Beste forumleden,
Ik heb sinds enkele weken een volvo v70 2.4 benzine uit 2002.
met 218000km op de teller.
De auto trekt onder het rijden, zowel langzaam als snel, naar rechts,
binnen de 50 meter kan ik zonder sturen van rijbaan wisselen, dit is nogal storend, gezien ik mijn stuur altijd enkele raden naar links moet houden ..lees tegenstuur.
Nu heb ik de auto al 2x laten uitlijnen bij dezelfde bandenspecialist.
Deze heeft vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.
- uitlijning alles binnen de tolleranties
- bandenspanning is gelijk
- geen speling op draagarmrubbers
- remmen blijven niet hangen
- banden gewisseld van recht voor naar linksvoor en van voor naar achteren..
geen resultaat
Hij gaf uiteindelijk op en zei dat het mogelijk het rechterveerpootlager kon zijn
Op mijn vraag of hij het camber kon instellen gaf hij aan dat dit niet kon bij dit model, dat betwijfel ik overigens , heb ergens gelezen dat dit wel mogelijk is?
(geen idee overigens welke waarden het camber aangeven op het uitlijnrapport.?)
Aanstaande maandag ga ik naar een ander uitlijn bedrijf om alles opnieuw te laten beoordelen en hopenlijk het probleem te verhelpen
hebben jullie nog advies cq aandachtpunten om meet te nemen?
- wat zijn nog meer kenmerken van een versleten veerpootlager?
dit gezien ik niet op een vermoeden even 2 veerpootlagers ga vervangen..
- kan camber worden aangepast en zo ja hoe?
- welke waarden geven aan dat het camber niet oke is?
- Ik las op problemcar dat een monteur negatief camber had ingesteld
-0.7 (dit verhelpt mogelijk het probleem maar lijkt me daartegenover bandenslijtage te bewerkstelligen..)
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg
ArjanV70
Ik heb sinds enkele weken een volvo v70 2.4 benzine uit 2002.
met 218000km op de teller.
De auto trekt onder het rijden, zowel langzaam als snel, naar rechts,
binnen de 50 meter kan ik zonder sturen van rijbaan wisselen, dit is nogal storend, gezien ik mijn stuur altijd enkele raden naar links moet houden ..lees tegenstuur.
Nu heb ik de auto al 2x laten uitlijnen bij dezelfde bandenspecialist.
Deze heeft vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.
- uitlijning alles binnen de tolleranties
- bandenspanning is gelijk
- geen speling op draagarmrubbers
- remmen blijven niet hangen
- banden gewisseld van recht voor naar linksvoor en van voor naar achteren..
geen resultaat
Hij gaf uiteindelijk op en zei dat het mogelijk het rechterveerpootlager kon zijn
Op mijn vraag of hij het camber kon instellen gaf hij aan dat dit niet kon bij dit model, dat betwijfel ik overigens , heb ergens gelezen dat dit wel mogelijk is?
(geen idee overigens welke waarden het camber aangeven op het uitlijnrapport.?)
Aanstaande maandag ga ik naar een ander uitlijn bedrijf om alles opnieuw te laten beoordelen en hopenlijk het probleem te verhelpen
hebben jullie nog advies cq aandachtpunten om meet te nemen?
- wat zijn nog meer kenmerken van een versleten veerpootlager?
dit gezien ik niet op een vermoeden even 2 veerpootlagers ga vervangen..
- kan camber worden aangepast en zo ja hoe?
- welke waarden geven aan dat het camber niet oke is?
- Ik las op problemcar dat een monteur negatief camber had ingesteld
-0.7 (dit verhelpt mogelijk het probleem maar lijkt me daartegenover bandenslijtage te bewerkstelligen..)
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg
ArjanV70