V70 Chiptuning

 
 
 
 
 
Eriksson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

V70 Chiptuning

 · 
Posted: 25.05.2021 - 16:33  ·  #1
Goedemiddag,

er zijn al aardig wat topics versleten over dit onderwerp, toch staat mijn antwoord en niet bij....

Mijn V70R 2004 handbak krijgt binnenkort wat upgrades. Een D088 pakket, plus grotere downpipe en uitlaat. Ook worden een aantal zaken preventief vervangen (stage 0).

Ik twijfel erg tussen Obbetuning en bv Fasttech. Fasttech is niet om de hoek en ze hebben de auto minimaal 3 dagen nodig.

Nu heb ik contact gehad met Obbe van Obbetuning. Hij geeft aan zolang de hardware zoals bv de turbo of injectoren niet vervangen worden door grotere variant zijn masterfile voldoet. Het is namelijk bekent wat de maximale waardes zijn die de turbo, injectoren enz kunnen leveren.

Ik ben geen tuner of expert op dit gebied. Wat is het beste in deze situatie? De een zegt A, de masterfile voldoet, de ander zegt B, op maat tunen al dan niet met behulp van een rollerbank.

Prijs verschil tussen de 2 is ruim 500 euro in het voordeel van Obbe.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 25.05.2021 - 17:39  ·  #2
Op de rollerbank is eigenlijk altijd het beste. Dan krijg je echt een tuning op maat. In iedere auto zit toch wat variatie (door wat slijtage b.v.).
Of het je uiteindelijk dat prijsverschil waard is, dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 25.05.2021 - 23:38  ·  #3
Vergeet niet de shims mee te nemen tussen de cilinderbussen.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 26.05.2021 - 07:52  ·  #4
Om optimaal gebruik te maken van je upgrades is een chip op maat nodig.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 26.05.2021 - 09:42  ·  #5
Quote door Eriksson


Nu heb ik contact gehad met Obbe van Obbetuning. Hij geeft aan zolang de hardware zoals bv de turbo of injectoren niet vervangen worden door grotere variant zijn masterfile voldoet. Het is namelijk bekent wat de maximale waardes zijn die de turbo, injectoren enz kunnen leveren.

Ik ben geen tuner of expert op dit gebied. Wat is het beste in deze situatie? De een zegt A, de masterfile voldoet, de ander zegt B, op maat tunen al dan niet met behulp van een rollerbank.


Je gaat updates installeren die in een 'standaard' masterfile niet zijn opgenomen, dus wil je daar maximaal gebruik van maken dan zou ik voor een tuning op maat gaan. Én altijd voor een rollerbank gaan, dan kan er écht gefinetuned worden.
Eriksson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 12:20  ·  #6
Precies wat mijn gevoel ook zegt inderdaad. Dank voor de info
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 13:53  ·  #7
Quote door Eriksson

Goedemiddag,

er zijn al aardig wat topics versleten over dit onderwerp, toch staat mijn antwoord en niet bij....

Mijn V70R 2004 handbak krijgt binnenkort wat upgrades. Een D088 pakket, plus grotere downpipe en uitlaat. Ook worden een aantal zaken preventief vervangen (stage 0).

Ik twijfel erg tussen Obbetuning en bv Fasttech. Fasttech is niet om de hoek en ze hebben de auto minimaal 3 dagen nodig.

Nu heb ik contact gehad met Obbe van Obbetuning. Hij geeft aan zolang de hardware zoals bv de turbo of injectoren niet vervangen worden door grotere variant zijn masterfile voldoet. Het is namelijk bekent wat de maximale waardes zijn die de turbo, injectoren enz kunnen leveren.

Ik ben geen tuner of expert op dit gebied. Wat is het beste in deze situatie? De een zegt A, de masterfile voldoet, de ander zegt B, op maat tunen al dan niet met behulp van een rollerbank.

Prijs verschil tussen de 2 is ruim 500 euro in het voordeel van Obbe.


Ik had toen ook contact gehad met Fast Tech, toen moest ik ook mijn R daar achterlaten, dat idee stond mij niet aan, toen had ik contact opgenomen met de vorige eigenaar, blijkt dat de R bij Schutten Tuning al bekend is, Ik wil in de toekomst ook een andere Uitlaat/grotere Downpipe monteren, om daar echt profijt van te hebben moet ik wel een afspraak maken met Schutten tuning.

ben toch benieuwd wat voor merk (downpipe/uitlaat) je gaat monteren, ik ben van plan om een IPD te kopen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 15:55  ·  #8
Quote door McGyver

Quote door Eriksson


Nu heb ik contact gehad met Obbe van Obbetuning. Hij geeft aan zolang de hardware zoals bv de turbo of injectoren niet vervangen worden door grotere variant zijn masterfile voldoet. Het is namelijk bekent wat de maximale waardes zijn die de turbo, injectoren enz kunnen leveren.

Ik ben geen tuner of expert op dit gebied. Wat is het beste in deze situatie? De een zegt A, de masterfile voldoet, de ander zegt B, op maat tunen al dan niet met behulp van een rollerbank.


Je gaat updates installeren die in een 'standaard' masterfile niet zijn opgenomen, dus wil je daar maximaal gebruik van maken dan zou ik voor een tuning op maat gaan. Én altijd voor een rollerbank gaan, dan kan er écht gefinetuned worden.



maar euhmm...

Ergens klopt er iets niet krijg ik het idee. Is er bij de info aanvraag bij Obbe nu wel of niet aangegeven welke zaken er specifiek worden aangepast?
Ik lees dat er door Obbe een reactie is gegeven dat zolang die de die zaken NIET zijn aangepast dat zijn masterfile dan voldoet.

Dan is er toch een antwoord? blijven die zaken gelijk dan kan Obbe.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 16:40  ·  #9
Ik benoemde ergens om niet te vergeten je cilinderbussen te shimmen.
Heb je dat al gedaan want ik zie dat je er niet op komt.
Zou zonde zijn dat je cilinderbussen stuk gaan terwijl je lekker bezig bent.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 929
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 17:30  ·  #10
Dat betekent toch dat je de kop moet lichten? Dan vervang je natuurlijk ook de koppakking. Kan me voorstellen dat een dergelijke preventieve actie voor veel mensen een brug te ver is, ook al is het een verstandige keuze.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 18:05  ·  #11
Altijd tunen bij een tuner met een rollenbank dan zie je ook wat je krijgt en kan er eventueel op maat gewerkt worden. Kost een beetje meer maar daar moet je nooit op bezuinigen.
Eriksson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 20:34  ·  #12
Het blok wordt ook geshimmd. Risico op een gescheurd blok is mij te groot.

@ Gero; IPD zat ik ook naar te kijken, evenals TME. Uiteindelijk gekozen voor een downpipe van JM tuning en een uitlaatsysteem van Simons. Prijs kwaliteit ziet er erg mooi uit.

TME schijnt rond de 120 kmh een vervelende dreun te produceren en is flink aan de prijs. IPD is nog duurder, op diverse forums noemen ze IPD 'I Paid Double'
Eriksson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 20:36  ·  #13
Btw, Schutten hoor je inderdaad ook veel mensen over. Is een eenmansbedrijf zie ik, maar kan niet echt info vinden over hem.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 27.05.2021 - 20:52  ·  #14
Bij welke blokken is dat eigenlijk een ding dat moet ? dat shimmen ?
Marcel@V70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weurt
Leeftijd: 43
Berichten: 74
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: V70 Chiptuning

 · 
Posted: 28.05.2021 - 01:53  ·  #15
Ik dacht dat het scheuren vooral bij de 2.5 blokken voorkomt en dan met name na een tuning. Cilinderwanden v.d. 2.5 zijn dunner.
Is een topic over, weet zo ff niet welke.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0