V70 blijft naar rechts trekken ondanks 2maal uitlijnen

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: V70 blijft naar rechts trekken ondanks 2maal uitlijnen

· 
Posted: 23.06.2015 - 19:14  ·  #16
Foute banden kunnen inderdaad trekken in het stuur veroorzaken.
Normaal gesproken zullen nieuwe banden dit "euvel" wel oplossen.
Maar..., als ik het goed heb, is je auto ruim de 2 ton gepasseerd.
Ga er maar vanuit dat de schokbrekers ook niet nieuw meer zijn.
Sachs is een goed en betaalbaar alternatief, zeker als je op de Duitse onderdelen site's zoekt.
ArjanV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2015 - 17:36  ·  #17
Hallo Bigdog,

Bedankt voor je recatie, idd de 2ton gepasseerd 219101 om precies te zijn.
Qua schokbrekers werden me ook de monroe reflex geadviseerd, deze schijnen iets stugger te zijn dan de "standaard monroe's"

Ik zie op de duitse onderdelen site (polar-parts) de sachs staan, helaas staat er geen exact type erbij.
Is het aan te raden alle 4 de schokbrekeres te vervangen of volstaat alleen het vervangen van de 2 voor schokbrekers?.

Mvg

ArjanV70
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2015 - 19:45  ·  #18
Er zijn meerdere goede schokbrekers op de markt.
Veel hangt af van je voorkeur en uiteraard het budget.
Vaak merk je de teruggang van de schokbrekers niet, daar dit geleidelijk gaat.
Maar vergeet niet, je schokbrekers kunnen van levensbelang zijn als je ze echt nodig hebt.
En als je het doet, doe het dan goed en je kunt weer 150.000 - 200.000km verder.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.06.2015 - 22:52  ·  #19
ik heb de schokdempers vervangen en er sachs onder gemonteerd, en ben prima tevreden. is een schokdemper voor normaal rijgedrag. De originele zat ook een sachs sticker op.
ik heb ze op ebay besteld, daar zijn de beste prijzen te vinden.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 20:27  ·  #20
Is dit probleem al opgelost???
ArjanV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 10:35  ·  #21
Beste Peter71, en allen..

In antwoord op je vraag of dit probleem al is opgelost kan ik je meedelen dat het probleem zich helaas nog steeds voordoet.

Ik heb gewacht met een topic update todat mijn set winterbanden zijn gemonteerd.
resultaat: De v70 trekt nog steeds naar rechts ondanks de set winterbanden
(voor 2 nieuwe snowtrac 3's en achter een set kleber krispalp winterbanden uit 2012.)

Het probleem zit m niet in de banden daar ben ik nu zeker van. Ik bestel me binnenkort bij polar-parts.de een nieuwe onderste motorsteun (distributie zijde). Ik vermoed dat een onbalans de veroorzaker kan zijn..

helaas zijn er veel variabelen in het spel, of een nieuwe motorsteun het probleem verhelpt zal wederom moeten blijken..

Mvg

ArjanV70
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 10:45  ·  #22
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 12:35  ·  #23
Wat heb je tot dusver aan de auto gedaan om dit te verhelpen ?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 13:35  ·  #24
Kom naar amsterdam klusmeeting, gaan we samen met martin die ook zoiets heeft op zoek. das gezelliger dan alleen zoeken :lol:
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 15:01  ·  #25
Heb ook de steun distributiezijde vervangen maar heeft geen resultaat gehad op het naar rechts trekken.Zag de combinatie ook niet.
Heb nu wel nieuwe motorsteunrubbers, draagarmen ,fuseekogels , veerpootrubbers en ook twee keer uitgelijnd maar ga van het voorjaar maar naar een andere uitlijner.
Hoop dat jij meer geluk heb en hoor graag je bevindingen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 16:41  ·  #26
Hier idem dito.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 17:23  ·  #27
Ook uitlijngereedschap moet onderhouden worden.
Als dit gereedschap niet goed is ingesteld en dat komt helaas nog wel eens voor, dan krijg je ook problemen.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 17:38  ·  #28
Heeft de auto een schade verleden dat je weet ?
Ze zijn tegenwoordig erg goed om een auto weer te repareren , heb wel is met een auto te maken gehad waar de achteras ophanging niet helemaal juist stond , was prima uit te lijnen maar ook naar rechts trekken , uiteindelijk bleek er het een en ander niet juist te zitten en bleek de auto ooit op de trekbank gestaan te hebben .
Ik had daar al meteen twijfels over maar was vrijwel onzichtbaar en kwam naar voren door te meten .

Hopelijk niet maar , normaal gesproken moet het met blote oog wel te traceren zijn .

In dit geval was de betrefende man 2de eigenaar en met 70k de auto gekocht via een handelaar waar de auto in verkoop was gegeven , met leasbak verhaal van vorige eigenaar en was nooit wat mee geweest , uiteindelijk dus teveel voor betaald , heb het toen met een onorthodoxe manier opgelost met een hydraulische krik en wat geweld , auto is uiteindelijk met 300k na een aanrijding gesloopt dus het hoeft ook niet heel dramatisch te zijn .
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 18:46  ·  #29
Quote door Bigdog

Als de schade slecht gerepareerd is, dan zouden de waarden ook buiten het bereik moeten liggen lijkt me.

Dat was ook altijd mijn gedachte , maar de uitleg die ik toen kreeg was dat de wielstand ten opzichte van elkaar wordt vergeleken bij uitlijnen , maar niet ten opzichte van de carrosserie(die moet daarom waterpas etc staan ) , ik weet alleen dat ik de boel een 3 mm heb verplaats , toen uitgelijnd en toen moest er best wat gesteld worden , probleem was weg .
Er zijn namelijk ook auto's , de citroen DS kon je het altijd goed zien die voor breder spoort dan achter , uitlijn apparatuur heeft daar ook geen probleem mee , en ziet dus ook niet of bv 1 wiel naar binnen gedrukt staat zoals in dit geval aan de orde was .
Overigens geen spoor van vreemde slijtage banden .

Als je bedoeld dat het buiten bereik heeft gelegen na het trekken , ja want anders hadden we dat verschil nooit gevonden .

Maar ik hoop niet dat het dit is , was een dure grap , de uren lopen met dit soort dingen snel op .

Het kan zijn dat de nieuwe apparatuur slimmer is geworden maar dat betwijfel ik , spul moet wel zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk centen opbrengen tegenwoordig .

Ander ding is ik heb al verschillende keren auto's met ander waardes uit laten lijnen dan aanbevolen , mijn Porsche onder andere , stuur hierdoor beter (wel iets zwaarder ) is pietsje gevoeliger voor spoorvorming , maar is weer beter op de banden slijtage .
Ook is ie iets meer gecompenseerd voor de aflopende weg naar rechts en het feit dat ik er vrijwel altijd alleen in rijdt , dat zou misschien ook een optie zijn .

Selected quotes for multi-quoting:   0