook altijd mijn gedachte , maar de uitleg die ik toen kreeg was dat de wielstand ten opzichte van elkaar wordt vergeleken bij uitlijnen , maar niet ten opzichte van de carrosserie(die moet daarom waterpas etc staan ) , ik weet alleen dat ik de boel een 3 mm heb verplaats , toen uitgelijnd en toen moest er best wat gesteld worden , probleem was weg .
Er zijn namelijk ook auto's , de citroen DS kon je het altijd goed zien die voor breder spoort dan achter , uitlijn apparatuur heeft daar ook geen probleem mee , en ziet dus ook niet of bv 1 wiel naar binnen gedrukt staat zoals in dit geval aan de orde was .
Overigens geen spoor van vreemde slijtage banden .
Als je bedoeld dat het buiten bereik heeft gelegen na het trekken , ja want anders hadden we dat verschil nooit gevonden .
Maar ik hoop niet dat het dit is , was een dure grap , de uren lopen met dit soort dingen snel op .
Het kan zijn dat de nieuwe apparatuur slimmer is geworden maar dat betwijfel ik , spul moet wel zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk centen opbrengen tegenwoordig .
Ander ding is ik heb al verschillende keren auto's met ander waardes uit laten lijnen dan aanbevolen , mijn Porsche onder andere , stuur hierdoor beter (wel iets zwaarder ) is pietsje gevoeliger voor spoorvorming , maar is weer beter op de banden slijtage .
Ook is ie iets meer gecompenseerd voor de aflopende weg naar rechts en het feit dat ik er vrijwel altijd alleen in rijdt , dat zou misschien ook een optie zijn .