V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 
 
 
 
 
carlos
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 30.01.2016 - 17:20  ·  #1
Ik heb vandmiddag net ff iets te fanatiek een bocht genomen met een gitaarversterker achterin en de zij-ruit achter aan de bestuurderskant (antenne) kapot getikt.

Car-Glass gebeld en een offerte voor 475 euro gekregen..

Een sloop in de buurt zegt meerdere ruiten te hebben liggen. Is het te doen om zelf te vervangen? De meeste dealers zijn denk ik niet van 2e hands spullen monteren.
omgeving Amsterdam
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 30.01.2016 - 17:55  ·  #2
Bij carglass werken ook gewoon mensen zoals jij en ik.......Dus als je weet waar je het over hebt is het zeker zelf te doen. Als je zelf een voorruit kunt doen, kun je ook zelf een zijruit.
carlos
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 30.01.2016 - 18:17  ·  #3
ha gewone mensen!

Voorruit nooit gedaan. Heben jullie tips? zijn er ergens tips bekend? of moet ik youtube raadplegen :D
carlos
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 01:12  ·  #4
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 10:49  ·  #5
Dat is bij niet geplakte ramen wel de manier. Zo heb ik al meerdere ramen, ook voorramen van de chevy´s gedaan.
carlos
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 22:30  ·  #6
Ik heb vanmiddag gekeken (gisteren meteen dichtgeplakt met karton, vuiniszak en gaffertape) en het lijkt mij geplakt. Het zal vast heel simpel zijn als je het een paar keer gedaan hebt, maar ik vind dit toch een beetje tricky.

Denken jullie dat ik met een ruit van de sloop bij een reparateur in Amsterdam/omgeving terecht kan of willen zij alleen maar met nieuwe onderdelen werken?

Zijn er forumleden in de omgeving met ervaring die dit tegen betaling willen/kunnen doen?
gebruiker
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 01.02.2016 - 06:36  ·  #7
De zijruiten achter zijn gekit
Ik ben bang dat je een nieuwe ruit aan het zetten komt,het is geluk als je er een zijruit uit 1 stuk uitkrijgt bij een sloper.
En dan nog de gespoten lijst netjes los zien te halen :'(
Deze is flinterdun en buigt snel.
Succes.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 492
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 01.02.2016 - 14:44  ·  #8
Hallo Carlos

Bij een klus als je niet precies weet hoe het moet om iets schade vrij te demonteren ga je eerst na de sloop om het daar uit een auto te halen, dan weet je daarna hoe het niet moet en als het deel er uit heb weet je ook meteen hoe je het weer moet monteren.

Voor ruiten demonteren moet even op youtube kijken hoe je dat moet doen, en er zijn ook slopers die ze op voorraad hebben.

Groeten BUM
carlos
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 classic zij ruit zelf vervangen?

 · 
Posted: 24.02.2016 - 10:13  ·  #9
Excuses voor de late reply. Ik krijg geen emails als er gereageerd word.

Ik ben (zonder de laatste 2 replies te hebben gelezen) bij autosloop Rutte geweest. Daar hebben ze voor 50 euro een achterruit eruit gesneden voor me. Voor de reparatie ben ik naar Berlé Volvo Parts in Amsterdam gegaan die ik hier op de forum heb gevonden. Uiteindelijk hebben ze een nieuwe ruit erin gezet. Bij de sloop hadden ze teveel eraf gehaald bovenin bij de lijst. Dit is blijkbaar ook niet te doen. Hans Berlé is een topvent en heeft me gematst qua manuren. Al met al een leerzame ervaring, en ik heb nu wel een hele goede garage gevonden vermoed ik.

dank voor de replies
 
Selected quotes for multi-quoting:   0