v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 
 
 
 
 
adriaan1977
 
Avatar
 
Subject:

v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 07.07.2012 - 09:29  ·  #1
Hallo allemaal, ik ben adriaan 34 jaar en zelfstandige ondernemer ik bouw voornamelijk dakkapellen. Na jarenlang bmw en mercedes te hebben gereden heb ik vorig jaar eens een volvo gekocht. Voor mijn zaak rijd ik een mb ml 400cdi, privé een volvo v70 t5 bj 2001. Wat een geweldige fijne auto is dat zeg, ik had jaren geleden al over moeten stappen op volvo.

Maar goed ik zit met een volgend probleem, mijn volvo v70 houd in bij meer dan half gas geven. hij doet het in alle versnellingen en bij elk toerental. Ik heb de t5 laten uitlezen bij een dealer in Harderwijk, daar kwam niks uit. De monteur heeft er mee gereden en zei mij dat het op een back fire leek of iets dergelijks. Nu heb ik 5 nieuwe bobine geplaatst. Deze komen bij een volvo tuner vandaan europeantunning. Echter geen resultaat. Afgelopen week 5 nieuwe bougies geplaatst van het merk denso, na het plaatsen van deze bougies lijkt hij beter op te pakken maar het inhouden is niet weg. Turboregelklep (zit vast aan het luchtfilterhuis) vervangen, Olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter vervangen echter geen resultaat. Kan iemand mij misschien verder helpen? Ik heb de afgelopen jaren geen geluk met mijn auto's gehad en al een kleine €13000 onkosten gehad wat achteraf allemaal niet nodig geweest was. (veel onderdelen vervangen wat eigenlijk niet de oorzaak was hoofdzakelijk bij dealers)

Met vriendelijke groeten Adriaan
Dennis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 51
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 07.07.2012 - 16:29  ·  #2
Welkom Adriaan op dit forum..

Ik zat de denken aan een gasklephuis dat aan zn eind moet lopen,maar als ze de auto hebben uitgelezen dan hadden ze dat moeten zien..
Ik hoop dat je niet weer tegen hoge kosten gaat lopen.
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 08.07.2012 - 09:22  ·  #3
Hoi Adriaan, als ik je verhaal lees dan vindt ik het niet zo gek, dat je zoveel geld aan je auto,s spendeert. Je zou voor je begint met vervangen van allerlei onderdelen eerst eens laten uitzoeken waar de storing vandaan komt.
Het lukraak vervangen van onderdelen is net zoiets als gokken.In harderwijk zit riemersma, een garage met een hart voor volvo, ik zou daar eens naartoe gaan, ik heb wel eens het idee dat je bij de dealer niet meer serieus genomen wordt als je een auto hebt die ouder is als 5 jaar.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 08.07.2012 - 12:21  ·  #4
.... ik heb met deze motor hetzelfde gehad en de oorzaak was (ook uit te lezen) de turbodrukregelaar, maar die heb jij al vervangen :devil:
elianmars
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 12.07.2012 - 19:12  ·  #5
Hoe is de staat van de LMM/MAF sensor?
Jeannot
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:01  ·  #6
Ik had het ook en het was de luchtmassameter + een scheurtje in een rubber bij mijn turbo. Nu gaat hij weer als een nieuwe.
v70 2.3 t5 2001
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:07  ·  #7
Quote door Jeannot
Ik had het ook en het was de luchtmassameter + een scheurtje in een rubber bij mijn turbo. Nu gaat hij weer als een nieuwe.
v70 2.3 t5 2001


Hi Jeannot,
welkom hier met je 1e bericht als lid sedert 09-2011.
Graag even voorstellen met Profielfoto, Geslacht, Locatie, Leeftijd en Onderschrift (met gegevens van de auto) :love:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: v70 t5 inhouden bij stevig rijden

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:37  ·  #8
Quote door Greyline

Quote door Jeannot
Ik had het ook en het was de luchtmassameter + een scheurtje in een rubber bij mijn turbo. Nu gaat hij weer als een nieuwe.
v70 2.3 t5 2001


Hi Jeannot,
welkom hier met je 1e bericht als lid sedert 09-2011.
Graag even voorstellen met Profielfoto, Geslacht, Locatie, Leeftijd en Onderschrift (met gegevens van de auto) :love:


Mee eens, maar wat ik wel kan waarderen is de toevoeging aan dit Topic.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0