Na een tijdje druk geweest te zijn afgelopen weekend weer met de volvo bezig geweest, motor liep stationair niet helemaal mooi rond dus bougie's gewisseld, werd iets beter maar nog niet 100%
Op lpg was het veel erger dan op benzine dus alle lpg injectoren er uit gehaald en gereinigd, kwam veel troep uit en Had zelfs 1 injector die vast ging zitten ban alle losgelaten troep, even doorblazen en spoelen met benzine en toen kwam er een brok vuil uit en werkte de injector weer.
Alles gemonteerd en nog liep hij niet lekker stationair
Toen naar een kennis geweest en die heeft computer uitgelezen en kreeg steeds code p0016 en p0017.
Blijkt timing nokkenas en krukas te zijn, dus distributie kappen er af en controleren, blijkt hij 1 tand verkeerd te staan op de distributie!
Riem goed gedaan en toen starten en direct mooi stationair, ook heb ik nu veel meer koppel onderin toeren dan eerst, vond de v70 eigenlijk al tegenvallen kwa vermogen vergeleken met mijn vorige 850 want was nauwelijks sneller dan de 2.5 20v.
Nu mijn vraag.... Komt het verkeerd staan van de distributie vaker voor en is er dan iets wat vervangen moet worden of heeft de vorige garagehouder niet goed opgelet?
Alvast bedankt voor de reacties.