v70 p2 premium audio

 
 
 
 
 
errie96
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 03.04.2024 - 17:52  ·  #1
Hallo,

Voor mijn v70R uit 2004 ben ik opzoek naar een premium audio set (voordeur speaker + evt. pa300 of zijn er meer verschillen?)
momenteel is de auto voorzien van high perfomance, echter zijn de 8inch woofers in de voordeur stuk.
mooi moment om een kleine upgrade te maken :).

Wie heeft er wat liggen?

GR erjan
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 03.04.2024 - 21:06  ·  #2
Een premium set is een stuk duurder en gevoeliger (die gaan uiteindelijk ook stuk). Ik zou eerder weer voor High Performance speakers gaan, eventueel upgraden met een PA300 en een originele subwoofer. Ik denk vooral dat de subwoofer veel verschil gaat maken (als je die nu nog niet hebt).
Verder heb je voor Premium speakers ook andere deurpanelen nodig, aangezien de Premium speaker een extra middentoner bevat
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 03.04.2024 - 23:44  ·  #3
Bedenk dat als je voor premium gaat je ook eea kwijt bent aan software . De opmerking” de lampjes branden dus het is goed” is een verkeerde..
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 03.04.2024 - 23:48  ·  #4
Tom zijn suggestie is zo gek nog niet. Premium speakers, gebruikt, kun je bijna gif op innemen dat de woofers voor de voordeuren het op korte termijn gaan begeven. Ik verkoop gereviseerde voordeurspeakers voor diverse Volvo modellen maar dat zijn serieus knaken. Rest van de set ook wel beschikbaar trouwens.
Koop je een gebruikt setje, dan ophalen en niet versturen. Ter plekke testen of ze goed werken (de woofers moeten echt bewegen met diepe bassen), voorzichting meenemen en fingers crossed dat ze het thuis nog steeds doen ;)
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 04.04.2024 - 01:56  ·  #5
Quote door MTE

Bedenk dat als je voor premium gaat je ook eea kwijt bent aan software . De opmerking” de lampjes branden dus het is goed” is een verkeerde..


Bij mij klonk het anders perfect zonder software… Geen verschil met premium af fabriek.

Een subwoofer kan je redelijk voordelig opscharrelen via zweedse sloper site (bildelsbasen). ‘T tis bij elkaar serieus geld, maar ik was er wel erg blij mee. Nu high performance met sub etc, klinkt ook erg goed. Bang for bucks wise zou ik HP aanraden.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 04.04.2024 - 08:18  ·  #6
Quote door ries123

Quote door MTE

Bedenk dat als je voor premium gaat je ook eea kwijt bent aan software . De opmerking” de lampjes branden dus het is goed” is een verkeerde..


Bij mij klonk het anders perfect zonder software… Geen verschil met premium af fabriek.

Een subwoofer kan je redelijk voordelig opscharrelen via zweedse sloper site (bildelsbasen). ‘T tis bij elkaar serieus geld, maar ik was er wel erg blij mee. Nu high performance met sub etc, klinkt ook erg goed. Bang for bucks wise zou ik HP aanraden.



Tsja, bij mij dus voor geen meter (wat door anderen hier ma luisteren werd bevestigd).

Na wat zoek werk hier op het forum vond ik diverse gebruikers die aangeven wat ik toen eigenlijk al vermoede, die software maakt echt uit, vooral de reload na een nieuwe hardware combinatie. Ergens hier zwerft ook zo’n topic waarin ook bijv Bigdog die conclussie trok.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: v70 p2 premium audio

 · 
Posted: 04.04.2024 - 09:45  ·  #7
in mijn auto zit een goede premium set (inc. pa300, subwoofer, etc.), met door doeke gereviseerde HU850 (met premium software).
De auto staat te koop...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0