v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 
 
 
 
 
pvdb
 
Avatar
 
Subject:

v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 · 
Posted: 25.08.2012 - 15:12  ·  #1
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en hoop eigenlijk dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen,
Ik heb het Forum al een poosje afgespeurd maar kan nog geen antwoord op mijn probleem vinden. Zoals jullie kunnen lezen in de Topic voorstellen ben ik nog maar net een 3 weken in het bezit van deze V70.

Wanneer ik tussen de 50 - 70 kmpu rijd vibreert de auto enorm, het is alsof je over een witte onderbroken streep rijd maar dan 20 keer erger.. goed voelbaar in het stuur. Wanneer ik mijn gas iets loslaat of juist iets gas geef, houd het weer op Bij 60 km blijft het echt doorgaan op 65 stopt het weer om bij 70 km weer verder te gaan.

Ik heb de auto deze morgen bij een goede bandenservice laten nakijken er was 1 band in onbalans ( de Newtonwas te hoog) keurig opgelost, alle banden goed op spanning velgen zijn perfect rond, alle banden overigens opnieuw uitgelijnd,

Ik blij dat er iets gevonden was in mijn banden maar ja nu blijft de klacht, wel iets minder toch terug komen.

Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn, ben zeer benieuwd naar jullie reacties, Bedankt alvast!!

Groetjes Petra en Martin
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 · 
Posted: 25.08.2012 - 20:07  ·  #2
Quote door pvdb

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en hoop eigenlijk dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen,
Ik heb het Forum al een poosje afgespeurd maar kan nog geen antwoord op mijn probleem vinden. Zoals jullie kunnen lezen in de Topic voorstellen ben ik nog maar net een 3 weken in het bezit van deze V70.

Wanneer ik tussen de 50 - 70 kmpu rijd vibreert de auto enorm, het is alsof je over een witte onderbroken streep rijd maar dan 20 keer erger.. goed voelbaar in het stuur. Wanneer ik mijn gas iets loslaat of juist iets gas geef, houd het weer op Bij 60 km blijft het echt doorgaan op 65 stopt het weer om bij 70 km weer verder te gaan.

Ik heb de auto deze morgen bij een goede bandenservice laten nakijken er was 1 band in onbalans ( de Newtonwas te hoog) keurig opgelost, alle banden goed op spanning velgen zijn perfect rond, alle banden overigens opnieuw uitgelijnd,

Ik blij dat er iets gevonden was in mijn banden maar ja nu blijft de klacht, wel iets minder toch terug komen.

Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn, ben zeer benieuwd naar jullie reacties, Bedankt alvast!!

Groetjes Petra en Martin


Kunnen meerdere dingen zijn.
De banden ( ja, ik had gelezen dat je ze had laten balanceren, maar goed, zo'n apparaat ken ook afwijken, weet ik helaas uit ervaring ), de uitlijning, de aandrijflijn, de versnellingsbak ( flushen wil hier nog wel eens helpen ) of motorsteun(en).
Zelfs de bandenspanning of de banden zelf (denk maar eens aan hoogteslag) is nog mogelijk.
Persoonlijk zou ik nog een andere goede bandenboer opzoeken en helpt dit niet, dan zou ik eens naar de aandrijflijn gaan kijken, vooropgesteld dat het de motorsteun(en) niet zijn.
Ook kun je het draadje automaat powerflush eens doorlezen, doorgaans geen overbodige luxe.
v70 liefhebber
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne
Leeftijd: 66
Berichten: 36
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 · 
Posted: 04.12.2014 - 11:20  ·  #3
heb je gevoeld of een van de aandrijfassen geen speling heeft? heb laatst ook de lange aandrijfas vervangen en nu is datzelfde probleem opgelost. Tip: 2e hands bij dima in druten niet duur maar wel goed. of heb je ook de draagarmen na laten kijken of daar geen speling op zit i.c.m. met een versleten aandrijfas kan dit veel ergernis opleveren van trillen tussen die bepaalde snelheden. ben blij dat het bij mij verdwenen is.
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 · 
Posted: 05.12.2014 - 20:05  ·  #4
Ik mag hopen dat het probleem na twee jaar toch al opgelost is :bandit:
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: v70 geartronic automaat vibreert/ trilt

 · 
Posted: 05.12.2014 - 21:04  ·  #5
Precies hetzelfde bij mij, destijds.. Aandrijfas vervangen, en probleem opgelost..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0