V70 2.3 t5 classic stinkende uitlaat gassen

 
 
 
 
 
Rickert073
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schijndel
Leeftijd: 33
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

V70 2.3 t5 classic stinkende uitlaat gassen

 · 
Posted: 02.12.2016 - 14:11  ·  #1
Goededag, sinds gister viel me op dat als ik in lage toeren rijd er aventoe een blauwe pluim uit de uitlaat komt, dit doet hij niet als ik hem start of gas los laat tijdens het rijden, ook brand spontaan het motor management lampje,

Olie pijl staat netjes in het midden en staat al zo vanaf dat ik de auto heb , nu viel me op als je rechts van voren gezien bij het inlaat spruitstuk 2 slangen poreus en kapot zijn er zit daar een t stuk waar 3 slangen bij elkaar komen, iemand enig idee waar die slangen voor dienen ?

Ook zal ik de overdruk test eens doen ik vermoed dat er iets niet lekker is met de carter ventilatie meschien dat hij olie langs de zuigerveren duwt vanwege een te hoge olie druk, overigens vaak gezien bij bmw's.

Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag!

Groeten rickert
Rickert073
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schijndel
Leeftijd: 33
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: V70 2.3 t5 classic stinkende uitlaat gassen

 · 
Posted: 05.01.2017 - 00:33  ·  #2
Probleem is inmiddels opgelost,

Had last van een vacuumlek naar de turbo, ook het carter ventilatie systeem zat helemaal dicht dus die ook maar vervangen samen met de olie toevoer lijding pakking naar de turbo die lekte nogal. Waardoor mijn hele onderkant van mijn auto onder de olie zat 🇳🇴

Geen last meer van blauwe pluimen bij een warme motor, ook loopt hij nu een stuk mooier :thumb:

Groeten,

Rickert
 
Selected quotes for multi-quoting:   0