V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

voorgloei probleem en motor "zaagt".!!

 
 
 
 
 
ruudv70d5
 
Avatar
 
Subject:

V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.05.2010 - 14:32  ·  #1
Ik ben hartstikke blij met mijn V70 D5 met ruim een half miljoen km op de teller maar heb toch wat problemen met het dieseltje.

Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Gloeistiften zijn gechecked en allemaal oké.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel op het dashboard branden als ik het contact aanzet.

Temperatuursensor geeft wel de temperatuur aan op het dashboard dus hij is niet kapot. Is het mogelijk dat deze sensor minder gaat werken zodat hij niet de juiste temperatuur afgeeft om het voorgloeien in te schakelen(minder dan 5 graden Celcius.) Maar het verder wel gewoon blijft doen.

Probleem 2: Als de motor lekker op temperatuur is dan gaat de motor zoals dat heet "Zagen" inhouden-optrekken-inhouden-optrekken.

Stationair loopt hij prachtig. Niets op aan te merken.

Wat zou dit kunnen zijn.?? Zelf heb ik het idee dat dit met de brandstoftoevoer te maken moet hebben maar wat precies weet ik het niet.

Wie kan mij hiermee verder opweg helpen om dit op te lossen.
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.05.2010 - 20:08  ·  #2
er kunnen meerdere oorzaken zijn bij deze km stand

ik zou em eerst bij de dealer uit laten lezen

met deze km stand worden de gloeibougies slecht miscien heb je een foutcode hierin
maar er kan ook een storing in je gloei relais zitten .
ruudv70d5
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.09.2010 - 17:54  ·  #3
Quote door Volvomonteurtje

er kunnen meerdere oorzaken zijn bij deze km stand