v70 D5 van 2002 met startprobleem

startprobleem

 
 
 
 
 
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 23.05.2011 - 21:24  ·  #1
Met mijn volvo v70 D5 uit 2002 heb ik de laatste tijd startproblemen ! Om de auto te starten duw ik zoals gewoonlijk op de unlock van de afstandsbediening van de auto waarna ik de sleutel kan omdraaien om te starten ! Maar de laatste tijd, zo om de 2 a 3 weken gebeurt er niets wanneer ik de auto dan wil starten . Alle lampjes op het dashboard branden da zoals gewoonlijk maar de startmotor reageert dan niet. Pas na 30 of 40 keer de sleutel omdraaien wil de startmotor reageren waarna hij dan direct start . De auto is al enkele keren in de Volvo garage geweest maar daar hebben ze alles doorgemeten en alles is ok ! Natuurlijk start de auto meteen zolang hij in de garage is ( wat had je gedacht ! ) zodat ze daar niets kunnen ontdekken ! Heeft er nog iemand dit probleem met een v 70 of een andere volvo zodat ik weet in welke richting ik het moet zoeken ? Alvast bedankt voor uw recties !
Butcher
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 25.05.2011 - 22:27  ·  #2
Quote door marc999

Om de auto te starten duw ik zoals gewoonlijk op de unlock van de afstandsbediening van de auto waarna ik de sleutel kan omdraaien om te starten !


Ik ben bang dat ik je niet kan helpen met dit probleem, maar ik ben wel geïntrigeerd door wat hierboven staat. Je drukt op unlock?
Ik doe dat ook inderdaad, want anders kom ik mijn auto niet in. Maar bij het starten druk ik helemaal niets in (behalve het gaspedaal)??
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 26.05.2011 - 00:23  ·  #3
Ik denk dat hij dat ook bedoelt Butcher, op unlock drukken van de afstandbediening om (dit om aan te geven dat hij hier voldoende spanning voor heeft) het portier te openen en vervolgens de sleutel in het contactslot steken en deze omdraaien om te starten.

Ben geen technicus maar je zou het haast zoeken in het niet goed contact maken in stand III van je contactslot waardoor de startmotor geen signaal door krijgt of in de bedrading naar de startmotor. Als je startmotor op zich goed werkt en je hebt geen te kort aan accuspanning.
Butcher
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 26.05.2011 - 07:05  ·  #4
Quote door Bert69

Ik denk dat hij dat ook bedoelt Butcher, op unlock drukken van de afstandbediening om (dit om aan te geven dat hij hier voldoende spanning voor heeft) het portier te openen en vervolgens de sleutel in het contactslot steken en deze omdraaien om te starten.


Vout geïnterpreteerd inderdaad, excuses. Ik hoop dat het vlot opgelost is, niks is zo vervelender dan een auto die niet rijd.
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 26.05.2011 - 20:26  ·  #5
Ik moet unlock op de afstandsbediening indrukken om het portier te openen en na het indrukken van unlock heb ik nog 20 seconden om de auto te starten . Na die 20 seconden brandt er geen enkel lampje meer op het dashboard en kan de auto niet gestart worden . Na weer op unlock te duwen heb je dan weer 20 seconden om te starten !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 28.05.2011 - 16:06  ·  #6
Hallo,

Is het niet toevallig een slecht start-relais? Die schakelt in en uit dus schakelt ie een keer niet in dan gaat er geen stroompje naar de startmotor. Ik zou eens proberen om deze te vervangen. Anders lijkt het me inderdaad iets in de bedrading naar de startmotor toe of, en dat is waarschijnlijker, slechte verbinding in je contactslot. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat dus houdt ons a.u.b op de hoogte!

Groetjes,

Tristan
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 01.06.2011 - 21:51  ·  #7
Zal ik zeker doen ! Maandag word de start relais nagekeken : ben eens benieuwd !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 01.06.2011 - 22:01  ·  #8
Heey Marc,

Mooi zo! En zal zo zeggen... Houdt ons op de hoogte!

Groetjes,

Tristan
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 06.06.2011 - 22:29  ·  #9
Vandaag is de startrelais in de startmotor vervangen : nu afwachten ! Als de auto over een week over 3 nog altijd start zal het dat geweest zijn ! Groeten aan iedereen !
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 06.06.2011 - 22:55  ·  #10
Hey Marc,

Laat nog wel even weten of dit het inderdaad is geweest. Zelf denk ik eigenlijk van wel maar ja je weet nooit en natuurlijk zijn we erg benieuwd! Hoop nog even iets van je te vernemen.

Groetjes,


Tristan
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 08.06.2011 - 19:41  ·  #11
Er scheelde blijkbaar toch iets aan de startrelais , iets kleins en volgens de mecanicien zal de auto vanaf nu wel altijd starten !
Bedankt Trissy 1979 voor de tip !!! Groeten
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 08.06.2011 - 20:51  ·  #12
Graag gedaan Marc! En ik wens je nog heel veel plezierige kilometers toe met de Volvo. En als er weer eens iets is dan weet je dit forum natuurlijk weer te vinden.

Groeten en fijne avond,

Tristan
marc999
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Diepenbeek
Leeftijd: 62
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 15.08.2011 - 20:54  ·  #13
Bij deze kan ik jullie melden dat ik nog altijd aan het sukkelen ben met mijn V70 D5 . Hij start nog altijd niet normaal . Ondertussen is ook het contactslot vervangen ( incl. nieuwe sleutels ) en ook een antenne-ring is vervangen . Verleden zaterdag stond ik weer ergens en de auto startte weer niet. dus morgen dinsdag moet hij weer naar de garage. Ik heb hier ondertussen 650 euro aan rekeningen liggen van de Volvo garage en de auto start nog altijd niet .
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 16.08.2011 - 02:38  ·  #14
Marc,

Dat is balen man! :s Ik heb zelf een schadeproject deze week maar wil me er even in verdiepen dit weekend. Het is een Volvo, heel fijne auto als het rijdt c.q start maar bij storingen kan je er je nek over breken. Beetje jammer dat dit kan met dit soort heerlijke auto's. Maar ja, we zitten bij dit forum om er wijs uit te worden dus laat snel weer iets van me horen.

Groeten,

Tristan
s60 d5
 
Avatar
 
Subject:

Re: v70 D5 van 2002 met startprobleem

 · 
Posted: 16.08.2011 - 08:27  ·  #15
Hallo,
Ik heb ooit zo iets voorgehad met audi,toen ik het probleem had duwde ik met sleutel wagen terug vast en dan terug los,toen starte hij wel direct,was toen een probleem met alarm.
Aangezien ik jou uitleg hoor denk ik contactslot of alarm,maar contactslot is al vervangen
je kan maar proberen he
 
Selected quotes for multi-quoting:   0