V70 trekt naar rechts

 
 
 
 
 
marcelseverien
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bad Nieuweschans, Groningen
Leeftijd: 44
Berichten: 187
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 14:45  ·  #31
zou ik alsjeblieft ook mogen inhaken op dit onderwerp en een foto mogen posten vd uitlijning van mijn S80?

na vervanging vd schokbrekers en draagarmrubbers is deze ook weggebracht voor uitlijning...

echter boven de 80 begint hij door de auto te trillen en hij is zeer windgevoelig en trekt afhankelijk van het wegdek alle kanten op...
David de Vries
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: H.i.Ambacht
Leeftijd: 42
Berichten: 94
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 17:58  ·  #32
Zojuist de garage aan de telefoon gehad. De uitlijner doet dit al 30 jaar en het verschil in de wielvlucht is juist om het naar rechts trekken te corrigeren wordt er tegen mij gezegd.
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 18:20  ·  #33
Los van het feit dat dat dus blijkbaar geen oplossing geeft, trekt deze beste persoon dus al dertig jaar lang een spoor van ellende door het land... :-/
Ik zou het niet accepteren, zeker niet als de auto voordat de garage er aan heeft gezeten wel netjes rechtuit ging.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 19:07  ·  #34
Het is een klein stukje rijden voor je, maar ik las goede verhalen over Bandimex in Rotterdam.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 19:42  ·  #35
Even een goede uitlijner bezoeken, voordat je straks aan een set nieuwe set banden zit.
Zo te lezen heeft deze “uitlijner” niet veel geleerd in zijn 30 jarige carrière.
Schrale troost, hij is zeker niet de enig, helaas....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 21:52  ·  #36
Quote door David de Vries

Zojuist de garage aan de telefoon gehad. De uitlijner doet dit al 30 jaar en het verschil in de wielvlucht is juist om het naar rechts trekken te corrigeren wordt er tegen mij gezegd.


en daarom trekt ie nu naar rechts.......
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 12.04.2018 - 22:08  ·  #37
ik heb mijn uitlijnrapport erbij gezocht, zie bijlage. Daar zie je dat camber (bij jou heet het wielvlucht) voorzijde op zo goed als nul staat (bij "afstellen") aan beide kanten. En mijn auto rijdt keurig rechtdoor.
verder zit er een klein verschil in sporing tussen links in rechts, maar het totaal is wel goed, en stuur staat exact recht, heeft te maken met de spoorstang die vast zit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 06:56  ·  #38
Quote door marcelseverien

zou ik alsjeblieft ook mogen inhaken op dit onderwerp en een foto mogen posten vd uitlijning van mijn S80?

na vervanging vd schokbrekers en draagarmrubbers is deze ook weggebracht voor uitlijning...

echter boven de 80 begint hij door de auto te trillen en hij is zeer windgevoelig en trekt afhankelijk van het wegdek alle kanten op...
Het trillen heeft absoluut niets met het uitlijnen van doen (er van uitgaande dat de banden goed zijn en goed gebalanceerd zijn), zijn echt 2 totaal verschillende dingen.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 06:58  ·  #39
Quote door Walterj

Quote door David de Vries

Zojuist de garage aan de telefoon gehad. De uitlijner doet dit al 30 jaar en het verschil in de wielvlucht is juist om het naar rechts trekken te corrigeren wordt er tegen mij gezegd.


en daarom trekt ie nu naar rechts.......
Eeensch ! En dat al 30 jaar lang een prutsert is die het dus overduidelijk niet snapt !
David de Vries
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: H.i.Ambacht
Leeftijd: 42
Berichten: 94
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 07:43  ·  #40
Hey . Dat zijn inderdaad andere waardes. Zou haast denken dat er zo'n nieuw onderdeel niet helemaal goed is. Als ze hem zo scheef moeten zetten om hem recht te kunnen laten rijden. Toen ik gisteren tegen hem zei dat volgens een aantal forumleden de uitlijning niet goed was kreeg ik ook nog eens te horen dat ik me niet moet bemoeien met zaken waar ik geen verstand van hem...haha jammer hoor...en trillende wielen is meestal balanceren.als je je banden op laat slaan bij de garage willen ze wel eens 3 sets op elkaar leggen. Mochten jouw banden net de onderste zijn dan komen ze een seizoen later weer als een banaan onder je auto
marcelseverien
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bad Nieuweschans, Groningen
Leeftijd: 44
Berichten: 187
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 08:17  ·  #41
Mijn voorbanden zijn nieuw en uitgebalanceerd bij montage.
Achter durf ik hier niks over te zeggen eigenlijk

Quote door Dirk342

Quote door marcelseverien

zou ik alsjeblieft ook mogen inhaken op dit onderwerp en een foto mogen posten vd uitlijning van mijn S80?

na vervanging vd schokbrekers en draagarmrubbers is deze ook weggebracht voor uitlijning...

echter boven de 80 begint hij door de auto te trillen en hij is zeer windgevoelig en trekt afhankelijk van het wegdek alle kanten op...
Het trillen heeft absoluut niets met het uitlijnen van doen (er van uitgaande dat de banden goed zijn en goed gebalanceerd zijn), zijn echt 2 totaal verschillende dingen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 08:36  ·  #42
Als het rood is, moeten de bellen al gaan rinkelen. En zelfs als het groen is, wil dat nog niet alles zeggen... Ik heb gelukkig een uitlijner die zelf hobby't aan een 850. Is altijd prettig communiceren!
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 14:35  ·  #43
Ook van dit uitlijnrapport klopt niet echt veel helaas :(.

Nog even over het trillen, de meeste Volvo's zijn extreem gevoelig voor onbalans inde wielen. Standaard word een wiel gebalanceerd tot 5 gram, alles wat eronder zit laat het apparaat niet standaard niet en hier zit nu net de crux.... Als je bij een Volvo onbalans hebt op de voorwielen, kan dit al ontstaan bij 3 gram helaas. Het balanceren moet dus echt tot of 1 maar liever 0 gram worden gedaan. Daarvoor moeten bepaalde standaard instellingen van het balanceerapparaat anders ingesteld worden wat dus weer niet word gedaan meestal. Met een blijvend trillende auto als gevolg terwijl het balanceerapparaat zegt dat alles in orde is (immers onder 5 gram laat hij niet standaard zien). Ik heb dit nu al zo vaak meegemaakt en als voorbeeld, mijn zomerwielen heb ik op laten knappen door Rene van Wheelcare, is echt perfect gedaan, maar toch trillen bij 2 en 1 gram onbalans op de vooras. Die 2 en 1 gram eruit gehaald en trillingen zijn 100% weg.

Idem geld voor het uitlijnen, als alles in het groene vak zit wilt echt niet zeggen dat hij helemaal top is uitgelijnd helaas....
marcelseverien
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bad Nieuweschans, Groningen
Leeftijd: 44
Berichten: 187
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 15:10  ·  #44
bedankt voor de info dirk 342,

ik zal de auto binnenkort bij een ander laten uitlijnen en opnieuw alles laten balanceren.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: V70 trekt naar rechts

 · 
Posted: 13.04.2018 - 15:28  ·  #45
Quote door Dirk342

Ook van dit uitlijnrapport klopt niet echt veel helaas :(.

Nog even over het trillen, de meeste Volvo's zijn extreem gevoelig voor onbalans inde wielen. Standaard word een wiel gebalanceerd tot 5 gram, alles wat eronder zit laat het apparaat niet standaard niet en hier zit nu net de crux.... Als je bij een Volvo onbalans hebt op de voorwielen, kan dit al ontstaan bij 3 gram helaas. Het balanceren moet dus echt tot of 1 maar liever 0 gram worden gedaan. Daarvoor moeten bepaalde standaard instellingen van het balanceerapparaat anders ingesteld worden wat dus weer niet word gedaan meestal. Met een blijvend trillende auto als gevolg terwijl het balanceerapparaat zegt dat alles in orde is (immers onder 5 gram laat hij niet standaard zien). Ik heb dit nu al zo vaak meegemaakt en als voorbeeld, mijn zomerwielen heb ik op laten knappen door Rene van Wheelcare, is echt perfect gedaan, maar toch trillen bij 2 en 1 gram onbalans op de vooras. Die 2 en 1 gram eruit gehaald en trillingen zijn 100% weg.

Idem geld voor het uitlijnen, als alles in het groene vak zit wilt echt niet zeggen dat hij helemaal top is uitgelijnd helaas....


Waar laat jij je auto uitlijnen Dirk?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0