V70 lekt bij voorruit bovenaan

 
 
 
 
 
Jazzy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Putten
Homepage: mellema-ict.nl
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 25.01.2015 - 13:11  ·  #1
Mijn V70 Classis heeft kort voordat ik hem kocht een nieuwe voorruit gekregen. Ik merk na een paar maanden nu dat na hele harde regenval de voorste rand van het hemeltje nat is, dus het deel bij de voorruit.

Mijn vermoeden is dat dit vocht komt doordat er lekkage langs de voorruit komt, maar ik weet het niet zeker. Het liefst wil ik niet gelijk rubbers gaan lostrekken of het hemeltje er uit halen.

Wat zouden jullie doen?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 25.01.2015 - 13:12  ·  #2
Heb je geen garantie verkregen bij de installatie? Je zult toch denken dat dit mede komt door het verkeerd plaatsen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39724
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 25.01.2015 - 13:58  ·  #3
Klopt.
De vorige bezitter heeft vast nog wel de gegevens.
Vervolgens kun je de fout gewoon claimen onder garantie.
Jazzy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Putten
Homepage: mellema-ict.nl
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 25.01.2015 - 21:20  ·  #4
De handelaar heeft dat samen met een spuiter gedaan en ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat hier wat uit gaat komen. Ik zit ook nog steeds op de tweede autosleutel te wachten die hij voor ons zou regelen. Als zoiets simpels als een sleutel al niet goed komt...

De vraag is eigenlijk wat de beste methode is om de oorzaak te vinden. Gewoon de hemel verwijderen en kijken of ik wat zie? Kan er uberhaubt een andere oorzaak zijn dan lekken langs het raam?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 25.01.2015 - 22:01  ·  #5
eerst zelf "regen" creƫren met de tuinslang of in de wasbox en die op de verdachte plaats bij het raam mikken (zo ook gedaan bij vrachtwagenvoorruiten als er klachten waren, daar was de kit bovenin te dun. als je ziet waar de hemel als eerste doorweekt raakt, daar voorzichtig losmaken..
ik heb inmiddels zelf twee ramen vervangen, 1 van mijn Ford Falcon in Australiƫ, en jaren later bij mijn Mazda 323 en bij de laatste kwam een jaar later ook lekkage recht voor mijn neus: ik vond de rand waar de kit in ging al niet zo fris meer, maar had dus geen tijd genomen om de roest te verwijderen en te stoppen..
elke classic is ouder dan die 323 toen was en het dak is bij Volvo niet gegalvaniseerd, las ik recentelijk hier op het forum..
als alleen de kit te dun is of niet pakt zou je een patroon kit erbij kunnen halen en dat aanvullen.. (goed schoonmaken en primeren)
Jazzy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Putten
Homepage: mellema-ict.nl
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 29.01.2015 - 10:10  ·  #6
Ik dacht dat het alleen lekte bij heel harde regen en wind, maar gisteren heeft de auto gewoon in de regen gestaan en toen ik instapte drupte het bij de binnenverlichting naar binnen.

Vanmorgen toch maar eens gebeld met de handelaar. Eerste verrassing was al dat hij de tweede sleutel bleek te hebben, dat stemt positief. :) Het lekkage issue toch maar eens aangekaart en hij was het er mee eens dat dit wel langs de voorruit moet komen. Hij gaat overleggen met de spuiter met wie hij de vervanging heeft uitgevoerd en komt er op terug.

Tot nu toe ben ik positief verrast, ik heb er redelijk vertrouwen in dat het ook opgelost gaat worden. Kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan een beetje kit toevoegen op de plek waar het lekt.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 lekt bij voorruit bovenaan

 · 
Posted: 29.01.2015 - 10:46  ·  #7
 
Selected quotes for multi-quoting:   0