V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

voorgloei probleem en motor "zaagt".!!

 
 
 
 
 
ruudv70d5
 
Avatar
 
Subject:

V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.05.2010 - 14:32  ·  #1
Ik ben hartstikke blij met mijn V70 D5 met ruim een half miljoen km op de teller maar heb toch wat problemen met het dieseltje.

Probleem 1: Soms/vaak gloeit hij niet voor. Met name 's ochtends als hij koud is blijft het voorgloeilampje uit en dan start hij slecht. Overdag gaat het lampje ook niet branden maar dan is de motor nog vaak warm en start hij vlot.
Gloeistiften zijn gechecked en allemaal oké.
Als ik het stekkertje van de temperatuursensor los maak dan gaat het voorgloei lampje wel op het dashboard branden als ik het contact aanzet.

Temperatuursensor geeft wel de temperatuur aan op het dashboard dus hij is niet kapot. Is het mogelijk dat deze sensor minder gaat werken zodat hij niet de juiste temperatuur afgeeft om het voorgloeien in te schakelen(minder dan 5 graden Celcius.) Maar het verder wel gewoon blijft doen.

Probleem 2: Als de motor lekker op temperatuur is dan gaat de motor zoals dat heet "Zagen" inhouden-optrekken-inhouden-optrekken.

Stationair loopt hij prachtig. Niets op aan te merken.

Wat zou dit kunnen zijn.?? Zelf heb ik het idee dat dit met de brandstoftoevoer te maken moet hebben maar wat precies weet ik het niet.

Wie kan mij hiermee verder opweg helpen om dit op te lossen.
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.05.2010 - 20:08  ·  #2
er kunnen meerdere oorzaken zijn bij deze km stand

ik zou em eerst bij de dealer uit laten lezen

met deze km stand worden de gloeibougies slecht miscien heb je een foutcode hierin
maar er kan ook een storing in je gloei relais zitten .
ruudv70d5
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.09.2010 - 17:54  ·  #3
Quote door Volvomonteurtje

er kunnen meerdere oorzaken zijn bij deze km stand

ik zou em eerst bij de dealer uit laten lezen

met deze km stand worden de gloeibougies slecht miscien heb je een foutcode hierin
maar er kan ook een storing in je gloei relais zitten .


Nee, geen foutcode voor gloei bougies. Wel een andere sensor storing en die heb ik vervangen (krukastiming). In het begin brandde het voorgloeilampje "nog wel soms" op het dashboard maar de laatste tijd helemaal niet meer.

Heb je ook een idee wat het schokkerig inhouden/accelereren zou kunnen zijn.? Turbo voordruk pompje heb ik al vervangen maar hij blijft onregelmatig lopen. Turbo aan revisie toe.??
Stationair loopt hij prachtig en hij gebruikt geen olie.
martink
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 11.09.2010 - 21:25  ·  #4
Heb je geen 2 temp sensoren voor het koelwater?
Vaak wordt 1 gebruikt voor het dachbord en 1 voor de ECU.
Zo'n sensor kost vaak niet veel, dus zou deze toch vervangen, omdat je aangeeft dat wanneer je de stekker eraf haalt het lampje wel gaat branden.
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 12.09.2010 - 11:56  ·  #5
heb je de gloeibougies doorgemeten of getest door ze te demonteren ?

voor het testen bij demonteren de huls (schroefdraad op massa zetten en de plus achterop . als ze gloeien zijn ze goed .

zijn de verstuivers ook getest ?
ruudv70d5
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 20.09.2010 - 13:54  ·  #6
Quote door martink

Heb je geen 2 temp sensoren voor het koelwater?
Vaak wordt 1 gebruikt voor het dachbord en 1 voor de ECU.
Zo'n sensor kost vaak niet veel, dus zou deze toch vervangen, omdat je aangeeft dat wanneer je de stekker eraf haalt het lampje wel gaat branden.


Probleem met inhouden en onregelmatig lopen is opgelost.!!!!
Temperatuur sensor vervangen en het dieseltje loopt als nooit tevoren. Wat is het ook een geweldige auto.!! En dat geluid bij het optrekken. Ohhh. heerlijk. Thx voor jullie hulp. :-)

MAAR, het voorgloei probleem is nog hetzelfde.!! :'(
Ook ik had gehoopt dat met het vervangen van de temp.sensor dit opgelost zou zijn, maar helaas.
Het vreemde is dat er stroom op de gloeipitten staat als het stekkertje van de temp. sensor eraf is gehaald en niet als de temp. sensor aangesloten is.
's morgens starten is gewoon een drama. 4x lang doorstarten en dan hopen dat hij aanslaat.
Gloeipitten zijn allemaal gecheckt en prima in orde.
Er staat ook geen foutcode over deze storing bij het uitlezen.???
Nu gaat het nog wel maar ik vrees dat als het kouder is ik niet meer weg kom 's morgens.
V70BAW
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 13.02.2012 - 13:52  ·  #7
Ruud,

heb je dit probleem nog op kunnen lossen en zo ja, wat was de remedie?
Ik zit op het moment namelijk met hetzelfde probleem!

Groeten Boelo
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 13.02.2012 - 18:18  ·  #8
... als ik dit lees (als niet-diesel rijder), dan zou ik zeggen de temp.sensor is defect ???
DJ
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 13.02.2012 - 21:11  ·  #9
Bel Pul motor revisie in Urk maar eens.
Die heeft veel verstand van diesels.

gr DJ
KorteBroekema
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 D5 problemen.!! Wie kan mij helpen.?

 · 
Posted: 05.03.2012 - 22:04  ·  #10
Hi All,

Ik heb ook dezelfde startproblemen. Gloeispiralen laten vervangen (4 vd 5) nieuwe accu erin (was ook allemaal nodig) en inmiddels de brandstof filter ook vervangen. Volvo dealer geeft aan dat het de verstuivers zijn. Echter doet ie alleen na een keer of 2/4 starten 's ochtends. De rest van de dag als een zonnetje. Verstuivers zij dure jongens (250 euro p/s). Maar daarvan zijn de kenmerken als die vervuild zijn of niet meer werken, afname vermogen, zwarte rook bij accelereren, verhoging diesel verbruik. Heb ik allemaal niet. Kan ook aan de sensoren liggen hoorde ik vandaag...tja, wie zal het zeggen. Vervelend vind ik het wel dat het "overal" aan kan liggen volgens de garage. Nieuwe bandjes hebben ook niet geholpen ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0