V70 2.5T met meerdere storingen

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 28.10.2014 - 21:23  ·  #16
lekker bezig, ideaal zo n brug :love: ook te huur ?
ziet er goed uit van binnen ! de mijne was er slechter aan toe (en draait gewoon probleemloos rond)
toppertheo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 28.10.2014 - 21:31  ·  #17
Toen buisje naar oliekoeler er uit en rubbers waren inderdaad erg slap en kon zien dat er olie langs gegaan was dus daar was zeker 1 kering die gelekt heeft.
Toen de olie aanzuigbuis er af gehaald en toen was het wel duidelijk waarom ik af en toe oliedruk lampje had als motor goed warm was.


Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 29.10.2014 - 12:00  ·  #18
Dacht dat het bij de 2.5t modellen niet meer voorkwam, wel dus. De mijne had hetzelfde. Prettig idee dat het nu weer 200000 km mee kan.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 29.10.2014 - 12:21  ·  #19
Volgens mij alle modellen met die wisselaar aan de pan.
Dat lijkt me na 1998 vrij standaard te zijn ( de 99 S80/C70 etc hadden het al.)
Elke S60/XC90/V70N/XC70N etc ... hebben de motorolie koeling zo..
toppertheo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 29.10.2014 - 20:26  ·  #20
Het rubbertje op de foto die geknapt is dat is de olie aanzuigbuis en niet het buisje naar de oliekoeler!
Buisje naar de oliekoeler waren de rubbers nog wel heel maar ze waren wel zacht geworden en kon zien bij 1 van de rubbers dat deze gelekt had dus was echt wel tijd om ze te vervangen!
Maar het ergste was de olie aanzuigbuis bij mij.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 29.10.2014 - 23:03  ·  #21
De vraag tussendoor was een algemene vraag, en volgens tpr is het zo dat alle blokken waar een oliekoeler op zit de o-ring problemen hebben.
Ik dacht dat de constructie bij de nieuwere blokken anders/beter was, maar niet dus.
toppertheo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 17.11.2014 - 21:54  ·  #22
Na een tijdje druk geweest te zijn afgelopen weekend weer met de volvo bezig geweest, motor liep stationair niet helemaal mooi rond dus bougie's gewisseld, werd iets beter maar nog niet 100%
Op lpg was het veel erger dan op benzine dus alle lpg injectoren er uit gehaald en gereinigd, kwam veel troep uit en Had zelfs 1 injector die vast ging zitten ban alle losgelaten troep, even doorblazen en spoelen met benzine en toen kwam er een brok vuil uit en werkte de injector weer.
Alles gemonteerd en nog liep hij niet lekker stationair
Toen naar een kennis geweest en die heeft computer uitgelezen en kreeg steeds code p0016 en p0017.
Blijkt timing nokkenas en krukas te zijn, dus distributie kappen er af en controleren, blijkt hij 1 tand verkeerd te staan op de distributie!
Riem goed gedaan en toen starten en direct mooi stationair, ook heb ik nu veel meer koppel onderin toeren dan eerst, vond de v70 eigenlijk al tegenvallen kwa vermogen vergeleken met mijn vorige 850 want was nauwelijks sneller dan de 2.5 20v.

Nu mijn vraag.... Komt het verkeerd staan van de distributie vaker voor en is er dan iets wat vervangen moet worden of heeft de vorige garagehouder niet goed opgelet?

Alvast bedankt voor de reacties.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 17.11.2014 - 21:57  ·  #23
Mooi dat het opgelost is.
Timingsproblemen komen vaker voor.
Wordt niet nauwkeurig genoeg gewerkt of men kent het Volvo timingsprincipe niet...
toppertheo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 17.11.2014 - 22:11  ·  #24
Het komt dus niet voor dat het vanzelf verspringt door een slechte spanner of verkeerd gemonteerd onderdeel ofzo?

Er is 20.000 kilometer geleden een gereviseerde cillinderkop op gekomen en toen ook een nieuwe distributieriem opgekomen en kan me haast niet voorstellen dat vorige eigenaar dit niet gemerkt heeft want miste veel koppel.

Ik Had alleen mijn 850 2.5 20v als vergelijking en wist dus niet hoe een 2.5t hoort te rijden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 17.11.2014 - 22:45  ·  #25
Bij mij bleek ook de distributieriem 1 tand verkeerd te zitten op de uitlaat nokkenas. T was allemaal wel goed gemarkeerd met witte verf, maar toch zat t niet goed. Hij liep altijd wel lekker, maar nu met de nokkenassen op de juiste tijd is het blok veel sterker en soepeler, meer eindschot bovenin, en de echte herkenbare roffel is duidelijker hoorbaar.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 18.11.2014 - 10:27  ·  #26
Hoofdzakelijk gebeurt het door dat men GEEN rekening houdt met de verstelling van de inlaat-uitlaatnokkenas of met beide.
Had laatst een xc70 en die had ze op de in en uitlaatnokkenas net zoals de zc90 T6.
toppertheo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T met meerdere storingen

 · 
Posted: 18.11.2014 - 16:47  ·  #27
Op hoeveel turbo druk hoort mijn auto te draaien?
Op vol vermogen heb ik nu 0,92 bar is dit normaal?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0