V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 
 
 
 
 
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 10:40  ·  #1
Ik heb een Volvo V70 uit 1997 (automaat) welke op LPG G3 loopt.
Nu heb ik sinds enige tijd startproblemen welke inmiddels in frequentie toe lijken te nemen.

Eerder was het max 1x per maand en inmiddels ruim 1x in per week, ook wordt het steeds moeizamer om de auto aan te krijgen.

De motor gaat wel rond maar slaat niet aan wel hoor ik de brandstofpomp lopen als ik de auto op contact zet. Verder als de auto het eenmaal doet ondervind ik geen hinder tijdens het rijden.
Vaak slaat de auto als het probleem zich voordoet naar 3 tot 8 pogingen aan.

Natuurlijk ben ik zelf al aan het rond zoeken geweest op het forum en een hoop soortgelijke problemen gevonden.
Nu heb ik zelf sterk het vermoeden dat het door de transponder ring of krukaspositie sensor veroorzaakt wordt.

Nu vraag ik mij af, gaat de motor wel rond als de transponder ring defect is? Schakelt de startblokkering de benzine toevoer/ontsteking enkel af?
Ik lees namelijk ook verhalen van mensen welke een defecte transponder ring hebben waarvan de motor afslaat naar 2 seconden. Dit is bij mij niet het geval, hij slaat gewoon niet aan.

Vanzelfsprekend als het probleem zich voordoet ben ik doorgaans alleen en dus niet instaat om te bijvoorbeeld te controleren of de ontsteking/injectie het wel doet.


Iemand wellicht suggesties/tips om tot een oplossing te komen? :)
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 10:46  ·  #2
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 11:41  ·  #3
Snap ik maar ik gok dat hij geen foutcode geeft in iedergeval verschijnt er niks op het dashboard of dergelijke. :)
Of ik moet wachten tot die helemaal niks meer doet dan is het probleem makkelijker te vinden oid.

Was zelf eigenlijk vooral nieuwsgierig naar de symptonen van een defecte transponder ring.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 16:52  ·  #4
Toch lijkt mij dit de antennering rond het contactslot te zijn die slecht reageert! Da's echt een kwaal van de Classic modellen. Heb het met die van mij ook meegemaakt. ;)
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 21:20  ·  #5
Ja daar doel & hoop ik ook op! ;)
Gaat de motor dan wel rond maar slaat de auto niet aan?!

Ik lees namelijk veel verhalen van mensen waar de auto aanslaat en vervolgens met 2 seconden uitvalt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 10.07.2013 - 21:29  ·  #6
Hahahaha wat wil je horen? Ik ken ze ook die op 2 cilinders starten en zo ook blijven lopen. Bij de volgende keer starten ze en slaan ze af (startblokkering gooit de brandstof toevoer dicht) of ze lopen ineens helemaal netjes zonder problemen op 5 cilinders. Het is een rotding maar denk wel dat je hier de koe bij de horens kunt hebben! ;)
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 11.07.2013 - 15:17  ·  #7
Is dat zelf te vervangen? Hoef niks opnieuw in te laten leren? Enkel tekoop bij dealer denk ik? :)
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 18.07.2013 - 21:57  ·  #8
Inmiddels de antennering vervangen a 48Euro.
Was nog geen 5 minuten werk. :)





Enkel ben ik bang dat dit het probleem niet oplost, net voor het vervangen deed de auto het niet en toen heb ik kunnen controleren of de auto een vonk geeft en dat was helaas niet het geval. (Start blokkering kapt volgensmij enkel de inspuiting af).
Nu heb ik hem uiteindelijk weer kunnen starten en nagekeken of de auto zonder antennering een vonk geeft en dat doet hij.
Hoe dan ook ik kijk het even aan.

Mocht dit niet de oplossing zijn dan ben ik bang dat de krukassensor of nokkenassensor stuk is. Zou prettig zijn dat die er dan helemaal mee kapt, is wat makkelijker troubleshooten!
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 19.07.2013 - 17:40  ·  #9
Heeft het probleem helaas niet opgelost. :( :( :(
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 19.07.2013 - 18:20  ·  #10
Is het dan misschien toch een probleem van een vies of gecorrodeerd contact aan de bobine? Of werkt deze niet goed? Dan zou ik toch meer daar aan gaan denken.... Wel balen man! :(
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 19.07.2013 - 23:42  ·  #11
Probleem is naar een aantal keer starten slaat die gewoon aan en dan heb ik tijdens het rijden ook totaal geen problemen.
Als die er nou eens helemaal mee kapt wordt het makkelijker zoeken. :D

Als het de bobine zou zijn dan spuit de auto nog wel benzine in tijdens het starten met als gevolg dat deze verzuipt en helemaal niet meer aan wil naar een paar keer doorstarten. Dit is niet het geval.
Ik zit nu zelf de Krukas positiesensor als een mogelijke kandidaat te zien.
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 28.07.2013 - 15:21  ·  #12
Gister de krukaspositie sensor vervangen hopelijk doet het probleem zich nu niet meer voor.
Heb de oude sensor nog even gemeten, deze geeft een waarde van 330ohm, volgens autodata moet de waarde tussen de 150 en 500ohm liggen dus dat zit wel goed. :(
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 30.07.2013 - 11:59  ·  #13
je hebt 'm waarschijnlijk koud in gedemonteerde toestand gemeten.
maar deze sensoren zijn onderhevig aan geleidingswarmte en trillingen en ze gaan ook echt wel eens kapot. wie weet zit er ergens een kabelbreukje in de spoel? Dan doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet. Heel frustrerend.
Ik zou de oude wel bewaren als reserve als ie nog goed is...

Als je het probleem blijft houden dan zijn andere verdachte onderdelen het brandstofpomp relais(rotte soldeerpunten) en de contactslotschakelaar (slijtage).
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 30.07.2013 - 18:24  ·  #14
Hallo
Toevallig gecontroleerd of er een lpg injector lekt?
Hierdoor loopt je hele inlaat spruitstuk vol lpg en daarom een te rijke start en niet lopen........netzolang tot het weer een normale mengsel is...
Dit is testen door injector los te nemen en in een bak water te hangen. ...en te kijken of het borrelt.


Mvg chris
MaXxX
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T gaat rond maar slaat niet aan. (LPG G3)

 · 
Posted: 04.08.2013 - 18:54  ·  #15
Quote door TeeFive

je hebt 'm waarschijnlijk koud in gedemonteerde toestand gemeten.
maar deze sensoren zijn onderhevig aan geleidingswarmte en trillingen en ze gaan ook echt wel eens kapot. wie weet zit er ergens een kabelbreukje in de spoel? Dan doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet. Heel frustrerend.
Ik zou de oude wel bewaren als reserve als ie nog goed is...

Als je het probleem blijft houden dan zijn andere verdachte onderdelen het brandstofpomp relais(rotte soldeerpunten) en de contactslotschakelaar (slijtage).


Ik heb hem inderdaad in gedemonteerde toestand gemeten.
Brandstofpomp lijkt me niet gezien de auto op moment dat die niet aan wil slaan zowel geen inspuiting als vonk heeft. (Brandstofpomp hoor je wel aan gaan als je de auto op contact zet.)

Quote door scania164

Hallo
Toevallig gecontroleerd of er een lpg injector lekt?
Hierdoor loopt je hele inlaat spruitstuk vol lpg en daarom een te rijke start en niet lopen........netzolang tot het weer een normale mengsel is...
Dit is testen door injector los te nemen en in een bak water te hangen. ...en te kijken of het borrelt.


Mvg chris


Nee? Hij start ook niet op gas toch? Maar benzine en gaat na +/- 60 seconden over op gas? (afhankelijk van buiten temperatuur) Of bedoel je dat deze de inlaat vult doordat de injector nalekt? Dat zou wel kunnen maar dat verklaard nogsteeds niet waarom de auto geen vonk/inspuiting heeft als het probleem zich voordoet.




Hoe dan ook tot noch toe heeft het probleem zich niet meer voor gedaan! Ik heb goede hoop dat het de krukas sensor is geweest. (Snel afkloppen).
Mocht het probleem met twee weken zich niet weer voorgedaan hebben dan durf ik wel te zeggen dat het opgelost is. :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0